Gå til innhold

Duell: 620hk Transam vs. 600hk turbo Civic

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Begge kjørte med gass sisteløpet.Hondaen måtte ha ca 20 bilengders forsprang for å vinne selv om Trans'en manglet 2 gear.

Altid gøy når de rette vinner...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spør meg selv det samme, hva er greia med at FWD kompaktbiler skal yppe mot slikt :)

 

Tror det er kompaktbilenes kall å bevise at bilen dems ikke suger så hardt som folk vil ha det til, og at de prøver hardt å vinne race som de ypper mot forskjellige biler. Og når de først klarer å vinne en sprintøvelse, er kompaktbiler best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult show

 

hehe,det er en av de beste komentarene jeg har hørt

 

"You lost by 10, granny shifting and bogging it out of the hole"

 

"Grannyshifting!! Thats how I drive!!"

 

shit!! Han har jo Vtec, Firebirden burde jo starta 10 lengder forann, tenkte ikke på det...

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig at taperen mister bilen.

 

Han med T/A'n er bl.a. på CamaroZ28.com. Her er tråden han starta den dagen denne episoden av Pinks ble sendt: http://web.camaross.com/forums/showthread.php?t=437572

 

Og her er en kort filmsnutt til med T/A'n hvor dere også kan høre hva som skjedde med Civic'en :D http://videos.camaroz28.com/Player.aspx?fileid=B888A642-4935-4D2A-8773-A5D20BB30B08

 

PS! Det fins noen flere episoder av Pinks bl.a. på http://video.google.com

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra post og tråd dette.

 

gøy å se at riskokern med 600 hester faktisk taper hardt mot Amcar med 600 hester :D

 

Dette brekrefter jo mye, og gjør at jeg hater 1.8'litern i bilen min enda mer hihi

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle riskoker-entusiaster har sett noen, hørt om noen, kjenner noen, har bilde av noen, jobber sammen med noen, har en slektning, nabo, bekjent eller what ever som har kjørt fletta av en amcar. Men nesten ingen har gjort det sjøl...

 

Som oftest er historiene umulige å verifisere, hvilken amcar som var involvert er glemt, gjemt eller fordreid fra drosje-Caprice til Shelby Mustang eller noe i den duren (herregud, de er jo amcar begge to ikke sant?)

 

Så tar de vare på disse historiene og serverer de til alle som ikke vet bedre eller som gidder å høre på.

 

Historiene stammer sikkert fra begynnelsen av 80-tallet da f.eks en Camaro ytte "hele" 160 hkr. Vil tro flere (tilnærmet) originale småbiler (som f.eks en BMW 2002 Turbo) kanskje kunne tukte Camaroen dengangen.

 

Akkurat som at våre barn får høre at "there is no substitute for cubic inches" så har dagens riskoker ungdommer vokst opp med fedre som digget Toyota Corolla GT og MR2, Golf 1 GTI, Nissan Cherry GT osv osv.;)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My car was seriously detuned for this show i was pulling lots of timing a very small air filter and i had my 2 step at 2300 i usually launch at 4200. I took the car down the track after I won it. That car was no joke the guy just couldn't drive. I barked the tires in every gear that thing shifted well and I'm sure i ran a better time than him my first time in the car

My car has run 9.40s at 146 with a bad launch I have made a few more changes since the show and expect high 8s this year. The reason my car was missing was I was pulling a bunch of timing the first two races I had a switch in the car to put timing back in but second was gone and it wasn't gonna help everything was going exactly how i planned untill I lost second then I needed the bottle because I have a very low first and 3 is 1to1 it just won't go in third at that low rpm but it did with Juice to give you an idea how fast that was I had a tune in the car to run about 10.7 for the first two the last race was a low ten or high nine in the low 140s. The only reason i wasn't freaking out is I had a great crew and my job was to srive i didn't have to touch the car if i would have had to work on it I would have been a complete wreck. The final numbers on the civic 658whp a legit low ten high nine car with a driver the car weighed in at 2100#s

 

 

Jeff 96 SS

View Public Profile

Send a private message to Jeff 96 SS

Send email to Jeff 96 SS

Find More Posts by Jeff 96 SS

 

For en tapergjeng de med civicen var..

 

 

What they didn't show was the former owner collapsing to his knees when I took his car down the track and yes he was crying. They had to take the kid to the hospital that evening he basicly had a nervous breakdown. I did feel bad and sold him the car back two days later for less than it was worth but enough that he felt some pain. but not untill i ragged it on the dyno. I seriosly hope the kid doesn't kill himself the ricer boys are dogging him bad on the boards.

 

Lol:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår