Gå til innhold

Jørgen_Rana: Volvo 245Tic 78 Mod - Storfalevogna

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått komlet meg til å slippe ned motoren i vogna! Måtte bare kjøre 130 mil først, så jeg fikk kjørt litt fra meg :pray

Og som den gode bilforumist, så fikk jeg selvfølgelig tatt ett bilde av maskinisten i sitt nye hjem !:spermie:

 

wmjb51.jpg

 

Fikk også hjelp av en kompis som poserer stolt og viser frem hvorfor maskinisten sklei så fint på plass alacocaina

 

2z6810i.jpg

 

Alt for denne gang, blir litt leking for å få plass til intercoolern neste gang har jeg en mistanke om, håper det går like glatt :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 315
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jpv2fo.jpg

 

Nå sitter motorn fast i alle ender og diverse småting er koblet til, samt at dynamo og diverse fester rundtomkring er nå malt med hammerite. Litt finere ble det da :D :volvsmile Trykkrøret er bare der for syns skyld, men luftfilteret kommer til å havne ca der det er :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veritas: De er ikke trykktette nå, men kan lett ombygges.. :) Weberene er nok ikke til salgs, har vært i familien i 25 år :D

 

Næssen: Takker, med mindre det var ironisk ment :)

Endret av Jørgen_Rana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering for å vise at jeg fremdeles lever :) Halve fronten er nå utskjært for å få plass til intercoolern, og plass ble det til slutt. Er bare småting som skal til før jeg kan snurre i gang maskinisten, men det er nok av ting å henge fingrene i :) Gleder meg som en liten unge ! :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert intercoolern etter mye strev og mye finpuss, men resultatet ble tålelig bra synes jeg selv :) Kjøpte slangeklemmer og olje for ca hele budsjettet mitt i dag, håper det kommer flygende noe cash snart :) Fikk gjort mange småting som jeg ikke gidder å nevne. Som vanlig dårlige bilder, men dere får overleve.

 

1ptoxz.jpg

 

2afzcyb.jpg

 

Ble akkurat slik at jeg får plass til radiator på original plass, og elvifte er i planleggingsstadiet :D

 

Blir nok skruing i morgen og, med mindre tiden ikke strekker til :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første oppstart i går! Lyden var rimelig grov med kun downpipe, ble ikke noe kjøring men fy flate så godt at det funker :D

 

 

TimBB: Cellepakken på intercoolern, altså den delen som kjøler er 60cm bred, hele intercooleren er ca 80cm bred. Må flytte batteriet bak i bagasjerommet, eller flytte batterikassen 15 cm ut i motorommet for å få plass til trykkrørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår