Gå til innhold
Bilforumet.no

Pappa Wolf

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pappa Wolf

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 06/09/1972

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Amerikanerbiler
  • Modell (eks S4)
    mondeo
  • Biltype (eks Audi)
    ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0i NGA
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Under renovering.
  • Fylke
    buskerud/ ringerike

Contact Methods

  • Bosted
    Tyristrand

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Pappa Wolf

    2003 XL7

    Okay, da har jeg tatt overhalingen og byttet av pumpen (X2) og vil komme med min vurdering av jobben. Uten tilgang til delevaskeren, ble det brukt en del bremserens, og diverse børster for at få av møkka på pumpen. Deretter ble den tatt med inn på middagsbordet, (med tillatelse fra kona) og hver sylinder ble demontert og pakninger byttet fortløpende. Hadde samtidig youtube oppe på laptoppen som referance. Det finnes flere videoer, på hvordan man overhaler en Bosch CP1 Jeg holdt meg til denne. Kittet mitt handlet jeg hos samme firma som har laget videoen. Kostet snaue 150+frakt For å si det enkelt. det tok lenger å få ut pumpen, enn det tok å overhale den. Og like lang tid å få den inn igjen. Men det er vel verdt det, når bilen starter uten problemer når det er kaldere. Jeg har fortsatt motorvarmer på den, men dete r mer for å ha varm bil, enn å forebygge start problemer klokken "altfortidlig" på morningen. En god investering, er en en magnet på stang, da du garantert mister både verktøy og skruer ned i motorrummet. God fornøyelse.
  2. Pappa Wolf

    2003 XL7

    Pumpen er en BOSCH CP1 common rail. og overhalings kit koster ca 200,- fra england Jeg har akkurat bestilt et kitt, da pumpen min funket, men ikke så alt for bra. Den nye pumpen, funker ikke i det hele tatt. Jeg kommer til å holde dere oppdaterte med fremgangen. Jeg forventer at selve overhalingen av pumpen tar ca en time, mens monteringen sikkert tar en del lenger.
  3. Pappa Wolf

    2003 XL7

    Hei folkens. Kjøpte meg tidligere i høst en 2003 XL7 med kaldstart problemer. Så brukte litt tid på nettet og fant fort ut av at det som regel er HP pumpa som er problemet. Og da jeg samtidig oppdaget at forrige eier har driti i flere former for vedlikehold, (Regreimen var 50K på overtid) Ble det handlet komplett set med reimer. vannpumpe og en brukt HP pumpe. Selger er så sikker på at den funker, at han har lovet meg pengene igjen, om den ikke funker. Reimen var så slakk, at den kunne flyttes tre cm opp og ned, og tas av uten å løsne reimstrammer. Ribbreimen så oppspist, at den gikk i oppløsning mens jeg demonterte den. Men alt i alt, gikk det bra, og alle reimer og pumper er byttet. Problemet er nå, at jeg ikke får start på bilen. slår på tenningen, hører fødepumpen går, og at den stopper etterhvert. glødelampen slukker. og jeg kiner. No respons. Har gjentatt den prosedyren en del ganger, og lurer på om systemet må luftes ut før jeg kan sparke liv i bilen igjen? Null feilkoder. Trenger den bilen ganske snart på veien igjen.
  4. Pappa Wolf

    XL7 startproblemer og lite kraft

    Vet du noe om det er de samme injectorpumpene som sitter på alle XL7? Og har du evt en link til pakningssettet på Ebay? Tenker at det er like lurt å prøve selv, innen jeg kaster meg ut i å bytte pumpe. MInus 2 i dag, og måtte gløde tre ganger før hun poffet i gang.
  5. Pappa Wolf

    XL7 startproblemer og lite kraft

    Kan jeg spørre hvor du kjøpte overhalingskittet til pumpen? Nettopp kjøpt meg en 2003 XL7 med kaldstartsproblemer. Kan noen også forklare meg hvor releet til glødingen sitter.
  6. et simpelt tip, som jeg har brukt et par ganger. vannsliping, med 2000k og lakk over med klarlakk. blir ikke som nye, men det er tett på.
  7. Pappa Wolf

    Hvor burde jeg handle delene? - Ford Probe

    jeg bruker Rock auto, siste bestilling, var forgasserpakning til min datters skylark. tok mindre end en uke, så lå den i postkassen. og kostet mig 75 kroner, i alt. Bergheim skulle ha tre uker og 299,-
  8. Pappa Wolf

    nyinnkjøpt 93 mondeo, motorbytte.

    flott, takk skal du ha. blir sikkert en komplett delebil, når jeg får solgt min F250! gjør det litt lettere, hehe
  9. Pappa Wolf

    nyinnkjøpt 93 mondeo, motorbytte.

    kjempe, takk for det. så vet jeg åssen jeg skal undgå det en annen gang! Akkurat nå, er det kaldt ute, og jeg sitter og leter gjennom finn.no og autodb, for at finne en delebil, eller motor. mondeoen har motorkode NGA, og hvis noen har en fungerende motor, er det bare å si fra, så finner vi sikkert ut av noe!
  10. Pappa Wolf

    nyinnkjøpt 93 mondeo, motorbytte.

    hva pokker skjedde med Æ.Ø.Å.?? måtte sitte å bytte æøå inn på plass igjen i hele innlegget, og jeg får ikke endret overskriften! Pokkers
  11. Pappa Wolf

    nyinnkjøpt 93 mondeo, motorbytte.

    For 2 uker siden kjøpte jeg min første europæerbil, på flere år. (Sist var en mazda 929) har ellers kun kjørt amerikansk, men med de syke prisene på drivstoff, begynte jeg å lete etter en annen bruksbil. og kompissens mondeo hørtes fin ut, velholdt, men godt brugt. han hadde blitt rygget på, så radiatoren var defekt, ikke mye, men nok til at man måtte fylle etter for hver 50 kilometer (Ca. 1,5 liter) Små 260000 kilometer hadde den på telleren, og ellers verksteds vedlikeholdt, med hyppige oljeskift og reimbytte i tide. pris, så lav, at jeg ikke kunne si nei. etter en kjap tjekk av bilens andre funksjoner, satte jeg mig inn, og skulle starte. ikke nokk strøm. en kjapp trilletur ned bakken, og motoren var igang, satte mig inn, og påbegyndte turen hjemover. En lille tur på 70 kilometer, over sollihøgda, hønefoss og resten av veien hjem. I retrospekt, ser jeg, at jeg burde ha brukt et par timer herinne, med at lese innen jeg kjøpte bilen, kunne ha sparet mig for mye besvær, og irritasjon. Men jeg foregriper begivenheternes gang. stoppet inneom et par tankstasjoner på veien hjemover, siden jeg ikke kunne få varme i bilen. jeg er ikke helt blond, når det kommer til biler, men når man utelukkende har kjørt V8 i stål og aluminium, og helst motore, som er eldre end mig selv, er det begrenset hvor mye peil, man har på en moderne motor! men ellers gikk den djevelsk godt, var ikke noe problem å ligge i 5 gir, å gasse på. kommer inn bak en lastebil, på vei opp sollihøgda, og setter farten ned, og ved første dobbelspor, gasser jeg på, og intet skjer, annet end den begynner å få kraftig tikking fra motoren, men ingen fart! (WTF)ligger i 3 gir, med gassen i bånn, og holder akkurat 40 km/t. lastebilen svinger fra, men jeg har ingen steder, å svinge inn, eller mulighet for at finne en nødholdeplass, har ingen krefter tilbake i motoren, går i andre gir, null power, første, null, inn med clutchen, motoren dør, midt i et sving, og jeg kan intet gjøre. holder midt på sollihøgda, og spærrer veien. heldigvis, var det sent søndag kveld, og begrenset med biler, så jeg triller bilen tilbake, og inn til autovernet, har en håndsbredde fra speilet og inn til autovernet, og akkurat plass til at lastebilerne kan kjøre forbi. På med sikkerhetsvesten, på med havariblinket, ut med trekanten, og opp med panseret. Varm dunst av kokt olje, og forbrendt glykol! yup, null kompressjon. ringte til min datter og fikk henne til at komme med et slepetau, og bilen hennes, og vi fikk fort dratt mondeoen over toppen på sollihøgda, og inn på en nødplass, der stod den, til dagen etter, da jeg hentet den med min F250, og fikk den hjem på tomten. her har den stått i en ukes tid, i påvente av bedre vær, og lyst til å skrue. for to dager siden, gikk jeg igang, med demonteringen, toppen er blåst, har funnet flere sprekker, og oljelekasjer, tvivler på at resten av motoren har det mye bedre, spesielt med tanke på at kamremmen er løs! så jeg har et motorbytte foran mig, og til trods for min manglende entusiasme, overfor moderne biler, så er jeg overrasket over, hvor lettskruet den er, har ikke været nødvendigt med vold, for at løsne bolter eller skruer, har heller ikke skrapet knokene, eller moset mine fingre. eneste problem jeg har nu, er å finne en brukbar 2.0i NGA motor til denne, så er den oppe å kjøre igen på et blunk. håper jeg.
  12. Pappa Wolf

    Kjøp av førstebil

    jeg havde en mazda 929 fra 88, en veldig grei bil, og veldig glad i å ligge bredt! den gik som en kule, til den blev stjålet! fandt den oppe på den lokale skole, med forstillingen vredet i stykker, tror at nogen har hat det moro! fik desværre også stjålet mesteparten af værktøjet mit! men det er der ikke noe å gjøre med! 929 fåes med 2.2 og 2.2i er set med mine øyne nok et ganske greit kjøp, med tanke på at det skal være en førstegangsbil er ikke så svær å få tak i deler til, og let å mekke på!
  13. Pappa Wolf

    Fløyte, type Dukes of Hazzard

    Havde en 1977 econoline, med Ford A horn Dixie river kwai to tonet lastebil kompressorhorn og manuel luftvernsalarm fra andre verdenskrig! samt det originale hornet! Den var artig å ta med på treff, eller i byen, lagde en jævlig masse brååk, når alle kontakter var trykket ind! ikke helt lovligt, men gøy! hehe
  14. Pappa Wolf

    Fløyte, type Dukes of Hazzard

    ville have kjøpt sjøl, men kona var med! så det må vente til neste gang, jeg kommer dit! hehe
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.