Gå til innhold

Volvo 16v/cosworth eller opel motor i ascona b!?

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

Høres bra ut! Har du noen blider?

 

Blir volvo 16v med datasrut har jeg bestemt meg for :)

 

her en link til sia til fyrn som hadde kadett c med ft motor. det er ikke noe problem og hive volvo motor i ascona b/manta eller kadett c.

 

http://www.borg-tuning.piczo.com/?cr=5

Volvo 945 tic

Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

så tidligere i denne posten at det var en liten diskusjon, der noen syke mennesker mente det ikke fantes gromme opelmotorer:)

selv har jeg en vectra med c20let motor m/coscast, eds phase 3 chip og tilhørende deler for at dette skal bli optimalt. da kan jeg nevne at dette er da en original motor, med større intercooler og chip egentlig. Tiger'n, driver av http://www.tigerspeedparts.com, har bremsepapirer på tilsvarende bil som min med 316hk på HJULENE, og 475 nm dreiemoment.. min motor er i super tilstand, og skal derfor ha ca. det samme (jeg aner ikke, har ikke bremset den, men spinner med gasspådrag på tørt i nærmere 180!!) 316 hester og 475 nm er vel ganske greit for en 2liters originalmotor, vil jeg si :)

 

ellers så kjenner vel en del til en tysk opel-tuner som heter RISSE ( http://www.risse-motorsport.de/ )

de bruker INGEN turbo og INGEN kompressor. de styret på med insprøytningsforgasser-systemer.. hitech, JA, funker, JA!

der har de tatt den gamle CIH motoren, som er så skranglete som noen vil ha det til, og trimmet den til nærmere 200 hester:) ganske bra for en 2liter 8ventils motor fra 1900-blomkål..

de har og tatt 2,4 liter cih motoren og trimmet til ca 230 hester, som da er rimelig bra uten turbo/kompressor for en motor som er haugammal..

ellers: 2,0liter A400 motor med 400-toppen(den som ble brukt i orig. ascona/manta 400) og dradd ut OVER 270 hester av den UTEN turbo eller kompressor.

2,4 liters A400 motor er det tatt ut 319 hester av også uten turbo eller kompressor :)

Risse har og laget en nedkortet utgave av opel sin 3,0 24v, som er på 2,4 liter og ahr 16 ventiler yter ca 320 hester:)

de har brukt c20xe motoren, og tatt ut 286 hester også :)

c20ne motoren er det tatt ut 190 hester av :)

opel sin c30se motor, altså 3,0 24v er tatt ut ca 400 hester av, uten turbo eller kompressor, det kan vel alene for seg forklare at det ikke er dårlige utgangspunkt i hverken den ene eller den andre opelmotoren på over 2 liter...

bare for å nevne det: 1,6liters ecotec motor er tatt ut 200 hester av :) RIMELIG bra for en 1,6 uten turbo eller kompressor?

 

sier ikke at Volvo er et dårlig valg, men hvorfor sette en motor fra en volvo nedi, da det er mer stress med tanke på at INGENTING er plug'n play, alt må spesialmaskineres, når du da kan ha vel så mye gøy med en motor fra opel og? =)

 

og en siste ting.. LYDEN er viktig.. derfor: CIH.. INGENTING slår en go gammal CIH-motor med forgassere.. INGENTING.. den lyden er UNIK, og de som sier noe anna, har ikke hørt en frisert CIH som ruses;)

 

Opel passer best i opel, da det faktisk fysisk PASSER:)

 

GODT NYTTÅR:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 motorn er en CIH, selv om den teknisk sett ikke er det, om du forstår ;) Kammen er ikke inni toppen, men den er alikevel en del av CIH familien.. Samme med 24v rekkeseksern og.

