Gå til innhold

Vectra, den vinrøde perle! Unggutten er i gang igjen s.22

Ranger emnet


Opel-guy

Anbefalte innlegg

IKKE bruk dein zinken fra biltema nei. brukte dein jeg å. tok ikke mer en ei uke så var rusta tilbake.

Tøft prosjekt stå på vidre:)

 

Okei.. jeg skal få kjøpt meg noe bedre rustbeskytter.. alt det jeg har lakkert med zink lakk blir nedpusset og så blir det lakkert over igjen med quick lakk fra Maxbo..

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Owatrol olje for stål funker dritt bra, mange som bruker det. og de har ikke problem med at det kommer rust igjen.

Brukte dein jeg og er meget fornøyd, men tar veldig lang tid før dein tørker da. 24timer eller nå.

http://www.jernia.no/page?id=1053&key=77411

Der er dein, det er viktig at du kjøper dein som er til stål da ikke tre.

 

Mvh Vidar

1991 Opel Calibra 16v 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update :)

 

Har nå kappet av den bakerste delen av eksosanlegget, prøvde først å få løsna det og slått det ut så jeg slapp og kappe det men det gikk dårlig gitt... Jeg ble så jævlig irritert mens jeg lå under bilen og prøvde å få av det hersens røret at jeg til slutt gikk amok med baufil :P Dere tenker sikkert, men hvorfor i huleste brukte han ikke vinkel sliper? Og det er fordi jeg ikke bruker hodet noe særlig når jeg er irritert..hehe. men her kommer litt bilder..

 

Det røret som har fått seg litt juling.

DSC00016-1.jpg

 

bakpotta.

DSC00017.jpg

 

tatt av bagasjelokket!

DSC00015-3.jpg

 

Så kommer noen bilder av skadene på stylinga som skal fikses!

Bakfanger.

DSC00024.jpg

 

Frontfanger.

DSC00025-1.jpg

 

close up.

DSC00026-1.jpg

 

DSC00027-1.jpg

 

DSC00028-1.jpg

 

Da jeg fikk bilen la jeg merke til at det var slark i gasspedalen..Som dere ser på bildet så skal fjøra nesten sitte helt inntil "hetta" på wireren..men det er mye å gå på!

DSC00018-2.jpg

 

For å fikse det skrudde jeg på den skruen her...

DSC00020-1.jpg

 

Og slik sitter fjøra nå i forhold til "hetta".

DSC00019-1.jpg

 

Fikk ny cd-spiller til jul også. LG LAC-M6500R. 4x50 watt, usb inngang og valgfri bakgrunnsfarge!

DSC00013-3.jpg

 

DSC00014-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for tipset :)

 

Og her kommer update.

 

Fant litt rust på fronten, mot motorrom.

DSC00038.jpg

 

jobba litt med rusta.

DSC00054.jpg

 

Synes det svarte plastikk dekselet som er over masse ledninger så litt kjedelig ut...

DSC00030-1.jpg

 

Så da fikk jeg en liten ide, har bare skrevet på for og se om det ville se greit ut. skal kuttes ut slik at det blir seendes pent ut.

DSC00029.jpg

 

Kappa til plata perfekt og sånn blir det sittende ca,,,

DSC00040-1.jpg

 

Har skrudd av hele eksosen + grenrør.

DSC00031.jpg

 

bilde av hele eksosen..

DSC00033.jpg

 

DSC00032.jpg

 

Fikk endelig av den lille tuten som satt igjen etter at jeg hadde kappet av eksosen!

DSC00034-1.jpg

 

fant litt rust under den stanga som holder panseret oppe, aner ikke hva det heter :P og har brukt drill med stålbørste for å fjerne det.

DSC00053.jpg

 

Og kan noen si meg hvor den her skal sitte? den bare hang løst. er den som holder eksos anlegget fast rett under motoren..

DSC00037-1.jpg

 

Jeg antar at den skal sitte her en plass, men hvor? bilde er tatt fra undersiden av motoren!

DSC00036.jpg

 

Hvor skal den hvite ledningen som jeg har merket av sitte i den andre enden?

DSC00041-1.jpg

 

den ender her, virker som den har blitt kappet av..

DSC00042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har funnet ut hvor den hvite ledningen skal nå ;)

 

Her er garasjene som jeg for det meste har snekra selv.. enkelt gjort.. andre deler og småting kaster jeg inni her.. Leketøyet mitt er også på bilde, 250 ccm atv.

DSC00055.jpg

 

Jeg fant også ut hvor den hvite ledningen egentlig skal sitte!

DSC00068-1.jpg

 

Er disse ledningene som stikker ut på fronten til tåkelys? de har bare hunget der.

DSC00058.jpg

 

de kommer opp her og fortsetter inn i dashbordet.

DSC00059-1.jpg

 

Slik ser motorrommet ut nå.

DSC00079-2.jpg

 

Her er resten av stereon som antageligvis kommer inn i bilen..

ADS 5 kanals forsterker på 2000w til frontsett og hattehyllehøyttalere!

adsforsterker2000w.jpg

 

2.stk. ADS monoblokk på 2800w til subba.

adsforsterker.jpg

 

2. stk. 12" Pioneer TS-W3004spl på 3000 watt

pioneertws3004spl.jpg

 

Også har jeg redigert litt i paint hvordan det kommer til å se ut med 2 doble enderør uten bakfanger og styling.

dobble.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer en liten update,, Driver og demonterer motor og gjør den klar for å bli løftet ut..

 

Tok av topplokket for å komme bedre til når jeg skulle ta av innsuget. så tok et bilde av det..

DSC00003-5.jpg

 

Innsug og det er av.

DSC00011-4.jpg

 

Slik ser det ut på baksiden av motoren nå.

DSC00029-1.jpg

 

og et lite helhetsbilde av motorrom..

DSC00028-2.jpg

 

Grur meg til jeg skal begynne å sette sammen alt igjen jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart baklykte lakk, grønn lyktelakk som jeg skal bruke på pærene i interiør og pæra i lyset i motorrom og 16v 3D emblemer.

DSC00012-2.jpg

 

Her driver jeg å prøver å få ut alle pærene, faen for et strev det er med enkelte greier.

DSC00041-3.jpg

 

Så er de ferdig lakka...

DSC00043-1.jpg

 

Slik ser bagasjerommet ut nå, har fjernet asfalt matter også har jeg lagt noen tykke små stoff matter i hjulbrønnen slik at dekket ikke skal ligge og slite på metallet..

DSC00042-1.jpg

 

I dag har jeg begynt å sette inn igjen gulvtepper og litt plaktisk.. har også fått alle pærer som har blitt lakka på plass igjen..

 

DSC00044.jpg

 

DSC00045.jpg

 

DSC00051.jpg

 

Skulle prøve om hattehylla passa nedi med de nye høyttalerne men det gjorde det så klart ikke.. derfor må jeg kutte større hull i metallplata!

DSC00052-1.jpg

 

Taklampa, ble kanskje litt harry da men tror det blir fett når lyset kommer på ;)

DSC00047-1.jpg

 

Så lurer jeg på hva disse ledningene skal på, dette er fra venstre framdør inne i høyttaler hullet..

DSC00049-1.jpg

 

Og disse i venstra framdør!

DSC00050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår