Gå til innhold

Min 2000 Opel Astra Bertone Coupè - Masse bilder!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker, ble bra med skinn, også lukter det godt! :D

 

Var tilbake på etterkontroll idag, de skulle ha 11 cm, og 11cm fikk dem. På millimeteren! Kontrolløren sa:

 

- Ja, her har du ikke hevet mer enn du måtte nei. Du blir vel å senke den igjen straks du er ute av hallen?

 

- Øh... Neeeei..

 

Hva skal man svare på sånt? :watchout

 

 

Uansett, bilen gikk igjennom og jeg får nytt vognkort i neste uke så er det EU-kontroll etter det igjen. 2 ekstra cm hjalp ikke stort hjemme i innkjørselen dog:

 

Hekk.jpg

 

Closeup.jpg

 

Millimeter... ;)

 

 

 

Har også bestillt litt oppgradert bilestereo. Alt utstyret har ikke kommet enda, oppdaterer når ting er installert i bilen.

 

Spiller, JVC KD-AVX44. Den nye toppmodellen til JVC som akkurat er lansert:

 

b_kdavx44.jpg

top_img02.gif

 

Den har bare 3,5" skjerm og jeg er vant til 7" så jeg kjøpte en ekstern skjerm også:

 

KV-M706.jpg

 

 

Planen er å ha skjermen over aircon og spilleren under. I tillegg fikk jeg DAB tuner med antenne til rundt 500,- så jeg slo til og får teste digitalradio:

 

117111.jpg

 

 

Siden spilleren er en JVC kjøpte jeg overganger så jeg får brukt knappene på rattet igjen, det skal bli kos. :)

 

 

Dermed har jeg en 7" skjerm til overs. Den spiller CD/DVD/MP3/DivX/XviD/TV/Radio fra CD/DVD-plater og USB-minnepenner. Den har elektrisk utfellbar touchskjerm og forsterker på 4x50W. Følger med aktive TV-antenner fra Pioneer. Kjøp ivei!

 

lm65018qf8.jpg

 

 

Den nye spilleren har også innebygd Bluetooth handsfree så dermed har jeg et Sony Ericsson HCB-300 bluetooth handsfree-sett til overs. Løp og kjøp!

 

hcb300.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astra'en din er utrolig grom, Thorstein ;) Nydelig farge og helt "riktige" oppgraderinger. Også er det morsomt at hver gang jeg ser den i byen så er den nyvaska og blank :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan denne Thorstein sende meg PM av pris på denne spilleren så kan denne Preben vurdere om han skal ha den eller ikke. Takk på forhånd!

 

 

Og forresten, nydelig bil som jeg sikkert har sagt før til deg et par gangaer. Ble skikkelig bra med nytt interiør. Men blir du å legge ny film på rutene? :D

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har den stiligste opel'n jeg har sett med egne øyne vil jeg tro. :)

 

 

Må bare nevne;

"Oh joy... "Heldigvis" hadde de samme guttene rasert halve Tromsøya, bla. most en europall igjennom ei frontrute på en parkert bil"

Den bilen var bestefaderns Passat som han hadde da. Idioter som går rundt og ødelegger for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai! Her hadde det skjedd ting, i rekkefølge:

 

Astra'en din er utrolig grom, Thorstein ;) Nydelig farge og helt "riktige" oppgraderinger. Også er det morsomt at hver gang jeg ser den i byen så er den nyvaska og blank :)

 

Takker! Synes igrunn jeg har vært slapp med vaskinga det siste året, har prøvd å ta megselv i nakken, får se hvordan det går utover våren ;)

 

Forresten en utrolig flott E60 du har. Er normalt sett ingen fan av BMW, men har skiftet litt mening etter å ha testa E90. Har sans for utseendet på E60/90/92, kanskje jeg er i ferd med å skifte mening om BMW? :o

 

 

Da kan denne Thorstein sende meg PM av pris på denne spilleren så kan denne Preben vurdere om han skal ha den eller ikke. Takk på forhånd!

 

 

Og forresten, nydelig bil som jeg sikkert har sagt før til deg et par gangaer. Ble skikkelig bra med nytt interiør. Men blir du å legge ny film på rutene? :D

 

 

Takker, og du har PM!

 

Det blir ny film på rutene ja, vurderer å legge selv evt få AutoTeck til å legge. Avhenger av pris og holdbarhet. Problemet er at på Astra Coupé går rutene ned 2cm når du åpner døra, og opp 2cm igjen når du lukker den. Så slitasjen på de øverste 1,5cm med film blir veldig høy, spesielt om vinteren. Ingen vits å bruke 3500,- på å få 3M film på rutene for så å måtte betale det samme hver vår fordi filmen blir ødelagt over vinteren.

Virker mest sannsynlig nå at jeg bare legger en lys billig-film på som tidligere, men skal innom og prate med Stian på AutoTeck før jeg bestemmer meg.

 

 

 

Du har den stiligste opel'n jeg har sett med egne øyne vil jeg tro. :)

 

 

Må bare nevne;

"Oh joy... "Heldigvis" hadde de samme guttene rasert halve Tromsøya, bla. most en europall igjennom ei frontrute på en parkert bil"

Den bilen var bestefaderns Passat som han hadde da. Idioter som går rundt og ødelegger for alle andre.

 

 

Takker! :D

 

Ja det var noen skikkelig kronidioter de der to.. Dem trekkes i lønn for å betale tilbake for skadeverket. De er skyldige meg ca 17.000,- og hittil har jeg fått to utbetalinger på ca 450,- hver. Med dette tempoet vil det ta rundt 15 år før jeg har fått pengene mine tilbake(!!) Håper de gutta får seg en bedre betalt jobb, og det snart!

 

 

 

Nordkjosmessa ja :)

 

Står noe her: http://www.calibra.no/forum/default.aspx?thread=40286

 

Er veldig usikker på om jeg skal eller ikke.

Bilen min er for ny, så jeg føler meg ikke spesiellt velkommen i Opel-registeret (eksempel: I siste nummer av medlemsbladet var den nyeste avbildede bilen en Omega B fra rundt '95). I tråden du linka til var det endel bilder fra Nordkjosmessa i fjor. Min bil sto sammen med to andre gull-Astraer og en Astra H GTC med rundt 240hk, likevel er det ingen bilder der vi er med, men du kan såvidt skimte høyre bakhjul på min bil på et av bildene... :p

 

Jeg har med andre ord ingen planer om å fornye mitt medlemskap i Opel-Regsteret når det går ut.

 

Den andre Opel-klubben i norge, OMC, har ingen aktivitet her i nord, men jeg er medlem bare for rabattene hos Bil i Nord. Synd det ikke er noen klubb for oss med 2000+ Opler i nord. Orker ikke kjøre 70-200 mil for å delta på treff, beklager ;)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært ei kjip uke i Astra-land.

 

Starta med EU-kontroll på mandag. Kontrollen gikk greit, med unntak av en toerfeil pga. xenon i langlysa(!!) og en manglende varselstrekant. I tillegg skulle de lese av feilkoder da jeg har vært plaga med tidvis "kenguru-oppførsel" på bilen og manglende motorkraft. Det har skjedd sjelden, men likevel grunn til å sjekke nærmere. De fant ut at det var feil på luftmassemåleren og jeg betalte rundt 3000,- for å få den bytta.

 

Orka ikke å krangle på Xenon-pærene så jeg kjørte til Biltema og kjøpte to H7 pærer. På turen oppførte bilen seg markant værre enn før så det var åpenbart ikke LMM det var feil på.

 

Tilbake på verkstedet tok de etterkontroll på EU, og jeg var å pekte på varselstrekanten i bagasjerommet. Besto med 0 feil slik det skal være. Videre bytta de tilbake LMM og fant ut at motorstyreenheten var ødelagt istedet. Med rabatter kom den på den fine sum av 10300,-

 

Dermed var det tilbake på tirsdag, for bytte av styreenhet. Det gikk greit og bilen oppførte seg fint den dagen.

 

Onsdag var bilen på en snurr igjen med lite motorkraft, tomgangsturtall på rundt 500 o/min og til slutt bare døde den. Etter 10 min fikk jeg endelig start igjen og bilen var såpass normal at jeg fikk kjørt den tilbake til Opel. Denne gangen fant de feil på EGR-ventilen og med gode rabatter var det 1500,- til å betale.

 

NÅ håper jeg bilen går som den skal framover! 16.000,- i rep/EU bare denne uka... :/

 

 

Av GODE nyheter så er spiller og skjerm montert. Var utrolig trangt nede mellom askebeger og aircon, men det gikk. Skal ta noen bilder og gi tilbakemelding når jeg har mer erfaring med spilleren.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde lignende problemer med omegaen jeg hadde før....litt kenguru og 500o/m og ofte ikke ville starte....jeg fikk beskjed om at jeg måtte bytte LMM men jeg sa pent nei....etter noen tips tok jeg av kontakta på LMM og spraya med kontakt spray....aldri hatt problemer siden...hehe...

 

kjipt at det var verre med din bil :S aldri gøy med slike utgifter :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som mange har sagt før meg, nydelig bil :D - har nok sett den en gang eller to rundt om kring i byen. Hvordan blei det med instrumentpanel prosjektet, fikk litt følelse av tråden (om ins. panelet) at du ikke var helt ferdig, eller?

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår