Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er på tide å få litt liv i denne tråden igjen. :)

 

Har lest gjennom heile denne tråden og bilpleie for dummies frå a til å no. Eigentlig hatar eg alt som har med bilpleie å gjere som fanden sjølv. Skulle gjerne hatt ein vedlikeholdsfri bil. :) Men etter å ha lest alt her har eg vel om ikkje fått heilt blod på tann, så i alle fall litt. :) Har ein ny Ford Mondeo stasjonsvogn, Sea Gray metallic, som eg køyrte rett til understellsbehandling og lakkforsegling når den ankom Bergen. Behandla med Cartec Wax Guard. Har høyrt mange variantar om kva ein skal gjere med lakkforsegla bil; skal ikkje, bør ikkje, kan ikkje gjere noke serlig med den anna enn vask. Men han som gjorde det for meg sa det skulle holde med vask og eventuelt avfetning, men var ingen problem å polere og vokse om eg det ville. Så er litt usikker på kva eg skal gjere.

 

Har foreløpig investert idette:

P21S felgrens gel

Meguiar's microfiber washmitt

Meguiar's wheelbrush

Meguiar's microfiber klut

Meguiar's watermagnet

Meguiar's nxt gen tech car wash

Prickbort mac 124

 

 

Tenkte å slenge inn denne ordren på ScandicShine straks. Noken kommentarar?

 

Antall varer: 21

Vekt: 15.2 kg

Total sum: 2854,-

 

Chemical guys Grime Reaper

102,-

18L bøtte combo, med gritguard, såpe og washmitt

340,-

Chemical guys spray bottles 32oz + sprayhode

360,- (5x)

THE GRIPPER APPLICATOR SYSTEM W/3-PACK 5" APPLICATORS

60,-

WATERPROOF MICROFIBER 4 IN 1 PREMIUM WASH MITT

106,-

Glass Master Pro Glass and Surface Cleaner

191,-

Ez Detail brush

213,-

Chemical guys Maxi-Suds II

124,-

Chemical guys Citrus Wash & Gloss

131,-

Chemical guys streak free glass cleaner

94,-

Scholl SW20 premium speed wax 500ml

135,-

Swissvax Alcantara Cleaner 250 ml

299,-

Chemical guys MIRACLE DRYER ABSORBER 25" x36" ELITE DELUXE

136,-

Chemical guys fluffers

72,-

Chemical guys Microfiber revjunator

131,-

greenCLEAN total interior and exterior cleaner

106,-

Chemical guys 16oz- COMBO LEATHER CLEANER & CONDITIONER

254,-

 

 

 

Så blir det vel å slenge inn ein ordre på Autogeek etter kvart med litt diverse. Eventuelt bestille frå andre billigare i USA og bruke Jetcarrier. Noken som har erfaringar med å gjere det den vegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter at det meste av bilpleie saker som er bra ble tilgjengelig i Norge, så holder jeg shoppinga stort sett innenlands, må være noe spessielt om jeg skal handle fra feks USA nå.... godkjemi, scandicshine, s100, nanolotus og swissvax har det meste og mer til de ;)

 

Ikke noe problem hverken å få blank bil eller glatt konto etterhvert :)

 

men morro det er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snadder å lese gjennom denne tråden, mange gode tips for en amatør! :)

 

Men kan noen si meg hvordan jeg får felgene mine gullendes rene? Bruker Meguiars all-wheel, felgbørste og gnikker med en vaskehanske. Allikevel får jeg ikke vekk alt av asfalt-flekker..skulle nesten tro de hadde grodd fast! Finnes det noen spesial-produkter å bruke?

 

Skal vaske bilen til helga, og vurderer å prøve nxt tech wax 2.0.

Noen som har prøvd den i forhold til den glod class liquid wax'en? Brukte den forrige gang, nyyydelig ble bilen!! :pray

Er det noen vits gå over til tech wax??

 

Setter pris på om noen kan svare her! :)

Toyota Avensis 2003 stv koksgrå, du får det ikke mer a4 enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snadder å lese gjennom denne tråden, mange gode tips for en amatør! :)

 

Men kan noen si meg hvordan jeg får felgene mine gullendes rene? Bruker Meguiars all-wheel, felgbørste og gnikker med en vaskehanske. Allikevel får jeg ikke vekk alt av asfalt-flekker..skulle nesten tro de hadde grodd fast! Finnes det noen spesial-produkter å bruke?

 

Skal vaske bilen til helga, og vurderer å prøve nxt tech wax 2.0.

Noen som har prøvd den i forhold til den glod class liquid wax'en? Brukte den forrige gang, nyyydelig ble bilen!! :pray

Er det noen vits gå over til tech wax??

 

Setter pris på om noen kan svare her! :)

 

 

 

Du kan prøve Prikkbort, en spesial spritbasert avfetting du kjøper på kanne. Kjøpte hos godkjemi.com

Tar asfalt, salt og annet lort ;)

 

TechWax kan jeg ikke få skrytt nok av, for å si det sånn ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt jobb å få de felgene fine igjen ja.. vet alt om det ;)

Men to runder med Hot Rims pleier å hjelpe meget bra, og resten kan du ta med f.eks Quick Clay :)

Jeg bruker egne "pensjonerte" claybars til felgene..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21S power gel felgvask frå s100.no funka veldig fint på felgane mine i alle fall. Nå er dei delvis lakkforsegla, men stoffet funkar like bra på den indre delen som ikkje er lakkforsegla (han som hadde på lakkforseglinga skal få ta igjen arbeidet og lakkforsegle heile felgen når eg får lagt om til sommardekk).

 

Noken som forresten veit kor kritisk det er å ikkje få dette stoffet på bremseskivene eller? Er jo umulig å ikkje søle litt på skivene uten å skrue av hjula. Det eg har lagt merke til er at der det blir spruta litt stoff på skivene blir det ikkje rustfilm litt etter eg har spylt vekk stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var til hjulbuen som du brukar det til eg hadde tenkt å bruke det. Kva vil du anbefale i staden? Reknar med eg kjøper Meguiars Insane Shine spray til dekk i alle fall.

 

CRC So Easy. Skummer på samme måte og gir omtrent samme finish som ArmorAll'en :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits det nei.. grundig spyling, så rensemiddel og skrubbe litt med neglbørste

 

Ok, får sjekke det ut. Men å bruke slikt stoff i hjulbuen er vel berre vits der det er karosseri eller plastbestkyttelse? Ser det er ei slags "filt"-matte i hjulbuen bak på den nye Mondeoen. Har vel lite for seg å bruke slikt der anna enn for rens eventuelt vel?

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår