Gå til innhold

Den nye bilavgiften, her er satsene

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører så mye bil som mulig. :) Banebil er vel noe annet, ja.

 

Men nå sa du så vidt jeg kan se ingenting i det hele om banebil. Dermed gikk jeg rett og slett ut fra at du snakket om en normal bil for morokjøring på søndager eller daglig bruk.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at nå som de har gjort alle dieselbiler "billigere" enn bensinbiler, så skal de skru opp dieselprisen.. Litt interessant er at de bruker NOx som en grunn her, men har sett helt bort ifra den når de lagde bilavgiftene..

 

Artikler:

http://forbruker.no/pengenedine/pengebruk/article1488152.ece

http://n24.no/makro-og-politikk/article1488113.ece

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntrykket mitt var at nyere gromme biler i norge var så dyrt alt nå jeg, at det kan nesten ikke ha noe å si fra eller til.

men det har det tydeligvis.

 

Noen som støtter min teori om at hvis man kjøper seg nissan 200sx s14a så kan man eie den de neste 2 årene uten å tape noe?

 

Skulle ikke forundre meg med de nye avgiftene som er rundt døra.

 

Og til de her som "truer" med å flytte: Tror jeg faen ikke på, hahaha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er blitt en god del sider nå etterhvert, så gidd ikke lese gjennom alle sidene så kan hende dette allerede er blitt besvart: hva om en allerede har hentet en bil fra utlandet, men ikke har penger/mulighet/whatever til å registrere før etter nyttår. må man da betale etter de nye satsene, eller de som gjaldt da bilen ble ført over grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en A3 2.0 TDI 140hk i Tyskland i disse dager. Jeg fant et fint eksemplar igår og er klar til å importere. Så kom jeg til å tenke på disse nye avgiftene hvor jeg leste at denne A3 TDI ville synke med ca 27k...

 

Dette gjelder vel også bruktimport ? Da vil det altså lønne seg meget å vente litt over 2 lange måneder før jeg importerer ?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter en A3 2.0 TDI 140hk i Tyskland i disse dager. Jeg fant et fint eksemplar igår og er klar til å importere. Så kom jeg til å tenke på disse nye avgiftene hvor jeg leste at denne A3 TDI ville synke med ca 27k...

 

Dette gjelder vel også bruktimport ? Da vil det altså lønne seg meget å vente litt over 2 lange måneder før jeg importerer ?

 

Du kan jo alltis stikke ned å hente den, bare momse den inn og la den stå til over nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at nå som de har gjort alle dieselbiler "billigere" enn bensinbiler, så skal de skru opp dieselprisen.. Litt interessant er at de bruker NOx som en grunn her, men har sett helt bort ifra den når de lagde bilavgiftene..

Forundrer meg ikke med denne slags folk ved roret:

 

stolt-halvor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår