Gå til innhold

Blir det feil å snu bilen opp ned?

Ranger emnet


Brede

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt spørsmål...

Hvis jeg snur bilen på taket (med truck), vil jeg få start igjen etterpå?

Tenkte å prøve det på leke-sierra'n før jeg vraker den. Regner med litt bulker og knuste ruter og kanskje litt bensinlekkasje(?) men skjer det noe "drastisk"?

 

EDIT: Har tenkt å snu den riktig vei igjen før jeg prøver å starte. Bare så det er sagt...

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan risikere å ødelegge motoren pga. all olja vil renne opp (ned?) i toppen = null olje der den trengs og MASSE olje i toppen som kan gi vipper og diverse problemer...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke skje annet enn at sylinderene vil fulles gradvis opp med olje, og at du blåser det som blåses kan om du prøver å starte den etter att den har stått på hue.

Vanligvis pleier man å vente litt før man i det heletatt prøver å starte en bil som har gjort en rundans på taket... Da er skadene minimale, eneste er nok at man har olje/batterisyre/ dritt over alt i motorrommet. Ryker blått og jævlig i noen minutter.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje inn i sylinderne? Trodde da det var ganske så tett der ja, siden det bare er gamle, slitte motorer (og noen feildesignede) som har problemer med at eksos klarer å trenge ut i oljen... Og det er etter en eksplosjon inne i sylinderen. Tror du da oljen klarer å sive inn i sylinderen?

 

Enkelt og greit: Alle lukkede kretsløp vil forbli upåvirket (bremsevæske, kjølevæske, olje osv).

Kan lekke ut av spylevæske-tanken dersom den bare har "clip-on" lokk.

Batteriet bør vel heller ikke lekke, men ting kan løsne og skape lekkasjer om bevegelsene er bråe.

 

Om du vil få noe interessant til å skje, kan du jo prøve å starte bilen når den er opp ned?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår