Gå til innhold

Min 2000 Opel Astra Bertone Coupè - Masse bilder!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest hele tråden din og må si at jeg ble litt skeptisk da jeg så de første bildene av bilen din siden jeg ikke er noe særlig fan av denne bilen i utgangspunktet.. Men du har virkelig gjort denne til en flott bil!:pray Men..Du bør være litt mer forsiktig med bilen din, jeg tror jeg hadde klikka hvis noen hadde stått eller sittet på min bil! Se for deg at hun f.eks har dongeribukse med metallknapper bak som riper opp lakken din??:op: Huff..Finn deg en annen parkeringsplass!;)

 

Lykke til videre med prosjektet ditt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemelding! Alltid morsomt å høre noen som egentlig ikke er fan av bilen men som synes endringene har gjort den bedre. Forsåvidt også mange som spør hvordan merke/modell det er.

 

Om jeg er tilstede kan du ta cyanid på at jeg ikke ville tillatt noen å hverken sitte eller ligge på bilen. Alt som har skjedd i den sammenhengen har skjedd når bilen har stått parkert og uten at jeg har visst om det. Har dessverre ingen alternativ parkering på jobb, men området der bilen står er nå kameraovervåket både med live bilde inne på jobb og bevegelsesstyrt opptak. Håper det bidrar til at skader på bilen ikke skjer i framtiden.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fire "små" oppdateringer:

 

Astra20%20side.jpg

 

Astra20%20Wheel.jpg

 

Astra20%20Right%2034.jpg

 

Astra20%20Rear%20right.jpg

 

 

Blir noen nye oppdateringer snart, skal få på mørke lykter rund baut og litt mørkere ruter så "sort på gull"-stilen blir komplett. I tillegg skal bilen ned noen cm når jeg får laget litt mer plass i hjulbuene. Carputer er et lite sideprosjekt som pågår, blir bilder når det skjer noe fornuftig så langt bare venter jeg på deler.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel-emblemer er ikke mulig å oppdrive i byen! Opel-forhandleren kunne ikke skaffe og på dekk-leverandørene fikk jeg beskjed om at de ikke hadde lov til å selge slike emblemer lenger. Visstnok BMW-importøren som så seg lei av at folk kjøpte BMW-logoer til replika felger og dermed fikk stoppet hele opplegget.

 

Fant noen emblemer på Ebay, de er bestilt og på tur. :)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og da var emblemer og mørkere sideblinklys på plass. Mørke lykter foran er på tur:

 

CIMG2021.JPG

 

CIMG2022.JPG

 

CIMG2023.JPG

 

 

En kompis har kjøpt seg ny bil så måtte ta et bilde en bakfull søndag:

 

Speedster&Astra.jpg

 

 

Har lite interiørbilder og planer om masse nytt på den fronten så dette blir vel "før"-bilder:

 

 

Med tenninga av:

CIMG1899.JPG

 

 

Tenning på:

CIMG1905.JPG

 

 

Kan vise film i "fullskjerm" på spilleren også, men har satt den til å gå helt i sort etter 10 sekunder istedet.

CIMG1917.JPG

 

 

Bassremote under håndbrekket. Fin og diskret plassering samtidig som den er lett å nå når man kjører og brekket er nede.

 

CIMG1915.JPG

 

 

Planen blir noe slik, 10,2 tommer touch-skjerm istedet for den lille 7-tommeren. Kabler og henglser blir naturligvis på baksiden istedet.

 

CIMG1906.JPG

 

 

Til slutt instrumenthuset som nesten matcher fargen på bilen:

CIMG1913.JPG

Endret av thklinge

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For å matche med "sort-på-gull"-stilen byttet jeg ut frontlyktene. Dessverre er det ikke så mye å velge i, mesteparten med sort utførelse der ute er angel-eyes typen og det er jeg ikke interessert i. Valget falt på disse (original xenon-lykt til venstre, ny til høyre):

 

CIMG2605.JPG

 

CIMG2611.JPG

 

CIMG2613.JPG

 

 

Er småharry med Audi-style LED-lys, men det så bedre ut enn jeg hadde trodd. Har ikke bestemt meg endelig enda, får se hvordan det ser ut når det blir mørkere ute.

 

 

Av andre oppdateringer så skrider Bil-PC-prosjektet videre, er ferdig med å lage hengsler / ordne touch-skjerm til 10-tommeren, blir montering i bilen snart.

 

I tillegg har jeg gjort noen småting som å bytte dørstopper på førerdør, høytmontert bremselys bak (det var sprukket i plasten og tok inn vann) samt nye høydejusteringsmotorer til lyktene foran. De gamle motorene var totalt gjennomrustet siden originale Opel-lykter _alltid_ tar inn vann og høydejusteringsmotorene står montert nederst i lykta.

 

 

Har også byttet ut eksosen (alt fra kat og bakover) til FK rustfritt. Lager en post om det når jeg har fått bildene inn på PCen. Til slutt to bilder fra i fjor vinter. Hvem sier Astra Coupè ikke er praktisk?

 

CIMG0678.JPG

 

CIMG0683.JPG

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, må bare vente på mørke først.. Midnatsol vet du ;)

 

Er godt fornøyd så langt og LED'ene er ganske kraftige. Har kjørt med bare de på siden jeg monterte lyktene (mest fordi nærlysene ikke er justert enda) og har ikke blitt blinket til av noen, selv ikke i tunneler så det virker som de er sterke nok til å brukes som "daytime running lamps" a'la Audi.

Endret av thklinge

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår