Gå til innhold

Den nye bilavgiften, her er satsene

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Hurra for nisse landet Norge!!!

Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn?

Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!!

Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland....

 

Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet!

enig så enig.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En Audi a4 1.9tdi 96 modell kommer på ca 37 000kr i engangsavgift med dagens satser (import)

 

Jeg brukte Din side sin kalkulator å fant ut at denne type bil vil bli 27 000 kr billigere etter nyttår, så da vil engangsavgiften ligge på 10000 kr?

For bruksfradraget vil være det samme?

 

Eller har jeg missforstått?

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir litt feil. Bruksfradraget er i %. Sjekk ut eksempel nedenfor på en Audi A3 2.0 TDI registrert i 2003

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 54 808,00

Avgift for motoreffekt: 33 288,04

Avgift for slagvolum: 39 726,72

Engangsavgift: 127 822,76

Bruksfradrag (36%): -46 016,19

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 83 107,00

 

med nye avgifter:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Engangsavgift: ca 100 000 (-27.000)

Bruksfradrag (36%): -36 000

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 65300

 

Så en nyregistrert A3 blir ca 27.000 kr billigere, mens en 2003 blir da (83.000 - 65.000 ) 18.000 kr billigere

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår