Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å handle inn litt greier for å gi bilen et nytt liv, men for oss ukjente innenfor faget kan det kanskje være greit å holde seg til et merke inntill videre iallfall. Har selvfølgelig sikta ut Meguiars, og lurer på om dette er ok? Har jo sett det anbefalt MYE både her på forumet og andre steder, og for en tid tilbake virket det som det gikk bare i dette. Men i den senere tid har jeg sett at en del andre merker og produkter har blitt dratt inn i bildet, og dette forvirrer jo oss nybegynnere.

 

Tenkte kanskje å fleske til med en Washpudel istedenfor en Meguiars washmitt da, fordi den fikk mye skryt ;) Men bortsett fra det kunne jeg gjerne tenkt å handle alt jeg trengte fra samme merke og samme butikk. (Tenkte på Autogeek.net da)

 

Men ang. washmitt, hvordan er f.eks. en i lammeull kontra en i mikrofiber? Ser Meguiars har en rimelig en i microfiber... kan denne egne seg? Evt. bruke denne enkelte steder på bilen og kjøpe en "bedre" en til andre ting?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megs er rimelig sikkert å starte med, og velger du riktige produkter der er de som regel vel så bra som de beste alternativene, og ikke spesielt dyrt.

 

Har ikke testet waschpudel enda, men hører folk er veldig glade i disse. Jeg var i utgangspunktet veldig kritisk til å vaske med ull (man bruker jo ull til de heftigste korrigeringsjobbene) men de sier det er bra saker.. bare å sørge for å alltid jobbe med mye vann ;)

 

Jeg bruker bare Meg's mitt med korte fibre siden de er lette å holde rene (vaskes i maskin mellom hver gang jeg bruker dem)

Til hjulbuer, i dører, til åpne felger osv, bruker jeg billige mitt'er jeg har funnet på Europris!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! (Enda en Askerbøring jo:))

Får se om det blir litt handling da. Har jo sett disse guidene som har blitt skrevet her og fått nogenlunde oversikt over hva som anbefales av kjemi iallfall (Når det gjelder Meguiars iallfall), så det blir vel å kjøpe alt derfra og kanskje noen tillegsprodukter av andre fabrikanter :)

 

Så får vi jo se om det blir ren bil :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde bli bra det :)

Ja det er er noen Askerbøringer på disse forumene, spesielt på detailersclub :)

Har etterhvert hatt flere som har tatt turen innom meg for å hente varer (det er jeg som driver godkjemi.com) og det er alltid hyggelig å treffe "likesinnede" ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mag er greit som "amatør" produkt. Men etter det jeg har erfart på jobben er at det ikke holder mål i det hele tatt. Da ville jeg heller gått for Autoglym produkter. Da Mag er designet mest for Statene, og de bilene der borte går ikke igjennom samme "misshandling" som her. Salt og annen dritt, samt de værforskjellene vi har.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mag er greit som "amatør" produkt. Men etter det jeg har erfart på jobben er at det ikke holder mål i det hele tatt. Da ville jeg heller gått for Autoglym produkter. Da Mag er designet mest for Statene, og de bilene der borte går ikke igjennom samme "misshandling" som her. Salt og annen dritt, samt de værforskjellene vi har.

 

Meguiar's heter det; og det kommer som Autoglym i to serier: Proff og konsument. Jevnt over er Meguiar's bedre på både konsument og proff, med et par hederlige unntak..

 

Jeg har solgt begge deler B)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mag er greit som "amatør" produkt. Men etter det jeg har erfart på jobben er at det ikke holder mål i det hele tatt. Da ville jeg heller gått for Autoglym produkter. Da Mag er designet mest for Statene, og de bilene der borte går ikke igjennom samme "misshandling" som her. Salt og annen dritt, samt de værforskjellene vi har.

 

Tydelighvis har du ikke vært så mye borti Meguiar`s.. Megs har produkter for amatører og proff.

 

Autoglym kan du bare glemme. Disse to forskjellige produktene/merkene kan du nesten ikke sammenligne på den amatøriske side.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått inn biler på jobben som er brukt meguiar's og det var ikke bra. vi bruker produkter fra Laghera og ChemSmart

 

Dette skyldes nok ikke produktene men heller vedkommende som har utført jobben. Nytter ikke å ha verdens mest fancy produkter hvis du ikke aner hva du holder på med, eller tar deg tid til å lære deg å bruke dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått inn biler på jobben som er brukt meguiar's og det var ikke bra. vi bruker produkter fra Laghera og ChemSmart

 

Aldri hørt om merkene før... Men Megs er jo et av topp produktene og det er ikke mye negativt å si om dem.

Annet er jo den som utfører jobben kan ha liten erfaring med produktet(ene), og derfor ikke bra.

 

Har du et godt produkt, må også den som skal behandle produktet ha erfaring. Det nytter ikke å komme som en amatør som har kun stått ute å vasket bilen med Turtle shampoo, svamp, Voks og pusseskinn, fra det og over på feks Megs med maskin og skikkelige pro produkter.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår