Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble tatt ett motorfeste, og ett oljefilter i helga :) Ikke noe turbohavari, var olje som traff eksosanlegget og fordampet.. Derfor det rauk så av bilen. Da motorfestet rauk ble oljefilteret liggende på nedre del av motorfestet og sprakk til slutt, ble hanket inn av banemannskapet og fikk kjøre rett inn i depot og de kom tilogmed og hjelpte meg å dytte på plass og feilsøke bilen :) Bra service må jeg si ! :D Dieselmotorfester og nytt oljefilter blir bestilt straks, og har planer om en motordemper av noe slag :D Var fremdeles olje på nederste del av peilepinnen så jeg har ikke skadet noen lager eller turbo :volvsmile

 

Ladetrykket havnet på 0.9 bar uten antydning til tenningsbank, hadde litt tenningsbank på 1.1 ved høy belastning på lavt turtall.. Dette uten slipt nål! Kunne ligge gjennom hele breisladdsvingen og justere vinkelen på gassen istedetfor full gass gjennom slik som på vårtreffet :D Bilen fungerte meget greit!

 

Fikk slitt ut 8 dekk på min bil og på søndagen fikk jeg lånt 740 turboen til en kompis slik at resten av dekkene ble tatt livet av ;) Stor takk til han !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp når det gjelder kombinasjon av clutch og lamell, håper det er noen som kan hjelpe meg :)

 

Må ha ny clutch da "turbo" clutchen clurer ved 0.8bar og oppover, håper på å unngå å modifisere svinghjulet så altformye, har dårlig med verktøy til dreiing av så store flater. Trenger vel allerhelst en ny trykkplate og vanlig organisk lamell da jeg har planer om å få bilen gategodkjent og vil ha mulighet til å ta løs i kryssene uten hvitrøyk :D

 

Kom gjerne med alternativer og helst hvor mange NM det holder til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår