Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at Detailer-serien er veldig mye brukt(APC,Wheel Brightener, Shampoo Plus etc), men polish som feks M85,M83 etc blir bytter ut med enten Menzerna,3M eller lignende..

 

Må si meg enig i disse observasjonene. Detailer serien er bra. Liker selv APC og silicon free dressing veldig godt! Også last touch. OGså så billig da!!

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten, kan noen gi meg noen tips ang. vask av motor?

 

Noen gode råd? (Hva burde man gjøre, og hva burde man ikke gjøre)

 

Tenkte og spraye på avfetting og la det ligge litt, for så og spyle av forsiktig med høytrykk spyler? Kanskje det er best og skylle forsiktig av med hageslangen?

Litt teit at nicket mitt er bmw, da jeg har gått over til mercedes ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, kan noen gi meg noen tips ang. vask av motor?

 

Noen gode råd? (Hva burde man gjøre, og hva burde man ikke gjøre)

 

Tenkte og spraye på avfetting og la det ligge litt, for så og spyle av forsiktig med høytrykk spyler? Kanskje det er best og skylle forsiktig av med hageslangen?

 

Jeg bruker å dekke til dynamo og luftfilter (åpent filter) også er det bare og spraye på og la det virke før du spyler av med HT-spyler. Etterpå går jeg over ALLE kontakter med trykkluft for å fjerne fukt, har og oppe fordeler for og fjerne fukt/skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bilxtra i dag og skulle kjøpe clay. Dei skulle ha over 900kr for ein stk! Er det mye forskjell på desse leirklumpane?

Han karen bak disken ville ikkje anbefale meg å bruke clay heller. Han påsto at det ville gå hardt utover lakken, kanskje øydelegge lakken?

Kva er det slags middel en brukar å sprute på der ein brukar clay?

92 230e

x-98 Audi A4 1,8tq

x-93 omega 2,0

x-92 190e 1,8, x-90 190e 2,0

x-85 rekord 2,0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bilxtra i dag og skulle kjøpe clay. Dei skulle ha over 900kr for ein stk! Er det mye forskjell på desse leirklumpane?

Han karen bak disken ville ikkje anbefale meg å bruke clay heller. Han påsto at det ville gå hardt utover lakken, kanskje øydelegge lakken?

Kva er det slags middel en brukar å sprute på der ein brukar clay?

 

900.- for 1 stk clay....det må ha vært en stor klump..hehe

Og hvis clay brukes riktig skal den langt ifra ødelegge lakken. Man får jo mild/medium/grov clay, har selv bare prøvd mild og medium men har ikke klart og ødelegge lakken på noe vis.

Høres ut som du har pratet med en som kanskje heller skulle solgt pølser på esso enn å selge bilpleieprodukter.

 

Clay`en må også ha smøring og da kan du bruke noe slikt:

Extreme Slick Synthetic Quick Detailer - 150,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

 

Optimum No Rinse Wash & Shine - 170,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

 

Og en clay som kanskje er litt billigere:

Riccardo Clay - 200,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

 

edit: Pirex var hakket kjappere..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en såkalt nanoklarlakk på nye bilen, er det noen som har hørt noe om at det skal benyttes spesielle produkter til sånn type klarlakk? Jeg vil tro at man kan bruke hva som helst? Har lyst å prøve Swisswax da jeg endelig har fått meg obsidiansort bil :D

 

Er det noen her som har erfaring med swisswax? er det bra saker? holdbarhet? (funker det bra å legge flere lag?) shine? er det verdt pengene sammenliknet med meguiars og autoglym?

 

Hvis jeg ikke skal teste swissvax i år så lurer jeg på om jeg skal ta nxt tech og meguiars step 3 over, eller om jeg skal kjøre ultra deep shine med extra gloss protection over? Hva blir best?

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår