Gå til innhold

Min 2000 Opel Astra Bertone Coupè - Masse bilder!

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker!

 

Blir vel å skje saker og ting med den også med tiden. Pri 1 er nye bakdekk... De var slitte da jeg hentet bilen i Ålesund. I Dombås var corden ute på det ene dekket og siden 265/35-18 ikke akkurat er lagervare ble det nødløsning med 225-bredde istedet. Ser litt snodig ut når det stakkars dekket er presset på en 10-toms bred felg. :D

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei, gratulerer med ny bil!

 

Har et spørsmål til din forige bil, Opel Astraen. Jeg har nettopp kjøpt component høytalere med delefilter fra pioneer. Jeg lurer på hvordan du koblet delefilteret på orginalkablene som ligger i døra? Kobla du det mellom bilen og døra i kontaktstykket eller inne i selve døra etter kontaktstykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjørt dette før så skjønte ikke helt hva du mente, men delefilter på diskantelementet? det fulgte med høyttaleren, diskant og en boks med Amp, diskant og woofer inngang på (med ledninger ut fra boksen. er letteste måte da å koble ledningene fra amp på delefilteret inn på orginalledningene til høyttalerne (Brun og blå/brun) rett etter kontaktstykket i døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar ut det orginale mellomtone elementet (det nederste) så kobler du den ledningen til delefilteret. Enten kan du kjøpe en kontakt som passer i, eller så kan du klippe av kontakta. Den delen kobler du til amp på det nye delefilteret. Til det nye mellomtone elementet og diskanten legger du opp nye ledninger

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei hei :)

Ser det er en stund siden denne tråden var aktiv, og at Astran er solgt, men tenkte allikevel jeg skulle skyte inn ett lite spørsmål :)

Hvor fikk du tak i den sølvlista nederst på bakluka, og spoilern bak? Har en helt lik Astra og kunne veldig tenke meg å oppgradere min litt også :) Ble veldig fristet når jeg så hvor kul din hadde blitt!

 

Gratulerer med ny bil forresten! den var rå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvlista er originalt på alle Astra Coupeer så om din mangler er det fordi en tidligere eier har tatt den av. Den kan du få på hvilken som helst Opel-forhandler, men ikke bli overrasket om prisen er sinnsyk. Enkelte Astra Coupe-spesifikke deler er grisedyre. Bertone-logoen på siden av bilen f.eks...

 

Vingen er fra Irmscher (originalt Opel ekstrautstyr). Du får den også hos forhandleren, men tror prisen er ganske ekstrem, rundt 3500,- +lakking og montering. Det kan lønne seg å se på nett, ebay.de f.eks. Kanskje du blir heldig og finner en der til en bedre pris.

 

Ellers har jeg noe utstyr liggende igjen, se her: Finn.no

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i såfall bare turbo den lista er standard på, for den er ikke det på 2000mod 1,8

 

Her finner du spoileren, de sender til hele verden http://cgi.ebay.de/Irmscher-Heckflugel-Race-Opel-Astra-G-Coupe-Cabrio-/310172854365?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4837be285d

 

Her feks er en brukt stripe

http://cgi.ebay.co.uk/Astra-coupe-turbo-Rear-chrome-boot-strip-/170594668806?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27b83c1106

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår