Gå til innhold

Larsen-Racing`s Volvo 242. Prosjekt Strøken

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Ikke Auda, ikke Bayer, ikke VW med m45.. Hmm, du er ikke en av de som ble skremt av all sytingen om V8 i 240 vel? Eller er det noe japse på gang, du benektet vel ikke det? ;)

 

Bare du banner med litt stil er det godkjent i mine øyne ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke Auda, ikke Bayer, ikke VW med m45.. Hmm, du er ikke en av de som ble skremt av all sytingen om V8 i 240 vel? Eller er det noe japse på gang, du benektet vel ikke det? ;)

 

Bare du banner med litt stil er det godkjent i mine øyne ;)

 

Noe som IKKE skal i noen av Volvoene mine så er det V8. Hater stort sett alt av AmCar, det finnes selfølgelig unntak.

 

Jeg benekter ikke så mye jeg:P hehe. Skal ha 1.6VTEC og B23 startmotor, da får jeg samme effekten som to VTEC motorer! Der den ene drar fra bunn av:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok bli en mercedes motor i denne her, ja..300E 24V Turbo ;)

 

hehe :D

Det der må være en vits... :P

 

Noe som IKKE skal i noen av Volvoene mine så er det V8. Hater stort sett alt av AmCar, det finnes selfølgelig unntak.

 

Jeg benekter ikke så mye jeg:P hehe. Skal ha 1.6VTEC og B23 startmotor, da får jeg samme effekten som to VTEC motorer! Der den ene drar fra bunn av:) hehe

ja, monterer du konfilter på vtec, har du sikkert 300hk!!!

:magic:

 

Hmm, det som hadde vært gromt, hadde vært v40t4 motor..

Ser de går på blocket for ca. 4.000kr.

 

Jeg vet ikke om de har samme girkasse-boltmønster som feks 960?

Om de har det, kunen du jo brukt:

 

t4 motoren (ca. 200hk ut av 1.85liter(?))

m90 hvitmotor, som du raser etter en uke

 

eller: klracing.se adapterplate (2000 sek) + getrag

 

Du måtte vel hatt noe form for datasprut.. VEMS elns.. evnt får du jo haltech for ikke så altfor ikke pris fra USA.. (har sett på ebay flere ganger for under 1000$ for e6x).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått flyttet bilen ut av den trange garasjen og inn i en låve til en kompiss. Så nå blir det litt mer fart på ting her.

 

I dag har jeg satt bilen opp på bokker, tatt av hjula, tatt av skivene forran, vindusvisker armene og bakerste siderute.

 

 

Akuratt fått bilen inn

DSC01046.jpg

 

DSC01048.jpg

 

Oversikts bilde (164en til 86Cosworth her på forumet til venstre)

DSC01050.jpg

 

DSC01052.jpg

 

DSC01053.jpg

 

Husverten sin bil

DSC01056.jpg

 

DSC01049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hehe, de er ikke så pene.. Kjøper meg sikkert NYE hos Volvo regner jeg med.

 

Den store lista over fanger koster ca 1000 spenn, og 1 hjørnelist koster rundt 6-700 kr........ Nytt....

 

Var og hørte her for en stund siden, og da fortalte han om en som hadde fått pris på komplett svarte lister, skulle visst være en forsikringssak, var det 11-12 000 eller ?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen gutter!

 

 

Har blitt lite aktivitet fra meg både i garasjen og på forumet i det sisste. Kom hjem fra to uker i Hammerfest i dag, så nå skal jeg få ræva mi i gir og bygge den bilen! Kan ta en liten oppdatering:

 

 

 

Planer er lakt på is for og spare tid penger og realisere prosjektet. Så det blir lite til kirkebanning, som for øvrig handlet om en 1JZGTE motor fra Supra mk 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår