Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Kan noen her gi meg tilbakemelding på følgende liste?

Det er disse produktene jeg har tenkt å bruke når jeg hiver meg over bilen nesten uke.

Ikke tenk på rekkefølgen de står i, er bare intresert i om produktene passer bra sammen:

 

Vask: Nxt vask fra Meg. Wash mitt, tørke med håndkle.

 

Felger: Felgbørste, felgrens, felgvoks (alt fra Meg.)

 

Lakk: Clay, Deep crystal paint cleaner, deep crystal polish, nxt tech wax. Påføres for hånd. Alle prdukter fra Meg.

 

Tips? :)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.. Neida,er et håndkle fra Meguiars. Husker ikke betegnelse men det er spessielt rettet mot tørking av bil etter vask..

:p

Ser resten av liste ok ut?

 

 

Resten av listen ser veldig ok ut. :)

Husk Clay lubricant når du clay`er bilen. Spray både på clay og på bilen der du skal arbeide.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyl er greit, men skal jeg vaske igjen med nxt såpe og vott?

Holder ikke bare å spyle godt..

 

Vaske igjen med nxt såpa og vott ja. Jeg har hatt dårlig erfaring med å kun tørke vekk med klut etter clay. Derfor pleier jeg å vaske bilen igjen etterpå.

Men kan hende det holder å spyle ja..

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det så mye og si når man går på med lakkrens etterpå da?

 

Neida ikke sikkert det. Det problemet jeg hadde når jeg KUN tørket over etter clay, var at det fortsatt var igjen litt søl og "avfall" på lakken. Dette hadde je store problemer med å få bort så resten av greia ble heller mislykka. :P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida ikke sikkert det. Det problemet jeg hadde når jeg KUN tørket over etter clay, var at det fortsatt var igjen litt søl og "avfall" på lakken. Dette hadde je store problemer med å få bort så resten av greia ble heller mislykka. :P

 

Samme skjedde med meg en gang, jeg forstod ikke hvorfor, men så leste jeg litt mer.. Jeg tørket bare av, tok ikke og snudde kluten til en ren side og "polerte".. Så det var det som var feil hos meg i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere og flere her har bestilt meguiars produkter fra over dammen, USA. Mitt tips er å søke på ebay på megiuars, der kommer det opp flere leverandører av meguiars, til en meget hyggelig pris.

 

Feks Megiuars vaskevott for 4 dollar, Magnet tørke håndkle, for 7 dollar. Dette er langt under det, innkjøpspris til norske distrubitører er i nærheten av:)

 

Bestille fra USA lønner seg uten tvil, selv med "dyr" frakt og mva medregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår