Gå til innhold

Brede

Bruker
  • Innholdsteller

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Brede

  • Bursdag 12/30/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Brede's Achievements

  1. Mener det er en i Molde-området som har en. Har sett den i et blad (Gatebil?). Det var kanskje ikke SRT-8 da. Han har vel en Chrysler 300 og en Dodge Magnum. Ellers så er jo Chrysler 300 stasjonsvogn så og si samme bilen.
  2. Har fundert på dette en stund. Må først si at dette er rent hypotetisk da jeg ikke har noen av bilene. Ser at det er mange Caprice Classics som har godkjent rammebytte og 86-90 karosseriet på eldre ramme. Etter litt søking har jeg funnet ut at 91-96 Caprice (og dermed også Impala SS) også bruker samme ramme. Da lurer jeg på om det er mulig å flytte over alt fra en Impala SS delebil til en gammel, norskregistrert Caprice Classic? Eller jeg vet det er fysisk mulig, men kan det bli godkjent? Så vidt jeg vet når det er snakk om rammebytte så må man beholde 3 av 5 av de store komponentene (motor, gir, aksler, for/bakstilling, karosseri, ramme) fra den originale bilen og dette blir jo ikke aktuellt. Så jeg har utarbeidet noen alternativer: 1. Rammebytte i flere omganger. F.eks. først flytte over karosseri, seinere motor og gir etc. Dette blir ekstremt tungvint og da må det søkes om godkjenning flere/mange ganger, men man beholder da de fleste komponentene. 2. "Ombygging" til Impala SS. Det er jo mange biler som er ombygde. F.eks. Sierra ombygd til Cosworth. Ville noe sånt vært mulig å få godkjent? Når man bygger om på den måten så bytter man jo ut både motor, girkasse, aksler, hjuloppheng, etc. Også når man bare bytter til en større motor så må man jo ofte ha mange nye komponenter for at det skal godkjennes. 3. Godkjent rammebytte i USA før import. Har sett noen biler til salgs på finn der det er gjort rammebytte i USA før import så det er vel mulig å få det godkjent. Hva trur dere? Har dere hørt om noe lignende? Grunnen til at jeg spør er at en Impala SS får du importert fra USA for rundt 80 - 100 000 i bra stand og med low miles, inkludert frakt og moms, mens den ene som er til salgs på finn koster oppunder 400 000. Hvor mye vil det koste å foreta rammebytte på verksted forresten? Evt. hvor mange timer tar det ca.? Det er ikke noe jeg ville klart selv. Regner ikke med at det er noe jeg ville betalt et verksted for heller, men det går jo an å slenge delebilen på en henger og kjøre til Polen en tur.
  3. Har brukt hotwire mange ganger, både til bil og hotell. Den fungerer utmerket. Leide en Mustang i Fort Lauderdale i fjor sommer og betalte da 75 dollar dagen. Hvis du skal kjøre langt i en "kul" bil så kan det lønne seg å kjøpe. Kjøper du bil i USA så får du som regel 21 eller 30 dagers registrering før du må registrere den hos "biltilsynet" (DMV/DOT) og betale sales tax og registration. Går an å kjøre turen og så shippe bilen hjem. I så fall ville jeg anbefalt å begynne i vest kjøre østover. Mye kortere/billigere å shippe bilen hjem fra Chicago. Eventuellt kan man jo kjøre i et par dager til og ende opp på østkysten. Når det gjelder å kjøpe bil og selge igjen når du er ferdig så vet jeg ikke hvordan dette fungerer. Når du kjøper bil så fyller du og selger ut "title" (vognkort) og det skal sendes inn til DMV, så får du et nytt vognkort i ditt navn. Har du ikke adresse i USA og ikke tid til å vente på å motta vognkortet så vet jeg ikke hvordan du gjør det. Du skal vel i prinsippet ikke kunne selge en bil uten vognkortet i ditt navn. Eventuellt så kan du jo unnlate å fylle ut din informasjon i vognkortet når du kjøper bilen og så gi vognkortet videre til den du selger bilen til når du er ferdig. Men jeg vet ikke hvor lovlig det er.
  4. Caprice er bra biler og kan fås til 30-40k. Eller kanskje noe sånt her ville vært et alternativ? 79 Pontiac Grand Prix
  5. Ok, men hva er best? Tenkte at en tynn olje er bra for da trenger ikke motoren jobbe like hardt for å overkomme tykkelsen på oljen? Og lavere tall betyr tynnere olje, ikke sant? Så 5W50 er tynnere enn 10W40 når den er kald, men tykkere når den er varm? Hva med 10W30? Blir det for tynt?
  6. Jeg har nylig gått til anskaffelse av en Mercedes 190E, 1988-modell med en 2.0 forgasser-motor. Jeg skal bytte olje på denne og lurte på hva som passer seg. Denne bilen skal jeg bare ha nå om sommeren, og den brukes mest til langkjøring (dvs. motoren er varm 90% av tida den brukes). Jeg skal også kjøre bilen til Nederland i sommer (via Tyskland og Autobahn). Det jeg lurer på er hvilken viskositet jeg bør kjøpe. Har tidligere som regel brukt Biltema 5W50 olje på mine gamle bruktbiler. Oljetrykkmålern i Mersa står på maks nesten hele tiden untatt på tomgang, så det er oljetrykk i massevis. Bør jeg velge en tynn olje eller en tykk olje? EDIT: Det skal forresten være en ren sommerolje, skal aldri brukes i minusgrader.
  7. Jeg spiller mye Test Drive Unlimited for tiden (på xbox 360). Er ikke så veldig bra fysikk da, men gøy a cruise rundt sammen med venner og utforske. Skal visst komme en "hardcore mode" i januar som gjør handlinga mer realistisk. :fatality:
  8. Ingen som har en garasjeplass til overs assa? EDIT: Bor i lillestrøm området så bør ikke være så altfor langt unna her.
  9. Begynner å bli seint nå og jeg trenger plass til å lagre Lincolnen min for vinteren. Er det noen som har en garasjeplass til overs eller vet om et firma som driver med sånt? Må være på østlandet.
  10. Ønsker å leie en garasjeplass til min 1970 Lincoln Mark III på østlandet. Helst på Romerike. Hvis noen har en plass til overs i garasjen eller kjenner noen som har en plass til overs, så send meg gjerne en email på brede_kh(a)hotmail.com (bytt ut (a) med @).
  11. Å? Er det _bare_ du som øvelseskjører? Sorry, bare måtte...
  12. Statistisk sett så har aldri en elg blitt skadet av å bli påkjørt i 500km/t, en bil har aldri blitt skadet av å kjøre på en elg i 500km/t, og en person har aldri blitt skadet av å kjøre på en elg i 500km/t. Skal vi da konkludere med at det er totalt ufarlig å treffe en elg i 500? :fatality:
  13. Det her er ganske enkelt: Twin turbo - som navnet tilsier er det 2 like turboer. Som regel en til hver sylinderrekke Biturbo - Ikke identiske turboer. Som noen sa, en liten og en stor. Hjelper mot turbolag. Har du bare en stor turbo så tar det lengre tid for at den skal spinne opp og lage trykk. Har du en liten en også så begynner den å funke fortere og det er vel en ventil som sender eksosen rundt den store turboen ved lavere omdreininger? Er jo biler som har 4 turboer. For eksempel bugatti EB110. Den har jo V-motor, så regner med at den har en kombinasjon. Biturbo per sylinderrekke assa. En liten og en stor turbo på hver side av motoren. Har aldri hørt at det faktisk er sånn, vet bare at den har 4 turboer så regner med at det er sånn.
  14. Har kræsja litt men aldri noe ordentlig. Det farligste jeg har gjort i bil var når jeg kjørte første bilen min, en gammel Honda Accord i Gjersetbygda i romsdalen. Kom ut av en 60-sone der, midt på natta, og rett etter 60-sona slutter er det en venstresving. Kom i 120, kjenner veien godt, men vrei litt brått på rattet. Det var heldigvis midt på natta så ingen kom imot, for vi lå ganske så breit der på tørr asfast. Fikk en kontra og fikk henta'n inn igjen. Første og eneste gangen jeg opplevde at den bilen slapp bak...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår