Gå til innhold

Efaringer med Chevrolet Blazer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er på jakt etter en god bil som jeg kan kombinere til bruk både privat og jobb.

 

Jeg mener at Chevrolet Blazer kan være et bra alternativ. Det eneste som gnager meg er at det er bensinmotor, men noe må en vel ofre for en kul bil:)

 

Det er ikke sikkkert det utgjør så mye heller med mitt forbruk.

 

Uansett, er det noen som har erfaringer med disse bilene? Er det driftssikre biler i lengden?

 

Er det noe spesielt jeg bør forhøre meg om osv?

 

Har fått et tilbud på denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7977321&sid=3aJcpMzoS661493&pos=13&tot=27

 

På forhånd takk for alle innspill!

 

Mvh

 

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greie biler det, har hatt et par stykker.Bruker ca 1,5 på blandet kjøring.Jeg synes de er en anelse små og trange innvendig men det blir jo en smaksak.(Jeg har Tahoe nå og vil aldri bytte tilbake igjen til Blazer)

Er vel ikke noen spesielle problemer med dem. De fleste av dem er 10 år nå og 150 for en stv er vel ikke direkte billig? Står mange av dem tilsalgs, burde være brukbare prutemuligheter.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

 

Personlig så var dette den eneste Blazeren i denne prisklasse jeg likte både når det gjaldt farge og utseende. Prisen er satt til 149 000 men han har gitt meg et tilbud på 140 000. Tror ganske sikkert at jeg kan presse den ned til 135 000.

 

Det må nå være en bra pris eller hva? Bilen er jo heller ikke kjørt så mye og den ser veldig strøken ut.

 

Jeg har også vurdert Chevrolet Tahoe. De får man jo med dieselmotor og det blir kanskje litt billigere i drift?

 

Og så var det dette med bakseter. Fungerer det slik at etter 10 år så kan en sette inn bakseter gratis? Hvorfor er det slik?

 

Fant et par tøffe:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8153763&sid=10a27CBmUs145259&pos=5&tot=11

 

Men denne kan jeg vel ikke sette inn bakseter i før 2008....

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8183096&sid=10a27CBmUs145259&pos=7&tot=11

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6890014&sid=10a27CBmUs145259&pos=10&tot=11

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=8156735&reference=5/815/673/5_1155703650634.jpg&adheading=Chevrolet+Tahoe+LT+1500+Lastebil+1998%2C+212000+km.%2C+kr.+105.000%2C-&sid=10a27CBmUs145259&pos=3

 

På forhånd takk for kritiske svar og gode innspill! Det trenger jeg:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo de vanlige spørsmålene:

På en Blazer betaler du jo noe ekstra i forbruk og vedlikehold på grunn av 4wd. Trenger du det?

Følger det servicebok med bilen? Fulgt opp oljeskift på gearkasa minst en gang pr år er viktig.

Hvordan er den brukt? Håndtverkerbil? Privat?

Er den kjørt mye med henger?

Den har jo gått endel. Min 95 modell har gått bare 140.000km. Men det er selvsagt ikke noe problem hvis den er bra vedlikeholdt.

 

Hvordan er El.anlegget? Spør spesielt om det. GM har ELENDIGE dimensjoner på el.anleggene. Spør spesielt om el vindusheiser, sentrallås, instrumenter og instrumentbelysning, ABS lamper som lyser. Sjekk at frontlyktene lyser ordentlig, (ikke "gult" som tyder på dårlige koblinger) osv osv.

Hvor lenge har eieren hatt den? Kort?

 

Og kongespørsmålet: Hvorfor vil han EGENTLIG selge?

Hvordan virker eieren? Er det en nisse, så ikke regn med at han har utvist særlig mer iq når han har kjørt bilen.

 

Hvor lenge vil DU ha bilen tror du? Dette er en tungsolgt bil nå for tida. Det er en fordel når du kjøper, men selvsagt en stor ulempe når du skal selge igjen. Derfor bør du ikke tenke "hvis jeg ikke liker bilen kan jeg jo bare selge den igjen". Det kan bli vanskelig uten å tape en masse penger.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HotRod,

 

Tusen takk for svar, det var til god hjelp!

 

Jeg har nå endel punkter som må sjekkes:-)

 

Bilen har hatt to eiere. Nåværende eier kjøpte bilen for 2 år siden til 286 000 + omregistrering.

 

Mannen virker veldig seriøs og sier han har påkostet bilen en del de senere år. Alt kan dokumenterest med kvitteringer sier han.

 

Grunnen til salg er visst at de har kjøpt seg en stor hund som hadde problemer med å komme seg inn i bagasjerommet. De brukte hunderampe en tid, men det ble for tungvint så de kjøpte seg en Chrysler Voyager.

 

Hva mener du om Tahoe vs Blazer?

 

Mvh

 

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter'n har en '94 Blazer med manuel gir, husker jeg riktig så har den ikke gått langt over 100.000 km.

 

Jeg skifter olje, plugger + andre service ting på den 1 gang i året. Den har fått ny clutch, nye dempere. Er noe mer men husker ikke i farta, men uansett så har han lyst til å selge den.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig for flere innspill hvis noen har noe å tilføye!

 

Som sagt så tror jeg at jeg kan få handelen i boks for 135 000.

 

Etter å ha kikket litt på andre blazerer som ligger ute for salg så tror jeg det skal være et godt kjøp?

 

Hva mener dere om Blazer vs Tahoe? Personlig er det litt viktig for meg med 5-seter men det er ikke et absolutt krav.

 

Slik det ser ut for meg så er bagasjerommet på en Tahoe hvis en setter inn bakseter mindre enn bagasjerommet på en Blazer?

 

Dessuten må en vel oppgradere førerkortet skal en kjøre Tahoe.

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man må få tak i er papirene på at bilene faktisk ikke er modifisert fra fabrikk-spec... Fra fabrikken var de på under 3500 kg, og da burde man ikke trenge å endre tilbake noe som aldri har blitt modifisert, eller?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg riktig så skal fatter'n ha 120.000 for sin '94 Blazer (manuel), den runda 100.000 km for ikke så alt for lenge siden.

 

Er samme farge som den du ser på, har også bakseter i skinn (sort). Han har ekstra lykter i kufanger foran og ektra hjulet bak.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår