Gå til innhold

Volvo 16v/cosworth eller opel motor i ascona b!?

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

Må man ikke bygge om på travers for å montere volvo motoren?

 

Mener det var en her som gjorde det, og måtte på et lite problem med travers..

 

Eller var det manta..:idea:

 

Manta og ascona er bygd på samme plattform, så traversen på de er akkurat den samme ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Jasså??? Har du erfaringer med org stempler å 500hk????

 

hehe.. det kan en si det slik : du tok han der! ;)

 

vil nokk tro at begge motorene er mye likt.. men ville hatt opelmotor, uten tvil, da de er lettest å sette nedi, da alt er plug and play, tilnærmet, og du får chips som du kan ta ut opp til 440 hk med.. det sier litt.. tiger'n har bremsepapirer på 320hk og 485nm på hjulene i vectra eller calibra.. det er skapelig bra kraft hvertfall, men som det er med nesten alt av turbomotorer, så begynner kurvene på høyere turtall enn i sugemotorer.. 24v ville jeg ABSOLUTT IKKE bygd i en ascona, selv om dette er sinnsykt stilig.. må jo tenke på at bilen skal kunne gjøre det bra på baner/veien når det gjelder kjøreegenskaper.. det får du ikke av å sette en så stor og tung motor helt fremme i en ascona, nei. da må du fylle opp bagasjerommet me sement ihvertfall.. ^^, Bygg c20let.. det vil du nokk lettere få godkjennt, og minst like mye futt og morro i de motorene som volvo motoren.. meeen, hvis du har hjerte til å føre en volvomotor ned i en ascona, slip hvertfall vekk "volvo" skriften, for min, og alle andre opel-frelste sin skyld :)

 

dessuten.. volvo er.. ehm.. jaa.. skal ikke si hva jeg mener, i hensyn til de andre på forumet som liker disse fremkomstmidlene... no offence:) :ass: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe! =) Når det gjelder volvo liker jeg kvaliteten å 240/242 om man gjør en god del med di. Men blir nok ikke volvo igjen med det første.

 

Har også komt inn på tanken av Cosworth motor. Men FY F.... så vanskelig det ska være å bestemme seg..

 

Volvo 16v er jo en fin motor men ikke så mye info å dele til trim som cosworth å c20let har. Også må en ha gertrag kasse fra Bmw å adapter å styr. Så blir i grunn mer kostbart å mer jobb. Men har trua på holdbarhet. Å med Penta veiv får en 2.5l slagvolum som tilsvara mer NM som er en fin ting :) Den er også Veldig grom utsene messing når en har "pynta" litt :)

 

Cosworth er lett å få tak i, passa bedre, har bra girkasse; MASSE grom dele å få tak i, og veldig mangen som har erfaring med. Men virker som di fleste som har det overhalla å skrur veldig ofte..?? Så mener jeg forøvrig at det blir litt kjedelig når så alt for mangen har å bygger med cosworth/corworth motor.

 

C20LET får en inponeande fine efekktkurve av. Og en drar mer hk med LET en cosworth med samme ladetrykk pga LET har større komp. Tåler mye å lette å trimme(som di to andre). Men hva med gir kasse? pris? Også mener jeg di ser veldig kjedelige ut utsene messing.

 

 

 

Det er det jeg har komt fram til. Har ennå ikke peiling på hva det blir det. for blir litt opp til tilfeldigheten trur jeg.

 

Bare fyr løs om jeg har feil i noe eller om dere er uenig! bra med litt hjelp å diskusjon =)

 

 

 

 

Ellers har jeg et sandblåst å grunna 2dørs Ascona B karoseri som står å venta =) Prosjekt tråd blir vel ikke før sommeren kansje.

 

Fargen blir Candy rød eller Kawasaki rød pærlemor met. Ellers ganske orginalt utenom Bmw e30 front under støtfanger, skikklig senk å muligens 16*9" hvite Borck b1(som ikke passer om det evenulelt blir volvo bakaksling). Å muligens bygge ut/valse hjulbua.

 

Inni er jeg litt usikker om det blir racing look med 2 bøttesoler å bor. Eller om jeg ska satse på litt mer gatevenlig med tilpassa cosworth skinn sete framme å bak + litt anlegg å div stæsj :) Men hva med bur å godkjenning da?????????

 

Understelle ska jeg legge litt jobb i. 4link med volvo 1031 baksling. Pink bremse. Skikklig demera/coilovers, div stabstag ++ div forserkning å mulighet for justering av hjul stilling.

 

Mulig jeg heller litt vann over holde når jeg sie alt det her. Men det vil tida vise :p Ska jobba hart for å få det til for jeg er skikklig sugen på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Veit om kadet c med volvo motor, ft maskin i den med datasprut, har selv hadd kadet c med volvo motor, en kompis hadde en ascona b med volvomotor, nei syns du skal hive i volvomotor,volvo bak aksling og stå på.

Volvo 945 tic

Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit om kadet c med volvo motor, ft maskin i den med datasprut, har selv hadd kadet c med volvo motor, en kompis hadde en ascona b med volvomotor, nei syns du skal hive i volvomotor,volvo bak aksling og stå på.

 

Høres bra ut! Har du noen blider?

 

Blir volvo 16v med datasrut har jeg bestemt meg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at han skal ha 200 000 for en ascona er vel ikke helt realistisk priset av selger, eller noen grunn til denne prisen ?

 

 

Mulig han tar litt i, mrn bilen er meget bra byggd men Supra gir kassa, volvo bak aksling med wat link å 4link, volvos60 R bremse, bur+++++++++++++ :) Råeste ascona b jeg veit om ivertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår