Gå til innhold

Convertering til e85.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SAnt nok det Turboed1! Stusset litt over 250 PSi bensintrykk da jeg leste dette første gang!

En annen interessant betraktning er jo hva Myndighetene vil gjøre med avgiften på E85 biler da disse får en effektøkning.

 

En annen ting å tenke på er at det står svart på hvitt i statsbudsjettet at

" det må ikke foretaes endringer i avgiftssystemet som påvirker statens inntekter i negativ retning":rules:

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAnt nok det Turboed1! Stusset litt over 250 PSi bensintrykk da jeg leste dette første gang!

En annen interessant betraktning er jo hva Myndighetene vil gjøre med avgiften på E85 biler da disse får en effektøkning.

 

En annen ting å tenke på er at det står svart på hvitt i statsbudsjettet at

" det må ikke foretaes endringer i avgiftssystemet som påvirker statens inntekter i negativ retning":rules:

Så på FBI på nrk at hvis de som kunne hadde byttet til biodiesel ville vi redusert co2 utslippet med 20% på den totale bilparken i Norge, hvor får du kjøpt biodiesel a, dette veit den største eieren av Statoil, de vil ikke at du og jeg skal kjøre miljøvenlig hadde de vilt det hadde det vert en enkel sak å redusere utslippet i Norge. Tenk om alle som bygde om til gass hadde fått mva fritak på ombygging og eller et tilskudd på 2 ganger co2 kvota på bilen pluss at en eller to årsavgifter. Det hadde vert et sjikelig slag for miljøet det..

Så hadde det blitt bygd ut med E85 pumper til de som kan bruke det, jeg tipper at innen et år ville 40 til 50% av alle biler i Norge gått på miljøvenlig drivstoff. Husk at hvor mange bileri Norge som har et tbi (forgasserinjektion) lignende system, nei hvis de vil så kan dem, det er bare å gjøre drivstoffet tilgjengelig så vil vi bruke det.:driving

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært nødvendig å subsidiert gassanlegg.Et løfte om at det ikke ble innført avgift på LPG den nærmeste årene tror jeg hadde vært nok. Jeg har vurdert LPG på Tahoen min , men tør ikke bruke 30 000 på dette med den regjeringen vi har nå.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har hele ideen med "Vi legger opp avgiftene sånn for å spare miljøet" blitt motbevist gang på gang på gang på... Skal de virkelig spare miljøet, (men det gjør de ikke...for da selger jo ikke den dyrebare bensinen deres lenger...) så bør de gjøre klart til biodrivstoff over hele fjøla innen et år. Hvis ikke,er vi i den fulle rett til å kalle de bedragere og løgnere...og skal virkelig sånne folk styre dette landet?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har hele ideen med "Vi legger opp avgiftene sånn for å spare miljøet" blitt motbevist gang på gang på gang på... Skal de virkelig spare miljøet, (men det gjør de ikke...for da selger jo ikke den dyrebare bensinen deres lenger...) så bør de gjøre klart til biodrivstoff over hele fjøla innen et år. Hvis ikke,er vi i den fulle rett til å kalle de bedragere og løgnere...og skal virkelig sånne folk styre dette landet?

 

Nåhh du! statoils røtter strekker seg nok langt inn i våre politiske irrganger gitt!!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Prøvde i danmark, å snakke med "Trollmannen"!

Og som han påpegede, alle konverteringer på biler, som regeringen anbefaler, er for at bringe liv i økonomien!

Han forklarede mig også hvordan, jeg sjøl kunne få min thunderbird til å kjøre på E85. udgangspunktet er således.

 

Byt til plugger med kraftigere gnist!

byt til en kraftigere coil

gjerne større dyser, da motoren krever litt mere drivstoff.

større luftfilter.

 

 

Han kjører samme opsæt på en mustang II, fra 74 med en standart 302! og den drar like over literen, i byen!

Endret av Pappa Wolf
Ny info

Better to drive an old, slow and dull v8.

Than a brand new ricer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i danmark, å snakke med "Trollmannen"!

Og som han påpegede, alle konverteringer på biler, som regeringen anbefaler, er for at bringe liv i økonomien!

Han forklarede mig også hvordan, jeg sjøl kunne få min thunderbird til å kjøre på E85. udgangspunktet er således.

 

Byt til plugger med kraftigere gnist!

byt til en kraftigere coil

og sidst, men ikke mindst, bruk mpg-caps når du tanker!

 

Han kjører samme opsæt på en mustang II, fra 74 med en standart 302! og den drar like over literen, i byen!

 

Du må bytte alle gummislanger, hvis du har noen i brenselsystemet da de ordinære bensinslanger over tid ikke tåler e85, det samme med o-ringer. Hva er "mpg caps"

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ennå ikke vært vilje hos Statoil eller regjering for å kunne tilby E85 til de fleste nordmenn. Minnes noen skiløpere (Åmodt mfl) som i fjor på denne tid sto frem på NRK og var bekymret for snøen som ikke falt i Oslomarka slik at de kunne gå på ski. Deres bidrag var den gang å fylle E85 på bilen. Etter dette ble daverende miljøvernminister Bjørnøy intervjuet og sa noe sånt som:"Ditta e et viktig virkemiddel for å få ned CO2 utsleppa fra bilparken i Norge".

OG HVOR MANGE HAR FÅTT MULIGHET TIL Å FYLLE E85 ETTER DETTE?????

Det finnes knapt stasjoner utenfor Oslo.

 

Uansett hvordan man diskuterer med regjering, miljøorg eller andre, skal det bli svinedyrt å kjøre bil for det er det værste vi kan gjøre. Det snakkes ikke om andre CO2 produsenter (Melkøya, flytrafikk, båt osv..)

 

Hvis vi skal komme videre med redusjon av CO2 utslipp må vi kunne forvente at forholdene legges til rette for det. Regjeringen må sørge for at de folk får mulighet til å fylle E85, LPG eller andre mer miljøvennlige drivstofftyper. De bør også bruke virkemidler som fungerer.

 

I staten New York får man et direkte fradrag i skatten på $3000 hvis man kjøper en Toyota Prius eller tilsvarede bil. Bilen koster ca $20 000 før rabatter. I Norge koster bilen ca 300 000, noe som ville gitt et direkte fradrag i skatt på kr 45 000. Det hadde vært tiltak for å få folk til å kjøre mer miljøvennlig. Men det vill selvfølgelig gitt mindre inntekt i statskassen mindre penger til Statoil. Men miljøet hadde nok hatt det bedre.. Hadde de som kan kjørt på E85 i tillegg og biodisel hadde vært tilgjengelig så hadde dette monnet for bilparken sin del.

 

Mitt juleønske: Fru Halvorsen til Svalbard, Prius i garasjen, E85 på stasjonen og LPG uten avgift. God Jul

 

ChevyBBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår