Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

- Batteri er flyttet bak og hovedstrømbryter er montert midt i alu plata i dashen. Høres ut som himla lite arbeid, men dette er langt fra sant :D

 

-Turbotrykksmåler ala "600hk ++" er montert, også kjent som veskefylt industrimåler, er montert mellom autogaugemerket og instrumentpanel. Autogaugedriten ble erstattet av R-Sport måleren.

 

- Trykkrør på motorside er under kontruksjon, men stoppet pga mangel på sveiseapparat.

 

-Malte ett par felger til slurehjula, slik at ingen stikker av med dekkene mine under treffet x)

 

-Minst 10 ting til..

 

Og dette tross at jeg hadde en lydjobb fredag og lørdag, ble ferdig klokken 07:00 på søndag..

 

Bilder kommer i ettermiddag om jeg stikker innom hjemme før jeg drar og skrur.. :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ett par bilder. Må beklage at kameraet mitt nekter å ta klare bilder :fucku:

 

Ny turbotrykksmåler og hovedstrømsbryter montert !

s42wew.jpg

 

Malte den gamle batterikassen med hammerite så den ikke forsvinner for meg ! :coplight

2yv05k2.jpg

 

Felgen(e), en av mange felger :)

28co6fa.jpg

 

Trykkrøret, etter mye justeringer og endel rør og bøyer ble det altså seende slik ut. Ikke helt optimalt enda, men får justere det litt etter treffet. Henger og tørker as we speak (evt write)

2qwkmjq.jpg

 

Den nye bensintrykksregulatoren sier hei til resten av oppsettet og blir forklart oppgaven for så og legges oppå trykkboksen slik at de kan konversere utover natten, helt til de blir satt i arbeid i morgen eller noe sånt, mangler enda 10mm retur.

2008goh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Elringpakning om jeg ikke husker feil, original tykkelse.. Doble toppakninger holder ca like godt som pakningssement i følge sikre kilder ;)

 

Ok, spørr kansje mye:P, men skal snart hente meg en b230at med intercooler, garret t03 turbo, høyglanspolert grenrør osv, men så har du toppakninga gått på den, eller toppakningene er mer riktig:P

 

Så hvor burdte jeg kjøpe toppakning når jeg skal bytte? må tåle litt trykk.hehe

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å fyre løs!

Kjøp pakning fra elring du, den er sterkere enn original men blåser før det blir hull i stempel og slikt..

Misforstå meg rett, du klarer sikkert å kjøre hull i stempelene med elringpakning også men det er mye bedre at toppakninga ryker enn at resten av motoren ryker.. :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakket med fargen fra den gamle merchedes stasjonsvogna som faren min hadde før :) Vanlig spraylakk :D Må først bli ferdig med bensinsystemet, før jeg begir meg inn på noe filming =P Begynte her på tirsdagen med å bygge om, og håper jeg blir ferdig i dag :D

 

La forresten om 12 dekk i går, så nå har jeg noe å slite ut i løpet av helga :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinsystemet ble ferdi halv to i natt, og ble prøvekjørt på tur hjem! Plages fremdeles litt med trykkrør som stikker av når jeg har det morsomst. Men har fått ett nytt og alvorlig problem, det finnes ikke feste fra første til tredjegir på våt asfalt :angelsmili: Syntes det fungerte over all forventning :volvsmile

 

Ble en smule gira av dette og endte opp med at jeg kjørte med den på arbeid i dag :D Så litt rått ut med et utall gammelmannsbiler som ikke har passert 50 000 og 245'n som står der og OSER banebil :volvsmile

 

Var forresten og fylte luft på Statoil her i natt, ante fred og ingen fare helt til jeg snudde meg og sto face-2-face med politiet. :coplight Så litt skeptisk ut først, men når jeg la den hyggelige siden til så ble førerkortet sjekket og fikk beskjed om å ha en fin tur hjem og å kjøre forsiktig :oohh Er vel bevist at de er mennesker de og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår