VCE Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Blitt syk i Thailand? Vet du ikke at de masasjesentrene med "full pakke" ikke er helt trygge? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Blitt syk i Thailand? Vet du ikke at de masasjesentrene med "full pakke" ikke er helt trygge? :D Litt sent å få greie på det nå:eek:.. men det var godt så lenge det varte....:iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Hei, Momentstagene er bestillt! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Da har jeg gitt opp å få godkjennt coilovere foran. BT var ikke fornøyd med at Selholm brukte nye ambulanse spindler og hadde 3,2mm gods i fjærbeinet mot orginal 2mm. FAEN. Så nå for jeg i første omgang montere senkesett foran. Finns det godkjent 60mm senkesett? Bak så vil jeg prøve å få tak i TUV godkjente justerbare coilovere til et eller annet bilmerke og så bygge nye fjærtårn, det kan de vel ikke nekte...eller?? Takker om noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette.:blunk: Jeg for heller satse på slike coilovere som texascom har på sin etterhvert, etter at bilen er godkjent. Jeg hadde jo tenkt å bygge en bil som gikk igjennom hos BT, men i dette landet så går faen meg ikke det. Skal banne på det at om jeg hadde kommet med noen coilovere som var fulle av hønsedritt (dårlig sveis)til BT, men hadde papir på de, så hadde de sakt JA og ikke brydd seg om hvordan det så ut!!!! Galehus.:ex_machin Som dere skjønner så er jeg temmelig frustrert nå..onfiredevi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Georgen Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Biltilsynet er vrange som faen når det gjelder slikt. Og det er dumt. Håper du finner en god løsning! Siter - Audi A6 2.6V6 '95 Vulcanschwartz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 åkrene fjører da?:) http://www.fjerfabrikk.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 åkrene fjører da?:) http://www.fjerfabrikk.no Ja jeg har jo hørt om de, men er de godkjennt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Ja jeg har jo hørt om de, men er de godkjennt? jepp, får med papirer fra dem, så du får dem inn i vognkortet.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 jepp, får med papirer fra dem, så du får dem inn i vognkortet.:) Det er faen meg den beste nyheten jeg har fått på lenge. Er det bare å si at jeg skal ha fjær til 242 som skal være 60 eller 100mm kortere en orginal? Må jeg ha det bak også, eller kan jeg bruke TUV godkjente coilovere der? Takker om noen kan svare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 kan godkjenne med justerbart bak å senkefjærer foran..har vertfall sett det i et vognkort tidligere 1500,- pr fjær på åkrene Du kan jo først høre med BT i notodden hva di mener om justerbart foran? ellers er det vel BT nedover mot kristiansand som man kan oxo høre med.. Må jo vere et eller annet hue som skjønner at dette er vel så bra som orginalt om ikke bedre! med tanke på gods osv.. og ikke minst kansje at et gammalt fjærben veier somregel kansje bare 2/3deler av sin opprinnelige vekt..hehe Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Hei! Noen BT er helt bånn, mens andre er ganske okay. Når det gjelder coilovers fremme, kikk på denne: http://www.stotdamparverkstan.se/ Disse gutta bygger akkurat som du vil ha det. Men ta en telefon å hør om det de bygger er godkjent i på 242'n, og med det oppsettet ditt. Mvh Beachee Da har jeg gitt opp å få godkjennt coilovere foran. BT var ikke fornøyd med at Selholm brukte nye ambulanse spindler og hadde 3,2mm gods i fjærbeinet mot orginal 2mm. FAEN.Så nå for jeg i første omgang montere senkesett foran. Finns det godkjent 60mm senkesett? Bak så vil jeg prøve å få tak i TUV godkjente justerbare coilovere til et eller annet bilmerke og så bygge nye fjærtårn, det kan de vel ikke nekte...eller?? Takker om noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette.:blunk: Jeg for heller satse på slike coilovere som texascom har på sin etterhvert, etter at bilen er godkjent. Jeg hadde jo tenkt å bygge en bil som gikk igjennom hos BT, men i dette landet så går faen meg ikke det. Skal banne på det at om jeg hadde kommet med noen coilovere som var fulle av hønsedritt (dårlig sveis)til BT, men hadde papir på de, så hadde de sakt JA og ikke brydd seg om hvordan det så ut!!!! Galehus.:ex_machin Som dere skjønner så er jeg temmelig frustrert nå..onfiredevi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Almqvist Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Den var ikke dum den nei, men for meg så ser det ut som han har fjernet profilen langs siden også.Mye plåt jobb der. Jeg for leite litt på nettet nå for å få litt mere opplysninger om denne. Hallå! Tack för det! kul att du gillar bygget. ser ut att bli grymt! Mvh Almqvist "köttbulleland" Siter http://www.gatbilar.se/almqvist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Fikk pris på senkefjærer fra Åkrane i dag. 2500,-for 2 framfjærer som er senket 100mm, er vel ikke så galt det....vel? Følger med papirer på de. Jeg tar 100mm senk for da kan jeg justere høyden med å flytte nedre fjærskål oppover, må det for å få plass til 20" felger. Ja nå er jeg endelig i gang igjen, har ikke jobbet på bilen siden 8. mars grunnet ferie og sykdom. Vi holder på med nye motorfester igjen, de vi lagde sist var vi ikke helt fornøyd med, har kjøpt nye industrifester på Tess, de kosta skjorta men de er stive som faen og garantert å holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet April 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Sveiset om det orginale aluminiumsmotorfeste for å få det nye industrifeste til å passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Gjelder godkjenningspapirene i Norge altså? Det er jo utrolig bra =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.