 

okei:) det visste jeg faktisk ikke, for CIH betyr jo forsåvidt Cam In Head, og DOHC betyr Dual Over Head Cams.. i 24v rekkesekseren ligger kammene oppå toppen, og ikke inni toppen, dvs. IKKE CIH motor, selv om blokken stammer fra 12v cih-motoren. a400 motoren er vel også en CIH blokk, med en DOHC topp, noe som da vil gjøre den egentlig til en DOHC motor, siden det faktisk er den reelle løsningen på toppen som vil fortelle hvilken type-spesifisering motoren vil få når det gjelder toppen:)

skjønner helt og fullt hva du mener, du mener de er i opprinnelsen CIH, altså selve blokkene stammer fra CIH, men når ikke CIH-toppen er brukt, vil det da ikke være en CIH lengre, og i disse to tilfellene vild et være DOHC-motorer :)

 

vi får møtes på midten og si at det er videreutviklede CIH-motor med DOHC-teknologi ;)

 

Rett skal være rett, skyt meg om eg tar feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Es-tuning har en b-ascona?

DA er det iallefall noe jeg ikke har fått med meg.

 

200tusn for b-ascona'n med audi-motor,overpriset???

Tenk over hvor mange timer,penger,blod og svette som er lagt inn i den bilen!

Btw..sist jeg snakket med han,så var det en som var interisert i den,for 200tusn!

Om den er solgt nå eller ikke,det vet jeg ingen ting om.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så tidligere i denne posten at det var en liten diskusjon, der noen syke mennesker mente det ikke fantes gromme opelmotorer:)

selv har jeg en vectra med c20let motor m/coscast, eds phase 3 chip og tilhørende deler for at dette skal bli optimalt. da kan jeg nevne at dette er da en original motor, med større intercooler og chip egentlig. Tiger'n, driver av http://www.tigerspeedparts.com, har bremsepapirer på tilsvarende bil som min med 316hk på HJULENE, og 475 nm dreiemoment.. min motor er i super tilstand, og skal derfor ha ca. det samme (jeg aner ikke, har ikke bremset den, men spinner med gasspådrag på tørt i nærmere 180!!) 316 hester og 475 nm er vel ganske greit for en 2liters originalmotor, vil jeg si :)

 

ellers så kjenner vel en del til en tysk opel-tuner som heter RISSE ( http://www.risse-motorsport.de/ )

de bruker INGEN turbo og INGEN kompressor. de styret på med insprøytningsforgasser-systemer.. hitech, JA, funker, JA!

der har de tatt den gamle CIH motoren, som er så skranglete som noen vil ha det til, og trimmet den til nærmere 200 hester:) ganske bra for en 2liter 8ventils motor fra 1900-blomkål..

de har og tatt 2,4 liter cih motoren og trimmet til ca 230 hester, som da er rimelig bra uten turbo/kompressor for en motor som er haugammal..

ellers: 2,0liter A400 motor med 400-toppen(den som ble brukt i orig. ascona/manta 400) og dradd ut OVER 270 hester av den UTEN turbo eller kompressor.

2,4 liters A400 motor er det tatt ut 319 hester av også uten turbo eller kompressor :)

Risse har og laget en nedkortet utgave av opel sin 3,0 24v, som er på 2,4 liter og ahr 16 ventiler yter ca 320 hester:)

de har brukt c20xe motoren, og tatt ut 286 hester også :)

c20ne motoren er det tatt ut 190 hester av :)

opel sin c30se motor, altså 3,0 24v er tatt ut ca 400 hester av, uten turbo eller kompressor, det kan vel alene for seg forklare at det ikke er dårlige utgangspunkt i hverken den ene eller den andre opelmotoren på over 2 liter...

bare for å nevne det: 1,6liters ecotec motor er tatt ut 200 hester av :) RIMELIG bra for en 1,6 uten turbo eller kompressor?

 

sier ikke at Volvo er et dårlig valg, men hvorfor sette en motor fra en volvo nedi, da det er mer stress med tanke på at INGENTING er plug'n play, alt må spesialmaskineres, når du da kan ha vel så mye gøy med en motor fra opel og? =)

 

og en siste ting.. LYDEN er viktig.. derfor: CIH.. INGENTING slår en go gammal CIH-motor med forgassere.. INGENTING.. den lyden er UNIK, og de som sier noe anna, har ikke hørt en frisert CIH som ruses;)

 

Opel passer best i opel, da det faktisk fysisk PASSER:)

 

GODT NYTTÅR:D

 

 

 

 

Hehe! Beklager at jeg plager deg med at jeg ska sette i volvo motor i Asconaen min :)

 

Jeg er fullt klar over at opel har solide motorer spess c20let som du sier. Ska selv kjøre volvomotoren min med orginal innmat å se hvor langt den holder. 350hk ska den tåle sier volvo freeka.

Å fekk litt inspirsjon her http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/81/1/10

og her

 

Og Ascona B er mye fetere en en hva som helst volvo :)

 

Det er fordi jeg vil gjøre noe som ikke alle andre har gjort rett og slett.

Å er ikke så veldig mye værre å sette ned i en c20let. Dersuten er det morro med litt maskinering :) blir Gretrag 265 kasse fra bmw å volvo bakaksling og.

 

Prosekte har stått litt stille no pga mitt andre ascona prosjekt med OPEL motor ;)

 

Men karseriet står å venta 100% rent å rustfritt :)

 

Godt nytt år ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Beklager at jeg plager deg med at jeg ska sette i volvo motor i Asconaen min :)

 

Jeg er fullt klar over at opel har solide motorer spess c20let som du sier. Ska selv kjøre volvomotoren min med orginal innmat å se hvor langt den holder. 350hk ska den tåle sier volvo freeka.

Å fekk litt inspirsjon her http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/81/1/10

og her

 

Og Ascona B er mye fetere en en hva som helst volvo :)

 

Det er fordi jeg vil gjøre noe som ikke alle andre har gjort rett og slett.

Å er ikke så veldig mye værre å sette ned i en c20let. Dersuten er det morro med litt maskinering :) blir Gretrag 265 kasse fra bmw å volvo bakaksling og.

 

Prosekte har stått litt stille no pga mitt andre ascona prosjekt med OPEL motor ;)

 

Men karseriet står å venta 100% rent å rustfritt :)

 

Godt nytt år ja :)

 

 

greeit, greit, din bil, og eg forstår tankegangen, men kan du slipe vekk volvo-logoen på toppen , bare for min og utseendet sin skyld? :) Hehe ;)

 

liker det du sier ang. Ascona B;) er FEIT bil ! og dette Ascona-prosjektet med Opel-motor, det er vi interessert i til tusen og, siden du har jobba med det! link?

 

lag en ny tråd av denne snopelen når du begynner å arbeide:) kjekt med detaljerte prosjekter med bilder av "Alt" ( ikke blottet penis ) som blir gjort med bilen:) forresten.. kraftige volvomaskiner det der ja ;) men blir vel litt feil hvis vi sammenligner dem med forgasser-motorer:bok: hehehehe :)

 

ellers.. vet det er en luring nede på Creta som har en 4,8 (!) liters opelmotor med twinturbo:) var vel 780 driftssikre hestert i den :) en 4,0liter evo 500 motor som var ombygd til langslag, satt på lotus omega topp på den som var porta og to litt større turboer enn originalt:) ellers masse anna da, selvsagt, men det der var hvertfall det store viktige:) 4,8 liters 6'er rekke!:D lurer på om den liker drivstoff? :puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ska slipe vekk volvo merke :)

 

Lagde en tråd her som jeg brukte mye tid på faktisk. Og da den ble slette pga et mikroskopisk lovbrudd. Da ga jeg faen i å lage en ny!

 

Har en tråd på opelmotorsport.com

 

Bedre forum det :) Mulig du har sett den alt :)

 

http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?p=745762#post745762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår