Gå til innhold

Fant drømmefelgene mine, men passer de?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selvfølgelig allerede gjort det!

 

Men det er jo ganske klart allerede at de ikke passer... Må bare finne en måte å få de til å gjøre det!

 

Goddagmannøksaskaft.

 

Kansje kjøpe noen som passer hvis de har?

Ettersom de er nye lages de nok i andre dimmensjoner og boltsirkler.

Har du sett noen av desse bilene med større (høyere) bakfelger?

Polly har vel 20" på sin pga bremsene. Synest du de blir for store?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.big-wheels.no i norge fører ADR wheels.

 

Løøøøp og kjøøøøøp ;-)

 

Edit: de selger ihvertfall noen adr felger, skriv en mail til de du.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det der! :m'm:

 

Et par tips - få sjekket at det er dybde nok for navkoppen (over hjullagrene foran) med de flate senter-koppene der. Kjedelig å få dem hjem og så må kjøre uten senter kopp :) Det er derfor det er høye senterkopper på mine felger og ikke flate.

 

Tenk litt på hvor langt inn eller ut du liker at hjula stikker. Noen liker å ha dem nesten "flush" med hjulbuen mens andre liker en litt mere "tucked" look. Regn litt på det og bestill dem med et innpress så nært målene du kommer.

HUSK også at hvis du planlegger bremseoppgraderinger fremover, så er det mange av disse kit'ene som bygger ut i allefall 1/4", så ta det med i beregningen. Det var nok til at jeg måtte bytte felger...

 

Til sammenligning for innpress, plasseringen av mine felger foran i forhold til hjulbuen tilsvarer 15mm offset på en 8,5" felg med originale bremser.

 

boze8.jpg

 

 

Blir spennende å se dem på bilen hvis du handler - de ville blitt knallbra!!

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.adrwheels.com/wheels/?sfID1=12&sfID2=60

 

Du er jaggu heldig som fant drømmefelgene dine. Ikke verst at du får de i utgaver som passer bilen din også...

 

velg mellom 8,5 eller 9,5 bredde, og 18, 19 eller 20". I tillegg kan du velge mellom ET10, ET15 eller ET38.

 

Her kommer et newbie spørsmål: Hva er ET10,15,38 egentlig?

 

Nøyaktig hvilken felg må jeg bestille på den siden der for å ha 275 bak, og evt 275/255 foran?

Er helt grønnsak når det kommer til felger, så det går litt fort her nå!:P

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det der! :m'm:

 

Et par tips - få sjekket at det er dybde nok for navkoppen (over hjullagrene foran) med de flate senter-koppene der. Kjedelig å få dem hjem og så må kjøre uten senter kopp :) Det er derfor det er høye senterkopper på mine felger og ikke flate.

 

Tenk litt på hvor langt inn eller ut du liker at hjula stikker. Noen liker å ha dem nesten "flush" med hjulbuen mens andre liker en litt mere "tucked" look. Regn litt på det og bestill dem med et innpress så nært målene du kommer.

HUSK også at hvis du planlegger bremseoppgraderinger fremover, så er det mange av disse kit'ene som bygger ut i allefall 1/4", så ta det med i beregningen. Det var nok til at jeg måtte bytte felger...

 

Til sammenligning for innpress, plasseringen av mine felger foran i forhold til hjulbuen tilsvarer 15mm offset på en 8,5" felg med originale bremser.

 

Blir spennende å se dem på bilen hvis du handler - de ville blitt knallbra!!

 

;)

Ken

 

Vel, regner med at jeg vil at de skal se noe ala jeff sin camaro. Vet ikke om det er "flush" eller "tucked". lyst til å forklare litt nærmere hva det betyr?

 

Jeg regner med en oppgradering av bremser etterhvert ja. foreløpig driver jeg kun med kosmetiske oppgraderinger (bygger om til GTA) og skal gå løs på understell, motor og interiør til neste år.

 

Jeg er som sagt helt grønn på felger. så jeg vet faktisk ikke helt her hva jeg skal bestille... jeg kunne nemlig godt tenkt meg å bestille ganske snart. Har du noen tips her Ken?

Hvilken bredde kjører du på dekkene dine?

 

Har planer om 275 bak, og forhåpentligvis 275 foran (evt 255). vil ikke det passe ganske greit med 19"?

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår