Gå til innhold

Fant drømmefelgene mine, men passer de?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Antagelig verdens mest solgte aluminiums felg.

 

Men så er de bare så vanvittig stilige å alsidige også da. Passer jo fanken meg til alt. (american made da sef.)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det du, hadde ikke kjøpt dem selv pga at de står på hallparten av bilene som du sier.

 

Felgene er drit tøffe, men jeg like litt mer nymoderne felger og protouring look.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, regner med at jeg vil at de skal se noe ala jeff sin camaro. Vet ikke om det er "flush" eller "tucked". lyst til å forklare litt nærmere hva det betyr?

 

Jeg regner med en oppgradering av bremser etterhvert ja. foreløpig driver jeg kun med kosmetiske oppgraderinger (bygger om til GTA) og skal gå løs på understell, motor og interiør til neste år.

 

Jeg er som sagt helt grønn på felger. så jeg vet faktisk ikke helt her hva jeg skal bestille... jeg kunne nemlig godt tenkt meg å bestille ganske snart. Har du noen tips her Ken?

Hvilken bredde kjører du på dekkene dine?

 

Har planer om 275 bak, og forhåpentligvis 275 foran (evt 255). vil ikke det passe ganske greit med 19"?

 

Ble ekstremt lang responstid dette her, beklager det!

 

"Flush" eller "tucked" er så enkelt som om hjulet er hhv. langt ut / jevnt (flush)med hjulbuen eller om det er godt inni (tucked) hjulhuset. Både Jeff og jeg foretrekker et "tucked" stuk. Dette er også nødvendig ved bruk av bags som Jeff har.

 

Her er et par eksempler på min bil:

 

Tucked:

boze8.jpg

 

Flush: (dette er de gamle felgene etter montering av C5 bremser)

C5brakes27.jpg

 

 

Nå ble bakfelgene mine vel mye tucked som du ser på det første bildet, så derfor har jeg nå spacere (eller adaptere egentlig..) bak.

 

Så at jeg byttet ut mine gamle TT2 felger var egentlig en kombinasjon av mange ting, men i hovedsak fordi at etter at jeg monterte C5 bremsene så kom de for langt ut etter min smak. Dette resulterte også i utrolig mye sporing. I tillegg hadde jeg lyst å kvitte meg med TT2'ene som det bare er blitt alt for mange av :)

 

Når det gjelder dekkstørrelse, så kjørte jeg 275 rundt om på de gamle 17x9,5 TT2'ene. Dette fungerte greit, men sporet rimelig mye.

Nå kjører jeg 245 på 18x8" foran og 285 på 18x10" bak. Dette fungerer mye bedre på min bil. Betraktelig mindre sporing, mye mindre plassproblemer og lettere å få hjulene like langt ut foran og bak.

På 19" har jeg ikke sett noen som med hell har fått noe større enn 255 til å passe. Særlig hvis planene også inkluderer senking (noe jeg regner med du ikke hopper over hvis du skal kjøre noe så svært som 19" :))

 

Et siste tips: hvis du skal ha noe bredere enn 8" bredde på felgene foran - bruk tid på å måle på forhånd! På 9" eller bredere foran kommer du veldig nært endeleddene med innsiden av felgen, og her er klaringen så liten at små variasjoner i den fysiske størrelsen på endeleddet (avhengig av produsent) kan avgjøre om felgen går på eller ikke. Jeg måtte selv ha 1/4" mindre innpress enn de fleste andre på de gamle 9,5" felgene, ellers ville de ikke ha gått på.

Dette måler du lett ved å måle avstand mellom originalfelgen og endeleddet og så legge dette sammen med målene for originalfelgen.

 

Til han som lurte på hvordan tt2 ser ut, her er de gamle mine:

 

agiroc9.jpg

 

 

 

Vel, håper det hjalp mer enn det forvirra :hello:

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ken!

 

Don't know what I would do without ya!

 

Dette forklarte det meste! Har snakket med det firmaet som bygger om boltsirkler og de kan ta på seg jobben! Har kontaktet ADR med spørsmål om de lager felger som kan ha de dimensjonene jeg er ute etter.

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er tilsalgs. 8000 svenske kr.

Pris: 8 000:-

 

Mycket ovanliga fälgar kommer från Tyskland

RCE äkta splittfälgar med polerade banor

sticker ut i mängden.

8,5x18 fram

10x18 bak et 21

passar Bmw 5/120 samt Gms lilla bultmönser

Corvette Camaro Pontiac Trans am tex

Pris 8000 kr

hämtas i Uppsala

 

 

7760605210.jpg

 

 

Takk for tipset, men de der var ikke i nærheten så fine som adr felgene.

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår