Ferrari Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Være forsiktig på Ebay. Har hørt om etpar svindelsaker nettopp med brukte T56 kasser.Sats heller på Techline. Da får du med clutch-hus, hoved- og slavesylinder, svinghjul, pressplate, gaffel osv. Dette er nesten aldri med på de kassene som selges via Ebay. Et annet alternativ er å søke i databasen over amerikanske bilopphuggere. Kontant noen av de virkelig store, de driver seriøst. Er du litt heldig har de ikke presset bilen kassa kommer fra og du kan be om å få med "småtteriet" jeg nevnte over. Be gjerne om å få med sleve pedalene og pedal opphenget også. Det er ofte greiere å bygge om dette, enn å lage et nytt sett fra scratch. Takk for gode tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Par ting om T56 kassa: Gedigent langbeint ,med 0.50 utveksling i 6.gear og 0.72 i 5. Aftermarket kassene fra Tremec etc. har en nooe høyere 0.62 i 6. gear som nok passer edre for de fleste. Keisler har kasser som er noe sterkere enn orginal T56 men nok også er dyrere. Kjøpte min på et swap meet på daytona og var da overhalt. Sliter litt med dårlig synk ringer mellom 5. og 6. gear , så det kan være en ide å sjekke litt rundt dette hvis du skal kjøpe brukt. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 5. og 6. er overdrive:D Går så fort i de gira (ihvertfall med den utvekslinga) så de blir vel aldri brukt, hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 http://www.jonkaaseracingengines.com/products-815mopardodgehemi.php V8 MOTOR til moparbiln Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Haha, sinnsykt. 1700hk virker ett sted:) På stripa:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 en ting amcar gutta kan... effekt og 1/4 mile! INGEN over ingen ved siden av, men Z06 kan de til og med svinge, personlig hadde jeg valg ls1/2/7 til prosjekt, selv om min amerikaner er en dodge med ny hemi motor ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 har sjekka litt ang northstar motor tidligere. denne er jo en mye mer moderne motor i hel alu og med 32ventiler. denne skulle visst lett varve 7500-8000rpm med andre råder og stempel. tror den er litt tyngre enn det du ønsker,men ikkje så mye mer. eg har lyst å bygge ein slik med turbo en gang,så det er mest derfor eg har sjekket opp i det,men dei trimmer desse opp i 450hk som sugemotor og varver bra høyt. ang. girkasse ville eg heller kjøpt ei ny tremec tko600 kasse. den er lettere enn t56 og har greiere utveksling til banebruk. og 5gir bør holde i massevis.. er også sterkere enn t56 selv om eg ikkje tror du hadde klart å ta knekken på noen av dei.. denne får du ny for rundt 20tusen i norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 har sjekka litt ang northstar motor tidligere. denne er jo en mye mer moderne motor i hel alu og med 32ventiler. denne skulle visst lett varve 7500-8000rpm med andre råder og stempel. tror den er litt tyngre enn det du ønsker,men ikkje så mye mer. eg har lyst å bygge ein slik med turbo en gang,så det er mest derfor eg har sjekket opp i det,men dei trimmer desse opp i 450hk som sugemotor og varver bra høyt. ang. girkasse ville eg heller kjøpt ei ny tremec tko600 kasse. den er lettere enn t56 og har greiere utveksling til banebruk. og 5gir bør holde i massevis.. er også sterkere enn t56 selv om eg ikkje tror du hadde klart å ta knekken på noen av dei.. denne får du ny for rundt 20tusen i norge Takk for god info! Noen som vet vekta? Hvordan er tilgangen på performance deler til de? Er det overliggende kam? En eller to pr. syl. bank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john magne Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 er overligende kammer og 2 kammer pr syl rekke. er ikkje så mangen som selger high perf deler til desse,men http://www.chrfab.com har ein del. nok ivertfall. desse motorene ere jo vanligvis tverrstillte,så bakerste toppdeksel er ikkej noe vakert,men chrfab selger nye i alu. så desse motorene blir etter min mening mye finere også enn ein LS1 motor.. bør vistnok finne motor eldre enn 99mod,ellers er det vanskelig/umulig å finne gromme deler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Nå fikk jeg VELDIG lyst på en slik motor. Men hva veier den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 husk at du på en northstar må skifte 4! kammer når du skal trimme, kontra 1 på ls1.. og at ls1/2/7 biter er eksteremt billige. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Det er også mindre utvalg i deler og det som er koster mer en til en LS1. Liker veldig godt Northstar motoren, var jo også jeg som dro den inn i diskusjonen, men hadde fortsatt gått for LS1. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Bare vær obs på at de Tremec kassene til rundt 2000$ (dvs ca 20.000 NOK) er HELT snaue: Ikke clutch hus, clutch. overføringer, trykkplate, gaffel, gearstang, yoke, div festeskruer, osv osv. Det er ganske beskrivende når de selger snaue kassa for 2000$ og kasse inkludert det du trenger f.eks for ombygging fra automat til manuell koster borti 2500-3000$ Sjekk nøye hva du trenger av "pluss pluss" hvis du vil unngå bakoversveis. Men for all del. Kassene er sikkert kjempebra de. Og så kan du vel velge hvor gearstanga skal stå også? På hotrods med T-56 kasse er det ofte et problem at gearstanga kommer for langt bak. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Det koster ikke mer enn 500 dollar da for fire kammer! Dritbillig for å si det mildt:) Hvordan er tilgangen på H-profil råder og smidde stempler til disse motorene? Noen som vet slag og borr? Virker som dette er "drømmemotoren":D men jeg er spent på vekta på den! Noen som vet om datasprut som kan brukes på denne motoren? Hva er egentlig modellnavnet dens? Regner med det ikke er northstar motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Bare vær obs på at de Tremec kassene til rundt 2000$ (dvs ca 20.000 NOK) er HELT snaue: Ikke clutch hus, clutch. overføringer, trykkplate, gaffel, gearstang, yoke, div festeskruer, osv osv.Det er ganske beskrivende når de selger snaue kassa for 2000$ og kasse inkludert det du trenger f.eks for ombygging fra automat til manuell koster borti 2500-3000$ Sjekk nøye hva du trenger av "pluss pluss" hvis du vil unngå bakoversveis. Men for all del. Kassene er sikkert kjempebra de. Og så kan du vel velge hvor gearstanga skal stå også? På hotrods med T-56 kasse er det ofte et problem at gearstanga kommer for langt bak. Finnes det noe rimeligere som holder til si 600Nm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.