Gå til innhold

Volvo 16v/cosworth eller opel motor i ascona b!?

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

Z20LET er vel Ecotec maskin da.. Mener å ha lest et eller annet sted at C20XE maskinen til opel er den beste motorn å bygge (sugemotor) på som finnes på markedet i dag, muligens bare matchet av Ford sin 2.0 16v motor (som jeg ikke husker navnet på :P) Tror grunnen til at mange bygger på Volvo maskinene er samme grunn som mange bygger Ford Pinto motorer, og Chevy 350 motorer... Rett og slett fordi det ER mange som bygger på de, og det fins mye erfaring på de der ute ;) Personlig syns jeg man skal ha opel motor i opel, og volvo motor i volvo ;) Åja, forresten, Volvofolket som disser 3.0 24v motoren til opel fordi den har "bare" 204 hest, hvor mange hester har Volvo sin 3.0 24v da? Hmmm? Var det ikke... 204 kanskje? :D

 

nå har jeg ikke sakt noe om volvos 6er.

min mening er at 6er kan gå og legga seg..

4er er mye råere i mine øyne..

og 204hk i en 3 liter er lite!!

hehe

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=produkter&PHPSESSID=d797bbace09b086d28813077b14a0fbf

Her ser dere et brukbart oppsett på en C20LET som funker helt greitt i en ascona B. sant å sies så er det veldig få eller ingen av di motorene som bremser 316hk med bare denne chipen. men di fleste havner en plass mellom 265-290. å spør du meg så er ikke det noe å si på. det koster tross alt ikke mer enn 5900,-

jeg har selv en ascona b godkjendt med C20LET. det er montert EDS 3,5, å det funker fint. går mer enn godt nok. har vertfall ikke hatt problemer med noen volvoer enda.

å anngående bertone (magnus kvame, protrim) her på bilforumet, så er det vel ikke en mann på dette forumet/i landet som kjenner bedre til C20LET motoren. og trimming på den. står i stor respekt av hva di har fått til med LET blokka. dette bør absolutt ispirere folk til å bruke LET motoren i prosjekt bilene.

MVH

Kurt Arne Furås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20LET er en kjempe motor det! Å 5900,- er grei pris for det der. Men er no + cooler, slanlger og ikke minst driverk som ska tåle det.(hvilken gir kasse bruker dere?)

 

Men jeg vil velge volvo pga at jeg er godt kjent med det og det er ikke noe dryrere og trimme! + at jeg har en del liggande :)

 

Men C20LET vurderes. Hva ligger di på i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en c20let får du for 16000,- til 25000,- alt etter stand og hva du skal ha med av ledningsnett, motorstyring. evt motor som er tilpasset RWD opel, med manta 1800 bunnpanne, motorfester eksetra.

en cooler stor nok til eds3,5 får du for en plass mellom 2000 og 6500. alt etter om cooleren er brukt eller ny. rører, slanger og klemmer kommer på 500,-.

 

girkassen jeg kjører med er et R25 hus med R28 innmat. funker fint det, så lenge du passer på å ha bilen i gir før du slipper cluch`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte di lå på 18000,- til 35000,- men ska høre med en høgger. Og så ska jeg sette meg ned og regne på hva som er greiast. For 15000,- til 20000,- får en ivertfall en god volvo turbo motor. Men må innrømme at C20LET får en fin effekt kurv...

 

Får en noen Getrag til og passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om du får tak i Getrag 265 fra Monza/Senator 3.0E og bruker manta 1800 clutch hus så lager http://www.engelund-racing.com adapterplate for å få det til å passe sammen.. Funke flott tel vel over 400hk.. Men må regne me å måtte gje 5000kr for girkassa,2500 for adapter og 1000-2000kr for clutch huset..

Kjenner foresten noen som kansje kan være intressert å selge ei av sine Getrag kasser..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte di lå på 18000,- til 35000,- men ska høre med en høgger. Og så ska jeg sette meg ned og regne på hva som er greiast. For 15000,- til 20000,- får en ivertfall en god volvo turbo motor. Men må innrømme at C20LET får en fin effekt kurv...

 

Får en noen Getrag til og passe?

 

Får jo en komplett calibra turbo i tyskland for ca 25-30.000.- Så kan du jo ta motoren og selge resten av delene..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis kjøpte en Calibra Turbo fra Sveits,da kom bilen på 45tusen i Norge.. Å da kostet den 22 tusen i Sveits.. Frakt og moms og greier måtte jo å betales..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis kjøpte en Calibra Turbo fra Sveits,da kom bilen på 45tusen i Norge.. Å da kostet den 22 tusen i Sveits.. Frakt og moms og greier måtte jo å betales..

 

Ja moms må betales,tollskilter og bennsin. Vi hentet en almera i tyskland. fikk skrevet kjøpesummen til 20.000.- og da ble momsen på 5000.- husker ikke nå hva tollskiltene kostet men dem kostet en del. men tok jo med en god del andre deler også når vi var der..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår