Gå til innhold

Andreas sin Astra Bertone Coupe

Ranger emnet


ALJ_GSi

Anbefalte innlegg

Får vel lage en tråd om bilen min her også :P

Her er da min Astra Bertone Coupe 1,8. Den er en 2000 modell og foreløbig er det ikke gjort så mye med den, men det kommer nok senere. Planene er mange.

 

Litt bilder:

040207%20020.jpg

 

040207%20028.jpg

 

040207%20032.jpg

 

040207%20059.jpg

 

Første mod ut var hvite lys i speedometeret. Skal bli hvite lys i hele dasjen, men venter med å bytte i midtkosollen til jeg skal sette inn ny cdspiller.

 

Slik ser det ut orginalt:

bertone%20015.jpg

 

Diode pære vs orginal:

bertone%20016.jpg

 

Resultatet:

bertone%20017.jpg

 

Bra fornøyd med resultatet, men vurderer fram og tilbake om jeg skal bytte til noen litt kraftigere.

 

Flere oppdateringer kommer snart.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen som fersk Bertone-eier! :)

 

 

Først og fremst, bilen kler rødt utrolig godt. Om ikke gull var en tilgjengelig farge hadde jeg nok valgt den lyse rødfargen du har.

 

Smart med hvitt i instrumentene! Jeg har ikke tenkt på å bruke den fargen faktisk. Problemet for meg er at om jeg først begynner så kommer jeg til å endre ALLE lysene fra gul til hvit, og det er mye pes med bryterne, som f.eks vindusheisbrytere som krever lodding for å bytte farge. Mye jobb..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, skal bytte som mye som mulig av lyset. Skal også mest sannsynlig inn med en Pioneer DEH-P88RS ( http://pioneer.no/no/products/25/121/61/DEH-P88RS/index.html ) Denne har hvit lys i fronten, så den matcher. Bytte ut lys i knappene til varmeapparatet er ganske enkelt. Problmet kan vli vindusheisene ja, spm er om jeg kommer til å bytte i det. får se..

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryterne er fantastisk lette å få ut av døra, problemet er at de må demonteres for å bytte diode. Ser for meg at bryteren er et ormebol av små fjærer og metalldeler.

 

Har en motorisert skjerm med DVD, DivX, Xvid, WMA, MP3 osv avspilling og TVtuner. Den har blå lys på fronten men det er 100% uaktuellt å ha blå lys i bryterne i bilen. Det blir litt for mye for min smak.. Blå dioder er ut, og vondt å se på om kvelden.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at man kan få kjøpt alt av dasjbord ting på ebay med blått lys. Men vil ikke ha blått lys. Nettop det som thklinge sier er grunnen til at jeg har bytta til hvitt, mye bedre å se på. i mørket blir skivene hvite og man ser de like godt som i dagslys. Er vel nesten bare knappene på rattet og bryterne til vindusheisene som er vanskelig å bytte. Alt lyset bak bryterne til varmeapparatet kommer jo fra en stk 1,2w pære.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har vært en smule dårlig med å oppdatere her iforhold til på omc forumet og nå fant jeg ut at jeg skulle skjerpe meg! Har skjedd ganske mye siden sist kan man si..

 

Har byttet instrument og midtkonsoll pærene ut med hvite dioder + ny cd spiller:

bertone%20022.jpg

 

Slik ser varmeapparatet ut med hvite dioder

bertone+023.jpg

 

Og slik ble det i coupeen:

bertone+025.jpg

 

Dette ble resultatet av en liten handletur til england i mai:

bertone+026.jpg

 

Fikk på kn filter for litt mer lyd (kanskje litt effekt også?):

bertone+028.jpg

 

Alu dørpinner fra Richbrook:

bertone+027.jpg

 

og antenne fra samme leverandør:

bertone+029.jpg

 

Kalipperne måtte få litt maling og siden bilen er rød, ble de røde også:

Astra+Bertone+006.jpg

 

Denne hadde gjort nytta si noen år:

bertone+031.jpg

 

og ble derfor byttet ut med duplex eksos fra Remus:

bertone+033.jpg

 

Rever i ræven...:

bertone+034.jpg

 

Siste jeg har gjort er å sette på angle eyes. Orginalt var de helt gule så her måtte det litt modding til:

bertone+001+_2_.JPG

 

Slik ble resultatet etter å ha byttet ut til dioder i ringene:

bertone+016.JPG

 

Sånn ble de på bilen med fult lys på:

bertone+003.JPG

 

Og slik ble resultatet i mørket:

bertone+009.JPG

 

 

Som dere ser har det da skjedd noe og neste ut er øyelokk og slissa skiver rund baut.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan som driver dioder.no vet nok det, for jeg har hentet de hos han personlig og det var han som fant de til meg. du kan bruke de som heter 110 og 112, forskjellen er spredning og styrke. Det ligger kun blå i nettbutikken, men han skaffer flere farger.

de svarte lengre opp her heter 110.

disse er 112:

112k.jpg

 

jeg prøvde først med bare 110, men byttet til 112 bak ringene og i info displayet. du trenger 4 til speedo og 3 til info disp hvis du har kjørecomputer og 2 hvis ikke.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt oppdateringer:

 

Monterte xenonkit i lyktene. Utrolig digg lys, men har funnet ut at jeg har fått to forskjellige lykter og det dugger noe veldig.

 

IMG_7789.jpg

 

Fant ut at jeg måtte ha litt farge under panseret også så da tok jeg ut motordekslet for litt lakkering

 

Før:

attachment.php?attachmentid=4484&d=1191270847

 

Etter:

attachment.php?attachmentid=4486&d=1191270987

 

Satte på en astra logo for å bryte opp alt det røde.

 

I bilen ble det seende slik ut:

IMG_7807.jpg

 

Monterte også panserløftere:

IMG_7808.jpg

 

Og slik ser det ut nå under panseret:

IMG_7806.jpg

 

Har også handlet inn litt deler som øyelokk og ny midtkonsoll som skal få litt lakk og modd.

 

Camilla i Gatebil kom også på den gode ideen og ha en photoshoot i Lillesrøm og dette ble resultatet av bildene av min bil.

 

andreas2.jpg

 

andreas-1.jpg

 

andreas3.jpg

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår