Gå til innhold

Efaringer med Chevrolet Blazer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kompisen min er kansje hardere på gassen enn jeg trodde.Han fikk aldri Astroen under 1,3 påstod han.Men det er jo hyggelig hvis han er et untak. Ellers har jeg hørt flere med 2wd som kjører rundt literen på lengre turer.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kompisen min er kansje hardere på gassen enn jeg trodde.Han fikk aldri Astroen under 1,3 påstod han.Men det er jo hyggelig hvis han er et untak. Ellers har jeg hørt flere med 2wd som kjører rundt literen på lengre turer.

Ta er turen gjort, og jeg er overrasket, første del av turen gjorde jeg på 255/50-15 det gir 10% feil rullediameter. 24 mil fylte 29 liter bensin det gir 1.2 pr. mil.

Bytta så til 225/70-15 som er "nesten" riktig dimisjon. Kjørte så 52.5 mil og fylte 59 liter bensin det gir 1.13. Jeg har ikke prøvd å spare bensin der hvor jeg har kunnet har det godt fort, hele Dovre gikk i over 100 litt 130. Bilen har fått dårlig stell over et år gammelt luftfilter, 2 år gamle plugger og kableroljeskift husker ikke. Jeg er ihverfall overrasket har aldri turt å måle den før "trodde" det skulle ligge endel høyere, selvfølgelig putt inn like mye bykjøring så går forbruket opp, men jeg er nesten aldri i byen så det plager meg ikke.

Tenk bilen veier over 2 tonn og har permanent 4 hjulstrekk.:respect :respect :respect :respect Nå har jeg penger til å kjøpe meg en:???: mens jeg er i Trondheim.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon CamaroCab,

 

Jeg skal vurdere Astro. Har kikket litt på dem og det er jo et alternativ.

 

Det ser ut som de er nokså rimelige også.

 

Hvordan er det med vedlikehold og slikt? Jeg vil helst sleppe å ha en bil som må skruest på da jeg ikke har peiling selv og har heller ikke tid/penger å bruke på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon CamaroCab,

Jeg ble jjo ogs

 

Jeg skal vurdere Astro. Har kikket litt på dem ok i et bra eksg det er jo et alternativ.

 

Det ser ut som de er nokså rimelige også.

 

Hvordan er det med vedlikehold og slikt? Jeg vil helst sleppe å ha en bil som må skruest på da jeg ikke har peiling selv og har heller ikke tid/penger å bruke på sånt.

Jeg syns at det ikke er så mye vedlikhold på bilen, min bare går og går, hver nøye med oilje skift, så tusler bilen langt. Billige deler er det også, så jeg vil anbefalle en slik bil. Kjørekomfor, fremkomlighet, og god plass, veldig god plass.

hvis du greier å få tak i et bra xemplar burde ikke, burde detta gå bra.;)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Camarocab;)

 

Jeg har hatt så dårlig tid i det siste pga jobb at jeg har nesten ikke tenkt på bilkjøp en gang:oohh

 

Skal prøve å få kikket litt i helgen og skal definitivt se om jeg finner en aktuell Astro.

 

Fant imidlertid en Blazer jeg likte i går. Får jeg denne til 140 000 så vurderer jeg den sterkt.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8323393&sid=7axabSizY770625&pos=6&WT.svl=tabs

 

Mvh Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært nøye med å presse fett i ALLE smørepunktene i forstillingan ved HVERT oljeskift, ellers blir EU kontrollene svært dyre pga slark.

 

Hjelpesnekkene i forstillinga på Astreon er visstnok en svakhet, men jeg har en mistanke om at det gjelder mest de som kjører med brede dekk.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt Astro og det er en nydelig bil å kjøre.

Med 2 hjuls trekk tar den seg heller dårlig frem på vintern.

Jeg synest der var litt for lite power i den men det var en 4,3 fra -88.

 

Camaro Cab: At Astroen din bruker bare 0,05l mer på mila med 700-800kg henger er imponerende.

:wave :wave

 

Var det nedoverbakke hele veien?:race :race :race :race

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt Astro og det er en nydelig bil å kjøre.

Med 2 hjuls trekk tar den seg heller dårlig frem på vintern.

Jeg synest der var litt for lite power i den men det var en 4,3 fra -88.

 

Camaro Cab: At Astroen din bruker bare 0,05l mer på mila med 700-800kg henger er imponerende.

:wave :wave

 

Var det nedoverbakke hele veien?:race :race :race :race

Sånn er nå tallas tale, jeg er også overrasket, kan ha målt feil, men nå skal jeg gjøre turen til torsdag, så jeg kan måle engang til.

ER nøye med å ikke bruke Overdrive innstillingen når jeg drar henger og ligger på kronglete veien, kun brukes på motorvei eller flat vei under 80.

Men i natt kjørte jeg fra Trondheim til Gjerstad 703 km. brukte effiktiv kjøretid 7 timer , og brukte 105 liter bensin, det gir 1.5 på mila , har tross alt hatt et snitt på 100 kmt. Ble tatt bilde av nord for Gardemoen ,Faen å, 105 i 80 sona:puke:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8323393&sid=7axabSizY770625&pos=6&WT.svl=tabs

 

Nå har denne gått ned fra 150 000 til 130 000.

 

Hva mener dere folkens? Dette er vel et godt kjøp sett at bilen er i god stand? Den er ikke kjørt så mye heller.

 

Minuset er at jeg må sette inn bakseter selv og omregistrere den. Usikker på hvor kostbart det blir, men det kan jeg sikkert leve med.

 

På forhånd takk for svar!

 

Mvh

 

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blazeren ser grei ut den men koster nok mye dollar og få seter i. http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO

 

ca 50-90 tusen alt etter når den er registrert i 99.Regn ca 5000 for setene hvis de ikke er med.

 

99 modellen har jo Autotrac og nytt dashbord bla.

 

Husk at på Astro tillates det 6 mm slark opp og ned på hjelpesnekkene.Er en del som blir skiftet unødvendig.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blazeren ser grei ut den men koster nok mye dollar og få seter i. http://www.toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO

 

ca 50-90 tusen alt etter når den er registrert i 99.Regn ca 5000 for setene hvis de ikke er med.

 

99 modellen har jo Autotrac og nytt dashbord bla.

 

Husk at på Astro tillates det 6 mm slark opp og ned på hjelpesnekkene.Er en del som blir skiftet unødvendig.

 

Takk for informasjon V8power!

 

Var ikke klar over at det blir så mye. Da blir det ikke aktuelt.

 

Har i det siste funnet et par Tahoer som kan kjøres med vanlig klasse B. Vurderer kanskje det hvis jeg finner en bra til 150 000.

 

Det ser ut som jeg helst bør opp på 180 000, men så mye tror jeg ikke jeg kan ta meg råd til. Banken har jo penger, menmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår