EspenRs Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Den #111 er det en form for wax, eller skal den legges på i tillegg til/før Meguiars NXT generatin tech WAX eller evt. Pinnacle Liquid Souveran Wax? Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Står i beskrivelsen at det er en sealer.. Da skal det vel være sealer også voks..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenRs Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Ok, takker... ;) Her er handlelista til nå: Meguiars NXT Generation Car Wash Meguiar Gold Class Car Wash Pinnacle Ultra Poly Clay Special Meguiars SCRATCH X Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101 Duragloss Total Performance Polish (TPP) #105 Duragloss Clear Coat Polish (CCP) #111 Pinnacle Liquid Souveran Wax Meguiars NXT Generation Glass Cleaner Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel x 5 Meguiars Water Magnet Meguiars Microfiber Wash Mitt 1-Pinnacle Foam Wax Applicator x 10 Pinnacle Concours Interior Kit Noe som burde droppes? Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Duragloss 111 er en Sealer, så den må ikke legges OVER en voks. men å legge voks OVER denne etterpå er ikke noe problem, men de vil gjerne herde i ca 24 timer før du gjør det. Hvis du benytter feks megs 3 stegs, så er DG 111 en erstatning for steg 3 el tech wax`n (hva du enn hadde tenkt å legge på til sist). Feks: Deep C cleaner Deep C polish Duragloss 111 Pinnacle Liquid Souveran Så fra Duragloss blir det da: DG 101 rens (derde i 30 til 60 min) DG 105 rens/beskytt/aio (herde i ca 24 t) DG 111 beskytt/sealer (herde i ca 24 t) Og event Pinnacle LS som en bling ting til sist veldig bra saker, har lagt på 111 på bilen for noen uker/mndr siden, og møkk henger ikke noe i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Ser ikke værst ut det der, men noen tips.. Meguiars NXT Generation car wash. et mildere alt er Poosboys SS&S Meguiar Gold Class Car Wash. Kan da droppes Pinnacle Ultra Poly Clay Special Meguiars SCRATCH X Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101 Duragloss Total Performance Polish (TPP) #105 Duragloss Clear Coat Polish (CCP) #111 Pinnacle Liquid Souveran Wax Meguiars NXT Generation Glass Cleaner. for vinduene på utsiden er Rain repel fra Duragloss kanon, ellers er ikke NXT glass Cleaneren noe dårlig valg Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel x 5 Meguiars Water Magnet Meguiars Microfiber Wash Mitt. alt er ShMitt w/y el Cobra wash mitt 1-Pinnacle Foam Wax Applicator x 10 Pinnacle Concours Interior Kit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjKeh Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Takker for tilbakemeldinger, og legger ut noen bilder til: Er denne pakken noe å satse på? Pinnacle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenRs Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Takk for hjelpen birthday Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Er denne pakken noe å satse på? Pinnacle Jeg synes det ser ut som ei kjempe pakke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Det kommer ann på hva du bruker, jeg har adoptert MG #40 til dekka, det er nesten ikke noe blankt, mer en naturlig gummifarge (dekka mine ser nye ut, og de er da noen sesonger gamle) også holder det bra og blir ikke brunt, slik som Autoglym Instant Tyre Dressing.. Fant en slik flaske i garasjen for noen dager siden.. Merka også at dekkene ble brune. Men da er MG #40 notert på handlelista, som begynner å bli kanskje litt for stor :) Hvordan påfører du MG #40 på dekkene da? Det hadde vært fint hvis du kunne ha forklart prosessen. Hvordan er holdbarheten? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Jeg spruter det på en microfiber klut (den samme vær gang, den blir så møkkete) også drar rundt dekket, dytte litt ekstra der det er skrift. Tar det på ca 1 gang i mnd jeg.. MG #40 er også fin på dashbord og utvendig plast, det er en tekinikk å påføre den for ikke å få streker, ikke bruk for mye, jevnt drag da skal det gå bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Ja bra den, Pinnacle har mye bra, Poly clayen deres er super. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Vet det var en del folk som tidligere på dette forumet lurte på om det fantes omformere for å bruke Porter Cable, UDM og Cyclo og diverse. Jeg har i allefall funnet en som skal greie og drive UDM og Cyclo. http://www.dvdoverseas.com/store/index.html?catalog6_0.html Der har de omformere i mange forskjellige størrelser.. Så det er bare sjekke det ut ;) Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 UDM kommer vel i 240V utgave nå snart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ambidex Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 ble litt hekta på bilpleie etter å ha lest denne tråden, så nå har jeg bestillt litt småtteri fra meguiars:) Men etter jeg har claya bilen hva bør jeg bruke for å bevare finnishen? jeg har kjøpt nxt tech wax.. er dette nok eller bør jeg bruke noe i tillegg? Siter -Prelude 2,2 VTEC Japanerne sier: "Drit om det ser bra ut, bare det fungerer". Tyskerne sier: "Drit i om det fungerer, bare det ser bra ut". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Tja det holder vel med NXT, men ville nok anbefalt deg en rens også, har satt opp en grei fremgangsmåte under "bilpleie for dummies" her som er sticky under bilpleie, der ser diu hva du kan droppe og hva du ikke bør droppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg