Gå til innhold

Vectra, den vinrøde perle! Unggutten er i gang igjen s.22

Ranger emnet


Opel-guy

Anbefalte innlegg

  • Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frodo_ : det kjøpte jeg på bilxtra ja. 949,-

 

corsa16v: merket satt der da jeg kjøpte bilen så vet ikke hvor du får tak i det jeg dessverre..

 

Beinet1: Nei har ikke brukt det jeg.. Synes det er bedre å bare slipe helt ned til jeg er 100% sikker på at det kun er rent metall så male på ordentlig rustbeskytter og deretter sparkle om det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt småtteri i helga :) var også å kjøpte ny gassflaske til sveiseapparatet i dag :D så da får jeg gjort det meste av sveising som trengs i løpet av den nærmeste tiden!

 

Fjærbein ferdig lakkert!

DSC00268.jpg

 

Pussa ned overflaterusta langs kanalen og hatt på rustbeskytter..

DSC00269.jpg

 

Pussa ned alle småbulker på dørene!

DSC00279.jpg

 

Og det dekselet som sitter over vindusvisker motoren og det så veldig matt og slitt ut.

DSC00266.jpg

 

Derfor ble det lakkert med plastfornyer. Temmelig bra forbedring!

DSC00271.jpg

 

Har funnet ut hvordan jeg skal ha scoopsa. Fester de fra undersiden. Har også montert netting!

DSC00272.jpg

 

Også lurer jeg på hva disse fire ledningene er til. er teipa sammen og går inn i bagasjen. Grønn,grønn/brun og hvit, hvit/brun.

DSC00270.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommet ganske lang ser jeg :) Fått kjøpt deg gas flaske også :) det er bra :D følg etter ledningene så finner du det ut ;) hehe

Var det dyrt egentlig for gas flaske ?

 

Jeg leier en 20liter med regulator og hurtigkobling. Den koster 1300kr +mva i året, og rundt 6-700kr pr påfylling.(Argon/CO2)

 

En 11liter kosta rundt 3500kr+mva å kjøpe, og samme pris på påfylling. Jeg valgte 20liter fordi jeg ikke trenger den mer enn 1år, og får dobbelt så mye ved påfylling:)

 

Varierer sikkert på prisene rundt og da...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update..

Ikke mye har skjedd i det siste fordi jeg har kost meg i finværet men har fått sveiset innerskjermen og laget fester og jobba en del på fangern for å få den til å passe bedre men det er søren meg ikke lett..

 

Ferdig sveiset og slipt.. har i ettertid hatt på rustbeskytter og en god del tectyl!!

DSC00281s.jpg

 

Her ser dere at fangeren stikker litt for mye ut på høyre side

DSC00308.jpg

 

mens på venstre side sitter den perfekt!

DSC00311.jpg

 

og til slutt et lite helhetsbilde :)

DSC00312.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pLxr: nei ikke nå nei, men det er fordi jeg har drevet på en time med den..hehe

 

-supraguy-: Ja jeg har tenkt på det selv, men er ingen plasser jeg får festet den. Spørs om jeg får lage noen egne selv om jeg ikke får den til å passe bedre på en annen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår