242-T5 Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Detta prosjektet her har jeg trua på! Ser MEGET bra ut hitil ;) Men kutt ut den 140 fronten a å kjør den gamle 200 stilen med runde lykter foran og "bygg om" til 164 lykter bak! Det er bra at du har trua på dette, men jeg syntes nå at 140 fronten er penere en 240 fronten. Om jeg skal bygge om fronten så blir det ikke en ren 140 front, jeg vil bygge ut i fra 240 skjermene og sveise inn frontstykke og lage fangere som sitter sveiset inn, men dette må jeg ta på sparket etter hvert. Bak så har jeg jo bestillt 4 runde lykter som blir felt litt inn i bakstykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Da det var noen her som lurte litt på delene mine til 244GLE så kan de se her http://home.no.net/nokilane/244gle.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Mye bra deler på den, som sagt tidligere.. Du burde bruke den 8" bremsekraftforsterkeren, den er visstnok bedre. Doble membraner, eller hva de sier. DaButcher bl.annet vet jeg har skrytt av at bremsene hans ble bedre etter han byttet fra den smale høye til den tykke lave.. EDIT: Den br.kr.forst. som jeg snakker om er den jeg har, på bilen min. Ligger bilde i tråden min (Link i signatur) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Mye bra deler på den, som sagt tidligere.. Du burde bruke den 8" bremsekraftforsterkeren, den er visstnok bedre. Doble membraner, eller hva de sier. DaButcher bl.annet vet jeg har skrytt av at bremsene hans ble bedre etter han byttet fra den smale høye til den tykke lave.. EDIT: Den br.kr.forst. som jeg snakker om er den jeg har, på bilen min. Ligger bilde i tråden min (Link i signatur) Det du sier her er det at den som står i 244 kan jeg ikke bruke? I så fall, hvilke bil står så den smale tykke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hm, du kan vel bruke den, men den jeg snakker om ( 8" en ) er visst bedre, får mer "trykk" på bremsene.. Sitter i min, og den satt i en kompis sin 240, begge har B230F motor, og er over 1987.. På den nye til han kompisen min sin (rogern på forumet her forresten) 87 modell med B230K motor, sitter den høye (lik som på 244'n din) Så tror det sitter i alle innspruts-bila, kanskje de med B23E også.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 .... men den som sitter i 244GLE'n er vel bedre en den som står i 242 m B20? da kan jeg vel bare bytte igjen senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 ja, den er nok bedre ja.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Hvordan ser den som sitter i bilen din ut nå? Jeg byttet fra 2x10 til 4x8 (?) og syntes bremsene ble sinnsykt mye bedre! Slapp å høgge pedalen inn for å få effekt.. nå kan jeg bare dytte såvidt;) (Satt litt på spissen,men du skjønner!) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Hvordan ser den som sitter i bilen din ut nå?Jeg byttet fra 2x10 til 4x8 (?) og syntes bremsene ble sinnsykt mye bedre! Slapp å høgge pedalen inn for å få effekt.. nå kan jeg bare dytte såvidt;) (Satt litt på spissen,men du skjønner!) Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 den på 244'n er en 1x10... det er antageligvis den samme som du har fra før. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke. Ja, det er den tynne.. Hvis du først skal bytte, er det jo like greit å få tak i en stor en. (satt i Glt, varevogner, turbo ++) Jeg har en liggende, men lurer på om den skal brukes, men det er ikke vansklig å få tak i, uansett. Skal se om jeg får rota opp et bilde av den store... Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Om du klikker på linken på melding "212" så ser du bilder der på den 244 som jeg har kjøpt som delebil, det er den bremsekraftforsterkeren jeg lurer på å bruke. et elendig bilde (ikke kommenter motorrommet;) ) du ser den såvidt øverst til høyre der. Kan strengt tatt gå ut og ta et nytt bilde... Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 her er det en 1x10 og en 2x8... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Trodde det var 2x10 og 4X8 jeg....? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Kode YVl D3 - Alternativ motor:Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres: - Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med forfjærer det.nr. 1229 337 *). Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5 Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5 - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: Delenr. 1246228/1246229 (h og v) Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk) Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk) - Bremsene bygges om slik: Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk) Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336 (På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.) *) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam. Dette er den tykke med liten diameter. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.