Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

det følger med en pad som du kan bruke for å gni den ut for hand, og du kan kjøpe pads i pakker med 4 i på samme sted du kjøper tech wax.

 

noen som har handla på meguiars butikken på spikkestad, lurte på om jeg skulle kikke en tur, men har ikke fåt rota meg til det enda;)

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I pakka til Tech Wax følger det med 1 stk pad, men du kan jo supplere med å kjøpe et par ekstra.

Du polerer for hånd med den voksen, med mindre du har en maskin. Men som nybegynner ville jeg starta med håndpolering, så du får litt følelsen av hvordan det er å jobbe med lakken.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen forklare hva jeg skal gjøre etter at jeg har tatt utover voksen? skal jeg ta hele bilen med en gang? hvor lenge skal det virke? skal jeg stå i skyggen eller solen? jeg er HELT blank på detta, så hadde vært fint om noen kunne ha skrivi en liten tekst om hva jeg skal gjøre?

 

Hadde vært fint med en liten guide her:)

 

Mvh

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ikke stå utendørs å poler bilen hvis du er ekstremt nøye. Når du har lagt på voksen, og med litt vind, kan det fort legge seg støvkorn, sand, insekter osv i voksen som ikke er særlig heldig.

Skal du stå ute, ikke stå i sola. (Selv om Meguiars faktisk hevder du kan bruke tech wax i solskinn).

Skygge liker jeg best, eller overskyet vær.

Påfør voksen på deler av bilen, jeg pleier f.eks å ta taket for seg, panser for seg, og sidene hver for seg.

Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ikke stå utendørs å poler bilen hvis du er ekstremt nøye. Når du har lagt på voksen, og med litt vind, kan det fort legge seg støvkorn, sand, insekter osv i voksen som ikke er særlig heldig.

Skal du stå ute, ikke stå i sola. (Selv om Meguiars faktisk hevder du kan bruke tech wax i solskinn).

Skygge liker jeg best, eller overskyet vær.

Påfør voksen på deler av bilen, jeg pleier f.eks å ta taket for seg, panser for seg, og sidene hver for seg.

Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken.

 

Og når voksen har stått på en stund, så skal jeg ta det bort med en pussefille? eller bruke hageslangen?

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere brukt Swisswax før? Ser de driver reklame her om dagen, over tre lapper for Concours-sett, pluss carnuba-voks, hvor den dyreste også koster over tre lapper. Det er "litt" overkill, men noen som har prøvd de billigere voksene fra Swisswax?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa den clay saken fra meguiars i dag og fy f**n som den funker. Har irritert meg noe så styggj***ig over de nuppene på dørene og skjermene, men nå forsvant de jo på 10 min.

Konge produkt:D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken.

 

Dette vil jo selvfølgelig variere fra voks til voks, les på boksen/flaska for best mulig resultat.

 

Noen skal ikke tørke i det hele tatt, noen skal tørke evt.tørke og herde (kure) osv..:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Lite liv her i det siste gutter:)

Har en rød sierra stasj jeg har frisket opp:

 

noen før og etter bilder:

Før:

DSC04484.jpg

Etter:

DSC04488.jpg

 

Før:

DSC04483.jpg

Etter:

DSC04487.jpg

 

Flere bilder:

DSC04489.jpg

DSC04490.jpg

 

Jeg brukte 3 puter til å rubbe, og alle så like jævlige ut:P

DSC04485.jpg

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår