Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Waschpudelen, om du mener den fra Swissvax er det svamp trukket i chenille (bomull) ikke av sau den der... den er knall den, en sauehanske er også å anbefale til bilvasken, holder en evighet ved rett prepp/forvask av bilen også.

 

alle washmmitts kan fint taes i maskin på 40-60c og blir som nye etterpå.

 

Autoglym og Meguiars er begge helt ok merker, men har fått følelsen at mange går TW, Autoglym, Meguiars veien, sjelden den er omvendt, men som sagt over her, produktene er en ting labbene som holder i de er noe annet. en på 3 år med voks til 10000,- garanterer ikke blank bil... ;)

 

Smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det slik at man MÅ bruke eget vaskemiddel for microfiber eller?

 

Man MÅ ikke, men det anbefales på det sterkeste.. de beste vaskemidlene for microfiber "fornyer" fibrene og rengjør de bedre. Jeg har nettopp tatt inn en type på godkjemi.com som visstnok skal være veldig bra, skal teste den selv på alt jeg har av MF til bil i løpet av uka. Tenkte jeg skulle lage en høy stabel av f.eks 20 MF og måle høyden før/etter ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Washmitts er ofte også av chenillekvalitet (bomull) de kan taes med feks milo, samme gjelder washmitts i ullkvalitet. Mikrofiber mitts kan det være ok å bruke et vaskemiddel til mikrofiber. godkjemi.com har fått inn vaskemiddel til mikrofiber som skal være av det bedre på markedet, har ikke sjekket det ut enda, emn det kommer til å skje etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei.

 

Har lest og lest i dette bilpleie forumet og har nå blitt så inspirert til at jeg vil begynne med dette selv.

Har derfor funnet veien til Autogeek.net og bestilt litt snæcks. 8) Bestilte meg også en Meguiars G220 poleringsmaskin fra england som fungerer på 230V nettet her hjemme i Norge.

Ville veldig hatt en Porter Cable 7424, men disse maskinene skal vel være ganske så like tror jeg.

Gleder meg til pakkene er hos meg og jeg kan sette igang med "extreme makeover 2009".

Noen som har noen formening om hvor lang tid det tar før man får varene sine fra Autogeek?

 

Slenger ved et bilde av handlelista....

 

autogeek.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dessverre at Pinnacle XMT vil slite litt med å korrigere VAG-lakken din skikkelig. Da vil jeg heller hoppet på Menzerna eller Scholl da de er laget for ripebestandige klarlakker!

 

Jaja, nå er det allerede bestilt så jeg får prøve med det jeg får. Fungerer det dårlig kan jeg jo supplere med noe ekstra senere. En flaske polish/cleaner koster jo ikke all verden. :) Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor ille lakken din er. Siden du skal bruke DA-maskin, ville jeg kjøpt Scholl S03+ som er en grov rubbing etter fulgt av Scholl S30+ som er en fin polish. Da blir det garantert kanon! PO106FF er ganske lig S30+, men S30+ er hakket kvassere. Dette finner du hos scandicshine.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår