Gå til innhold

450hk@8000 rpm

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanskelig å bestemme seg her, Ferrari?;)

 

Jeg vil påstå at luksusproblemet som "kranglefanten" (Øyvind Ryeng;)) ikke ville godta, nemlig at det er vanskelig å få f.eks. en CSB under 600hk, kanskje har mistet et viktig poeng, nemlig at det er vanskelig å komme ned på 450hk VED 8000RPM!, så klart, jeg kan jo snurre B230`n min 7500, selv om det bare er 115hk i den, da vil den låte som en sprengt høyttaler og gå som en veltet utedass fra 5500 og oppover:wonder ....

 

Skal en snurre 8000 bør det skje noe der oppe også, og da kommer problemet fram, da må en ha riktig innsug og en sprek kam, og da havner man fort opp på 600hk...

 

Ang priser, skal du snurre en CSB (tar den som eksempel, fordi den stort sett er billigst å trimme på) 8000, koster det deg noen kroner i bra råder, lett veiv, gode topper og sannsyligvis noe lignende et tunnelram innsug. Effekt vil jeg tippe ca 550-650hk, litt avhengig av kompresjonen en vil kjøre med, kam o.l.

 

Skal du ha 450hk kan dette gjøres vesentlig billigere, billigst ved å reise på diverse treff og markeder og leite opp deler, eller, vil en gå for nye deler hele veien må en regne med 800-1000$ i veiv, stempler, råder, ringer og lagre,

og f.eks edelbrock sitt "Power Package Top End Kit", koster 1650$ hos jegs i tillegg til en forgasser (2-3k?, eller datasprut som var et av kriteriene her, da kr 3-25k?) og ei blokk (her bestemmer man selv hvor mye man vil bruke, men trenger ikke noen værstingblokk for å holde til 450hk)....

totalt 2650$ = ca 25-30k + div.- si mellom 35 og 40k komplett, da med forgasser. Da sier edelbrock 435hk, og det er som regel konservative tall.

 

LS7 motoren er nevnt i denne tråden, og i en annen tråd i amcarforumet, motoren koster fremdeles 13000$ uten tørrsumptank og motorstyring hos jegs...

 

Hva angår LT5 motoren så er den ikke bygget av Lotus, men Lotus har vært med å designe den sammen med GM. GM sa hva de ville ha og Lotus tegnet det. Motorene ble bygget av Mercury Marine, på grunn av deres erfaringer med små serier og montering av aluminiumsmotorer fra båtverdenen.

 

Som nevnt passer ikke noe 305 veiv i en LT5, fordi oljepumpa sitter foran på LT5, dermed er veiva ørlitt lengre, langt mindre vil noen bruke en bedriten støpt veiv fra en 305 i en ZR1 motor som skal snurre 8000RPM.

 

(En annen ting er at GM sier maksimalt trygt turtall på LT5en i originalstand er 8000RPM, selv om turtallssperra er på 7200, dette var vel p.g.a. ting som dynamo, AC, osv ikke tåler mer turtall..)

 

Mitt spørsmål til Ferrari er; har du kjørt noe V8 med litt gromdeler på? Har du for eksempel prøvd å bruke en 350 chevy med ca 450hk i?

(Dette går mer enn bra nok for veldig mange, spesielt de som har kjørt volvoer og corollaer med "blodtrim" og 170hk før....;))

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å bestemme seg her, Ferrari?;)

 

Jeg vil påstå at luksusproblemet som "kranglefanten" (Øyvind Ryeng;)) ikke ville godta, nemlig at det er vanskelig å få f.eks. en CSB under 600hk, kanskje har mistet et viktig poeng, nemlig at det er vanskelig å komme ned på 450hk VED 8000RPM!, så klart, jeg kan jo snurre B230`n min 7500, selv om det bare er 115hk i den, da vil den låte som en sprengt høyttaler og gå som en veltet utedass fra 5500 og oppover:wonder ....

 

Skal en snurre 8000 bør det skje noe der oppe også, og da kommer problemet fram, da må en ha riktig innsug og en sprek kam, og da havner man fort opp på 600hk...

 

Ang priser, skal du snurre en CSB (tar den som eksempel, fordi den stort sett er billigst å trimme på) 8000, koster det deg noen kroner i bra råder, lett veiv, gode topper og sannsyligvis noe lignende et tunnelram innsug. Effekt vil jeg tippe ca 550-650hk, litt avhengig av kompresjonen en vil kjøre med, kam o.l.

 

Skal du ha 450hk kan dette gjøres vesentlig billigere, billigst ved å reise på diverse treff og markeder og leite opp deler, eller, vil en gå for nye deler hele veien må en regne med 800-1000$ i veiv, stempler, råder, ringer og lagre,

og f.eks edelbrock sitt "Power Package Top End Kit", koster 1650$ hos jegs i tillegg til en forgasser (2-3k?, eller datasprut som var et av kriteriene her, da kr 3-25k?) og ei blokk (her bestemmer man selv hvor mye man vil bruke, men trenger ikke noen værstingblokk for å holde til 450hk)....

totalt 2650$ = ca 25-30k + div.- si mellom 35 og 40k komplett, da med forgasser. Da sier edelbrock 435hk, og det er som regel konservative tall.

 

LS7 motoren er nevnt i denne tråden, og i en annen tråd i amcarforumet, motoren koster fremdeles 13000$ uten tørrsumptank og motorstyring hos jegs...

 

Hva angår LT5 motoren så er den ikke bygget av Lotus, men Lotus har vært med å designe den sammen med GM. GM sa hva de ville ha og Lotus tegnet det. Motorene ble bygget av Mercury Marine, på grunn av deres erfaringer med små serier og montering av aluminiumsmotorer fra båtverdenen.

 

Som nevnt passer ikke noe 305 veiv i en LT5, fordi oljepumpa sitter foran på LT5, dermed er veiva ørlitt lengre, langt mindre vil noen bruke en bedriten støpt veiv fra en 305 i en ZR1 motor som skal snurre 8000RPM.

 

(En annen ting er at GM sier maksimalt trygt turtall på LT5en i originalstand er 8000RPM, selv om turtallssperra er på 7200, dette var vel p.g.a. ting som dynamo, AC, osv ikke tåler mer turtall..)

 

Mitt spørsmål til Ferrari er; har du kjørt noe V8 med litt gromdeler på? Har du for eksempel prøvd å bruke en 350 chevy med ca 450hk i?

(Dette går mer enn bra nok for veldig mange, spesielt de som har kjørt volvoer og corollaer med "blodtrim" og 170hk før....;))

 

Har vært borti annet enn 170hk ja:) Bla. en BMW M3 med kompressor, effekt ca. 700-800hk. Den fløtta seg:) Chevrolet Nova dragracebil. Vet ikke effekt. 69 Camaro med ca. 500 gamp.

450hk holder nok det, i en +-1000kg's E30, men, kall meg gjerne pirkete, og ikke dra mer enn si 6000 rpm blir så kjedelig. Digger turtallsmotorer, og skal jeg bruke masse penger på å bygge en, så må det bli nettopp, en turtallsmotor.

 

Si jeg bygger en chevy smallblock da, med smidd veiv, h-råder og smidde stempler. Demon Tripple "D" innsug og gassere pakke. AFR Raceready topper. MSD race tenningskit og en kam som gir seg på 7500 rpm.

 

Hva tror dere om det? Blir ikke så ille dyrt heller da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke så mye penger på en motor vil du vel ha gassrespons og?

Den blir ikke den samme med forgasser som med sprut.

Hadde ikke vurdert forgasser i det hele.

AFR er vel av de beste toppene til dette formål.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke så mye penger på en motor vil du vel ha gassrespons og?

Den blir ikke den samme med forgasser som med sprut.

Hadde ikke vurdert forgasser i det hele.

AFR er vel av de beste toppene til dette formål.

Forgasser er egentlig ikke interessant nei, og dersom responsen blir bedre(visste jeg jaggu ikke) med sprut så blir det datasprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du litt over midten på den her sia er det en kar som selger en 331 smallblock som varver 8000 temmemlig uanstrengt. Kjøper du Weberinnsuget m. 4 doble på har du en rå liten åtter på omlag 550hk.

 

Chev.Corvettemotor 327/331 1968 mod.

11.1 -roller cam. Mekaniske løftere.

+++++

 

 

Kontakt: Arild Sand

Telefon: 930 11 016/ 330 52 831

Epost: asand@c2i.net

 

 

http://www.nostalginett.no/cgi/swapmeet/show.pl?Selges

1964 Ford Fairlane 500 RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti annet enn 170hk ja:) Bla. en BMW M3 med kompressor, effekt ca. 700-800hk. Den fløtta seg:) Chevrolet Nova dragracebil. Vet ikke effekt. 69 Camaro med ca. 500 gamp.

Gratulerer!:D

Har fått turtallsyken ja, kan være skummel den;)

 

Si jeg bygger en chevy smallblock da, med smidd veiv, h-råder og smidde stempler. Demon Tripple "D" innsug og gassere pakke. AFR Raceready topper. MSD race tenningskit og en kam som gir seg på 7500 rpm

 

Det funker det, koster ikke skjorta heller, men vil nok hvertfall yte over 500hk...

 

331 motoren som ble nevnt her kan jo være et bra utgangspunkt, men da må en jo se hvilke deler som er brukt...

 

Jeg er forøvrig IKKE enig i at innsprut uten videre betyr bedre respons, dette kommer helt an på type innsprut og mapping, og hva slags forgasser/e osv...

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står på toppen av siden, så holder du inne "ctrl" og trykker på "F"

 

Da får du opp et søke vindu, der skriver du 331 og trykker på søk, eller "enter"

 

Da finner du anonnsen som står under diverse godsaker.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår