Brede Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Ganske enkelt spørsmål... Hvis jeg snur bilen på taket (med truck), vil jeg få start igjen etterpå? Tenkte å prøve det på leke-sierra'n før jeg vraker den. Regner med litt bulker og knuste ruter og kanskje litt bensinlekkasje(?) men skjer det noe "drastisk"? EDIT: Har tenkt å snu den riktig vei igjen før jeg prøver å starte. Bare så det er sagt... Siter 1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill 2003 Chevrolet Trailblazer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Hvorfor skulle ikke det gå greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Kansje en jobb for "mythbusters" :P Men på alle amerikanske action filmer så eksploderer bilene etter de har landa på taket :P Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brede Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Lol. Regner ikke med at den eksploderer. Lurte bare på om det var noe som ikke tålte å bli snudd opp ned på. Motor/girkasse eller noe? Siter 1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill 2003 Chevrolet Trailblazer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Den kommer til å eksplodere pga. undertrykk i tektylforgasserledningsfordeleren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Den kommer til å eksplodere pga. undertrykk i tektylforgasserledningsfordeleren! Jepp. Pass også på at du ikke får kast i coilen, og at undertrykksveiva ikke faller av. cheers Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 hehe... regner med at motorolja kommer til å renne til uante plasser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 du kan risikere å ødelegge motoren pga. all olja vil renne opp (ned?) i toppen = null olje der den trengs og MASSE olje i toppen som kan gi vipper og diverse problemer... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelracing Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 når jeg og en kamerat taka med bilen hans så snudde vi den over å venta litt så starta den igjen som om ingenting hadde skjedd, dette var med en toyota corolla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Vil vel ikke skje annet enn at sylinderene vil fulles gradvis opp med olje, og at du blåser det som blåses kan om du prøver å starte den etter att den har stått på hue. Vanligvis pleier man å vente litt før man i det heletatt prøver å starte en bil som har gjort en rundans på taket... Da er skadene minimale, eneste er nok at man har olje/batterisyre/ dritt over alt i motorrommet. Ryker blått og jævlig i noen minutter. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Olje inn i sylinderne? Trodde da det var ganske så tett der ja, siden det bare er gamle, slitte motorer (og noen feildesignede) som har problemer med at eksos klarer å trenge ut i oljen... Og det er etter en eksplosjon inne i sylinderen. Tror du da oljen klarer å sive inn i sylinderen? Enkelt og greit: Alle lukkede kretsløp vil forbli upåvirket (bremsevæske, kjølevæske, olje osv). Kan lekke ut av spylevæske-tanken dersom den bare har "clip-on" lokk. Batteriet bør vel heller ikke lekke, men ting kan løsne og skape lekkasjer om bevegelsene er bråe. Om du vil få noe interessant til å skje, kan du jo prøve å starte bilen når den er opp ned? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 når jeg og en kamerat taka med bilen hans så snudde vi den over å venta litt så starta den igjen som om ingenting hadde skjedd, dette var med en toyota corolla Men det var jo en Toyota!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelracing Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 hehe ja toyota er gode biler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 bilcrossbilene starter etter taking, så hvorfor skulle ikke en vanlig veibil gjøre det Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Håper du filmer detta ! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg