Gå til innhold

Efaringer med Chevrolet Blazer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Takker for svar folkens!

 

Da tror jeg at jeg sløyfer mine Tahoe planer for denne gang. Jeg leste tråden på offroad.no med stor interesse.

 

Selv om jeg kan utvide sertifikatet mitt uten de store problemene så er det jo greit å ha en bil som flere kan kjøre også med tanke på bilturer osv.

 

Jeg setter stor pris på hvis noen har noen flere innspill angående Blazeren. Er 135 000 en god pris? Hadde det vært dieselmotor så tror jeg at jeg hadde slått til med en gang. Bensin-motoren gnager meg litt.

 

Allikevel så kjører jeg ikke SÅ mye på et år så det skal forhåpentligvis gå bra. Man betaler jo litt for å ha en stilig bil.

 

Ved et eventuell kjøp så planlegger jeg naturligvis å ta den på et NAF-senter for å kjøre den gjennom en solid kontroll. De vil forhåpentligvis gi meg svar på om det er et godt kjøp, men det kan jo være greit å vite litt på forhånd da det er en lang tur for meg å reise dit hvor selger bor.

 

PS: Hvis noen har noen bedre forslag til en bil med 5-seter og god bagasjeplass så er jeg åpen for andre muligheter:-)

 

EDIT: For sent! Til mine store ergrelse ser jeg nå at bilen er solgt. Vel vel.....det finnes vel andre biler:-)

 

På forhånd takk!

 

Mvh

 

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, jeg var også ute etter en blazer, men endte opp med en ford explorer.

 

Likte den bedre, komfort, eksteriør, interiør og motor. 4.0L v6 på 207hk som selvfølgelig bruker litt bensin. Nydelig gearkasse ihvertfall, men der er jo ikke blazer borte vekk heller..

 

Utvalget er mindre enn for blazer, men serviceappart og deletilgang er supert. Finner du et bra eksemplar av explorer så får du en fin bil, men anbefaler å kjøpe en 98 modell eller nyere, da SOHC-motoren kom dette året. Den gamle

4.0L hadde vel bare 150-160 hester. Man får de også med V8, men tror ikke det er mange av de i Norge.

 

Ta en titt og en prøvetur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxim,

 

Takker for et godt forslag!

 

Jeg hadde fant en nydelig Explorer som lå ute for salg for litt siden. Desverre var den solgt når jeg bestemte meg for å slå til. Jeg får være raskere i avtrekkeren neste gang.

 

Explorer er absolutt et mulig alternativ, men jeg synest de ser litt trangere ut og mindre ut enn Blazer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxim,

 

Takker for et godt forslag!

 

Jeg hadde fant en nydelig Explorer som lå ute for salg for litt siden. Desverre var den solgt når jeg bestemte meg for å slå til. Jeg får være raskere i avtrekkeren neste gang.

 

Explorer er absolutt et mulig alternativ, men jeg synest de ser litt trangere ut og mindre ut enn Blazer?

 

Nei, de er vel faktisk større enn blazer.

 

Tar vi utgangspunkt i en 01 modell blazer, og 00 modell explorer som jeg har er explorer 21 cm lenger, 6 cm bredere, og 16 cm høyere.

 

Det er nok høyden som kanskje får explorer til å se smalere ut, men jeg fikk ihvertfall mer romfølelse i exploreren. Nå er jo dette utvendige mål, mulig det ikke er like stor forskjell innvendig.

 

Nå er det ikke mange kjente alvorlige feil å se etter, men bakbrems kan bli dårlig, den har skiver bak. Strammehjulet på beltet kan gå (viftereima), men det koster ikke allverden. Har hørt at det har vært et problem med strammerene på kamkjedet også, men dette var ikke kjent hos ford i Norge. Det skal kunne høres mellom 2500-3000 rpm på kald motor hvis det skulle være et problem. En lav rakling visstnok. Ikke farlig å kjøre med sier de som har greie på det. Det er mulig det er en sammenblanding mellom beltet og registerkjedet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Kan ikke la vær, men må få stille noen spørsmål, som du kanskje kan gruble litt på...:hello:

 

Jeg vil si at det var godt at den bilen forsvant under nesa di....

 

For jeg synes å kunne forstå at du ikke kanskje er helt inni dette med america biler? Chevrolet er kanskje noe bedra enn de andre, men fysj å mye dritt det er med Cherrokee,og alt annet av tilsvarende "plastikk" amerikabiler...

Må opp på Tahoe størrelse for å få litt kvalitet...

 

Mine påstander om en slik Blazer er at det fort kan bli dyrt...i rep og drivstoff!

 

Hvorfor vil du velge en Blazer?

Er det plass du trenger?

Behov for 4x4?

trekker du mye henger?

eller ville det bare være morsomt å ha Stor americabil :thumb ?

 

Hva andre bilmerker /typer kan utføre det du skal bruke bil til?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spurte om tanker og ideer og det får han jo....:thumb

 

Om ikke de svarene han får, stemmer med det han ønsket å få, ja det er en annen ting...

Har selv en 3liter sluker og en 0,5 liters toyta, så jeg har himmel og helvete på en gang....

å vet hvor det svir når en kjører med drivstoffslukeren....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker ikke en Blazer 3 liter på mila da Beadlock.Han må regne med 1,5 og hvis han kjører 10000 km i året koster det bare 500 kroner mer i måneden enn en bil som går på literen. Jeg ville faktisk heller hatt en Blazer enn en 3 dørs diesel Tahoe tror jeg.Jeg har selv nye rypen bensin-Tahoe og er meget fornøyd med den.Men skal du ha en sånn med seter på du vel opp i 450-500 for en 00 modell.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock,

 

Det stemmer at jeg ikke har så god peiling på Chevrolet og det er jo derfor jeg spør om råd her:)

 

Hvorfor vil jeg ha Blazer?

 

For det første vet jeg ikke om jeg vil ha Blazer, men jeg har vurdert det og vil fortsatt vurdere det hvis jeg finner en jeg liker.

 

Jeg jobber som tømrer og vil ha en bil med god bagasjeplass som jeg kan bruke både til jobb og privat.

 

Blazer kan virke som et godt alternativ for mine behov. Det er fine biler med store bagasjerom.

 

Det er nettop den store bensinmotoren som har fått meg til å stusse litt, men ved nærmere ettertanke så er det ikke så mye jeg kjører gjennom et år at det utgjør den store forskjellen slik som V8power sier.

 

Når det gjelder å kjøre stor americabil så er det absolutt ikke et ideal for min del. Kunne gjerne tenkt meg en fin liten smekker personbil i tillegg til en varebil, men det har jeg ikke råd til.

 

Du som er så smart har kanskje forslag til noen andre biler da???:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne kikke litt på Astro og.En kombibil har skikkelig med bagasjeplass.Er bilen 10 år gammel kan du jo sette inn skikkelige seter isteden for de nordke kombisetene som knapt er brukbare til barn.Prisene er vel endel laverer enn på Blazer og en 4x4 Astro er faktisk en utmerket bil å kjøre.Men da må du regne 1,6 pga det permanente firehjulstrekket.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så smart har kanskje forslag til noen andre biler da???:hello:

 

Smart får andre mene...:iconsm

 

Men bare har sett endel venner og kjente som har forkjøpt seg på 80-tidlig 90 tals amcars...

De hadde en tanke , handlet litt før det var tenkt og repart mye, og tap noen kroner...

 

Derfor litt spørsmål....til bilkjøpere...for jeg tror det finnes alternativer....

som ikke vil ha 1,5 liter på mila...

 

Å til deg lengre oppe... ja jeg vet at en blazer ikke trenger 3 liter på mila, mente bare at jeg vet hva det koster å slå på stortromma...

Blei nesten skremt av bergensturen med opelen til fruen som bare ville ha under 0,6 over fjellet! For vi hadde tenkt å bruke BD, n men med fasitt i hånd...

Ja da hadde det kostet meg nesten ca 1800 kr mere.... grøsss....:thumb

 

men....Outsider...

Men bare du vet hva du har lyst på....:hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne kikke litt på Astro og.En kombibil har skikkelig med bagasjeplass.Er bilen 10 år gammel kan du jo sette inn skikkelige seter isteden for de nordke kombisetene som knapt er brukbare til barn.Prisene er vel endel laverer enn på Blazer og en 4x4 Astro er faktisk en utmerket bil å kjøre.Men da må du regne 1,6 pga det permanente firehjulstrekket.

 

Hvor lenge har du kjørt 4x4 Astro, ettersom du vet hva Astroen:???: , det er stor forskjell lang og kortkjøring på en slik bil

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjørte 95 Astro AWD i flere år.Havnet i snitt på 1,6 .Men det er blandet/bykjøring.Men han lå på ca 1,3 selv på langkjøring.Nå er han rimelig hard på gassen.Andre kunne kansje kjørt litt billigere? Mener det var en 95 han hadde, den hadde i hvertfall 200 hesters 4,3'en. Gikk godt og en meget komfortabel bil. Hva ligger din 91 modell på da?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som kjørte 95 Astro AWD i flere år.Havnet i snitt på 1,6 .Men det er blandet/bykjøring.Men han lå på ca 1,3 selv på langkjøring.Nå er han rimelig hard på gassen.Andre kunne kansje kjørt litt billigere? Mener det var en 95 han hadde, den hadde i hvertfall 200 hesters 4,3'en. Gikk godt og en meget komfortabel bil. Hva ligger din 91 modell på da?

PÅ Torsdag som var kjørte jeg fra Gjerstad til Oslo med tom boggihenger lasta 700-800 kilo, noe småkjøring i Oslo 3-4 mil, så retur til Gjerstad. 40 mil på E18 pluss 4 mil by alt med gammel litt tung henger, 1,25 på mila. Jeg har også 255/50-15 dekk på bilen, originalt skal det være 215/75-15 så her er det små hjul i forhold til originalt. I dag skal jeg til Trondheim, 70 mil, skal bytte dekk i Oslo til rett rullediameter så det blir spennende å se om jeg klarer å komme lenger ned.

Tror du skal lete litt etter en bil med den komforen og plassen som det er i en

Astro om de er pene er en annen sak. Og noe som er viktig for meg, Astroen er som ei geit på vintern, den kommer seg meget gått frem, der min s10 4x4 stopper kjører jeg lenger med Astroen, geit er en god beskrivelse.:respect

Kommer tilbake med forbruket til Trondheim

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astroen min bruker akkurat under literen på mila på pen langkjøring.

 

Til og fra jobb har jeg 25km med svingete, trafikert vei med hastigheter på ca 60-70km/t. Den rekker knapt nok å bli ordentlig varm på den turen. Da ligger forbruket på 1,25 l/mil.

Det er 2wd,1995 mod med 193hk TPI.

 

Den er selvsagt ikke mye å skryte av i glatte bakker på vinteren. Jeg har etpar kjettinger liggende som brukes 1-2 ganger pr vinter. Som oftest opp til huset hjemme hvor det er en vrien bratt bakke.

 

Har gjort endel "triks" for å få ned forbruket:HALO-tennplugger, Kn luftfilter og oljetilsetning, men tror egentlig ikke dette utgjør noe særlig.

 

Den største endringen merket jeg da jeg byttet bakre eksosanlegg for et års tid siden. Kjøpte Dynomax Super Turbo med 3" åpning i begge ender pluss enderør på 3". Dynomax potta er litt åpnere enn originalpotta uten at den bråker. I tillegg har originalpotta 3" inn og 2,5" ut med 2,5" enderør.

 

Kjører også med ganske høyt lufttrykk i fordekkene (40 pund). Astroen sliter dekk på skuldrene pga feil acerman vinkel uansett. Dermed fører ikke det høye lufttrykket til ujevn slitasje. OBS! Sjekk hva dekkene tåler først! Noen tåler ikke mer enn 35 pund selv om lastindeksen er tilstrekkelig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår