Gå til innhold

Vectra, den vinrøde perle! Unggutten er i gang igjen s.22

Ranger emnet


Opel-guy

Anbefalte innlegg

sagt dt på HU oxo stilig prosjekt

du er jaggu meg ivrig og flink

ingen tvil om att du har en uber fet vectra den dagen du får lappen ; )

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gode kommentarer folkens :D

 

-supraguy- : På høyre side der det er værst, kan det nok hende jeg må gjøre det :( men venstre siden er ikke så rusta så der slipper jeg nok å kappe ut fjørfeste!

 

OpelMaffian : har ikke akkuratt planer om det du :p

 

Det nye varmeapparats registeret har ankommet, henter det i kveld :) og monteres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer en ny update folkens ;)

 

Har ikke fått gjort så altfor mye i det siste på grunn av fester og bursdager i helgene men har kjøpt inn litt biltema stash...

 

bilder forteller mer enn tusen ord.................

 

Det nye varmeapparatsregisteret som er blitt montert nå!

DSC00068.jpg

 

Biltema: sotingsrull for frontrute, pussepapir, metall sparkel, zink lakk, rustbeskyttelses middel med egen sprøyte, interiør rens, strips, skruer, multispray, klarlakk også kjøpte jeg en sølv metallic lakk, bare for en test og se hvordan resultatet blir.

DSC00070.jpg

 

bensinlokk emblemet er blitt fjernet, ser slitt og stygt ut.

DSC00067.jpg

 

Så bare prøvemonterte jeg scoopsa, fant ut de må sitte lenger nede på panseret på grunn av at det er mye lettere å skjære ut hull der!

DSC00065.jpg

 

DSC00066.jpg

 

Fjerna rust og lakkert med zink lakk.

DSC00076.jpg

 

Tatt av kamdrevdekselet, skal lakkeres opp igjen, fargen ser lyse blå ut på bildet men er egentlig sølv :p

DSC00071.jpg

 

DSC00072.jpg

 

Bedre å ha system i rotet enn rot i systemet ;)

DSC00075.jpg

 

Kanskje på tide og rydde litt snart:rolleyes:

DSC00078.jpg

 

 

DSC00079-1.jpg

Har i det siste prøvd å få tatt av bakpotta, men det har rustet fast i skjøten :/ har prøvd med rustløser men det hjelper ikke nok. Noen som har noen smarte forslag og komme med for å slippe å kappa det av?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang på gasssveiseapparat? eller no liknende, få varmet opp røra skikkelig. mettallet utvider seg når det blir varmt. Prøv en kraftigere rustløser feks.? har du mulighet til å få tak i rustløser fra Kent er det noe av det bedre på markedet mener jeg hvertfall.!

ang. panser scoopa ville jeg satt dem sånn som dem står på astragsi panseret. Der står de perfekt! tror uansett det blir drit kult me de på!!!

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den zink sprayen der er bare søppel, slik som en del annet fra biltema!

Må i hvertfall lakkes over med en gang den er tørr. Rusta kommer tilbake fort hvis den står litt fuktig til.

 

Så den zink lakken fungerer ikke som `den skal? jeg synes da det virker som den fungerer greit jeg...

Jeg lakkerer de plassene jeg har pussa rust på, max 1 minutt etter at det er ferdig pussa.. ja, den bruker ikke akkuratt lang tid på å begynne prosessen.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår