Gå til innhold

Tråden om Golfen min

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kimo..

 

 

Du. Jeg reiser til syden om en uke. Skal få bilen inn i garasje til da.. Men, før det kjøper jeg sannsynligvis meg en ny bil. Da kan jeg komme til deg en tur, i sammenheng med en barndåp jeg skal i. Så tar jeg med meg speedometeret mitt, også fikser du lyspærer til meg? Så tar jeg med festene til tåkelyktene?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Ikke lov å påføre noen form for belegg på glasset såvidt jeg vet.

Er vel ikke bot for slikt(?), men mangellapp.

Ta EU-kontroll på et verksted som tåler å se litt ombygginger, så går det nok greit

 

Kjører bare ned rutene når jeg møter onkel - blir dermed ikke tatt:cocain:

 

Enig.. ALLE vinduene må sotes.. ser kje ut me kun 3 stk! lenge leve el.vinduer :D einaste måten purken holde kjeft på!

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg ferdig med den mopeden som jeg byttet mot den gamle cd spilleren og 6x9 som stod i golfen, jeg har overhalt den og skal selge den for 5000,- (Suzuki ZR50SL, for de som lurer).

 

I den anledning begynner det å nærme seg kjøpt av stereo, somsagt har jeg allerede kjøpt en Audiobahn 2x12 sub.

Hvis ting går som jeg "håper" så bestiller jeg følgende i løpet av et par uker:

 

(cd spiller)

Sony CDX-M800

Artnr: CDXM800

 

Beskrivelse:

Ny og velutstyrt CD-spiller med et meget "kult" utseende.. Active Black Panel

 

 

4 x 52 Watt

ABC Tuner m/RDS-EON

ABP - Active Black Panel

2 linjeutganger + 1 Subutgang

CD-R/RW kompatibel

CD Tekst

CD-MD vekslerstyring

Custom File

CD Tekststyring

DSO

EQ7

HiBand IR

Fjernkontroll følger med

Pris Kr. 3790,-

 

Forsterker:

 

Rockford Fosgate 301X

Artnr: 301X

 

Beskrivelse:

4 kanals forsterker PUNCH serie

 

Effekt RMS 4 Ohm v/12V - 4x40 watt

Effekt RMS 2 Ohm : 4x75 watt

Effekt brokoblet RMS : 2x150

Totaleffekt : 600 watt

Punch EQ : Fjernkontroll for montering i dashbordet ( Punch remote )

Delefilter: 80Hz LP / 120Hz HP 12 dB

Pris Kr. 3690,-

 

 

6x9 høytalere

Pioneer TS-A6988

Artnr: TSA6988

 

Beskrivelse:

- 40% på disse 4-veis kvalitetshøyttalerne fra Pioneer !!

 

Maks power : 300W

Nominell effekt: 80W

Woofer: 163mm X 237mm

Midrange: 60mm Dome

Tweeter: 42mm

Super Tweeter: 18mm Dome

4Ohm

Følsomhet: 93dB/W(1m)

Frekv. område: 25-32,000Hz

 

 

(Normalpris 1998,-)

 

 

Pris Kr. 1190,-

 

bestiller også "Lightening audio" front sett, som passer i originale "hull" oppe på dashbordet.

Pris 299,- (for par, billig ja, men så lenge det blir lyd så er jeg fornøyd, ene fronten er nemlig sprengt slik som det er nå).

 

Mine planer er så følgende:

 

Brokoble forsterker og kjøre denne på subben, blir da 2x150W.

6x9 og front sett drives av cd spiller. Jeg vet av alt blir best (sier de fleste) når man driver høytalere med egen forsterker, men jeg er ikke noen lyd freak, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at en ny cd spiller klarer og drive de småe frontene og 6x9 på en ok måte.

 

Jeg bestiller det som jeg nå har ramset opp hos bilradiospesialisten, lurer på om jeg like godt drar på elkjøp og kjøper kabler?.

 

Hvor mye blir det og koste meg totalt for alt av kabler? batteri kabel m/sikring, jordings kabel til forsterker, signal kabel til forsterker,noen høytaler ledninger bak til 6x9 osv?

 

Noen tips ang. legging av kabler?Hvor mange meter batteri kabel må jeg ha ? og holder det med 5 m signal kabel bak til forsterkeren?

 

Hvor tjukk strøm kabel må jeg ha? :)

 

Sikkert noen hobby elektrikere der ut som kan dette? ;)

 

Forresten, noen som vet om det er lenge siden sony sin black panel spiller kom ut?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

I dag ble jeg ferdig med den mopeden som jeg byttet mot den gamle cd spilleren og 6x9 som stod i golfen, jeg har overhalt den og skal selge den for 5000,- (Suzuki ZR50SL, for de som lurer).

 

I den anledning begynner det å nærme seg kjøpt av stereo, somsagt har jeg allerede kjøpt en Audiobahn 2x12 sub.

Hvis ting går som jeg "håper" så bestiller jeg følgende i løpet av et par uker:

 

(cd spiller)

Sony CDX-M800

Artnr: CDXM800

 

Beskrivelse:

Ny og velutstyrt CD-spiller med et meget "kult" utseende.. Active Black Panel

 

 

4 x 52 Watt

ABC Tuner m/RDS-EON

ABP - Active Black Panel

2 linjeutganger + 1 Subutgang

CD-R/RW kompatibel

CD Tekst

CD-MD vekslerstyring

Custom File

CD Tekststyring

DSO

EQ7

HiBand IR

Fjernkontroll følger med

Pris Kr. 3790,-

 

Forsterker:

 

Rockford Fosgate 301X

Artnr: 301X

 

Beskrivelse:

4 kanals forsterker PUNCH serie

 

Effekt RMS 4 Ohm v/12V - 4x40 watt

Effekt RMS 2 Ohm : 4x75 watt

Effekt brokoblet RMS : 2x150

Totaleffekt : 600 watt

Punch EQ : Fjernkontroll for montering i dashbordet ( Punch remote )

Delefilter: 80Hz LP / 120Hz HP 12 dB

Pris Kr. 3690,-

 

 

6x9 høytalere

Pioneer TS-A6988

Artnr: TSA6988

 

Beskrivelse:

- 40% på disse 4-veis kvalitetshøyttalerne fra Pioneer !!

 

Maks power : 300W

Nominell effekt: 80W

Woofer: 163mm X 237mm

Midrange: 60mm Dome

Tweeter: 42mm

Super Tweeter: 18mm Dome

4Ohm

Følsomhet: 93dB/W(1m)

Frekv. område: 25-32,000Hz

 

 

(Normalpris 1998,-)

 

 

Pris Kr. 1190,-

 

bestiller også "Lightening audio" front sett, som passer i originale "hull" oppe på dashbordet.

Pris 299,- (for par, billig ja, men så lenge det blir lyd så er jeg fornøyd, ene fronten er nemlig sprengt slik som det er nå).

 

Mine planer er så følgende:

 

Brokoble forsterker og kjøre denne på subben, blir da 2x150W.

6x9 og front sett drives av cd spiller. Jeg vet av alt blir best (sier de fleste) når man driver høytalere med egen forsterker, men jeg er ikke noen lyd freak, og jeg kan ikke tenke meg annet enn at en ny cd spiller klarer og drive de småe frontene og 6x9 på en ok måte.

 

Jeg bestiller det som jeg nå har ramset opp hos bilradiospesialisten, lurer på om jeg like godt drar på elkjøp og kjøper kabler?.

 

Hvor mye blir det og koste meg totalt for alt av kabler? batteri kabel m/sikring, jordings kabel til forsterker, signal kabel til forsterker,noen høytaler ledninger bak til 6x9 osv?

 

Noen tips ang. legging av kabler?Hvor mange meter batteri kabel må jeg ha ? og holder det med 5 m signal kabel bak til forsterkeren?

 

Hvor tjukk strøm kabel må jeg ha? :)

 

Sikkert noen hobby elektrikere der ut som kan dette? ;)

 

Forresten, noen som vet om det er lenge siden sony sin black panel spiller kom ut?

 

burde holde med en 10 mm2 kabel. :)

husk sikringer.. og sikringsholder

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis forsterkern er 600w i peak, og du har 12 volt.

så må du en kabel som klarer å føre 50Ampere, det skulle vel gå med en 10mm2, men jeg personlig ville lagt opp minimum 16....

skader ikke å ver på den sikre siden, og det er ikke så stor forskjell på 10 og 16 i fysisk size,

dessuten kan det ver vannsklig å få god kontakt med en liten kabel i en sikringsholder, so tar opp til 25mm2 eller kanskje tilåmed 50mm2

 

dette er bare min mening da, sikkert noen som er uenig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

jeg ville lagt inn den største jeg fikk tak i pga da har du evnt mere kapasitet hvis du vil utvide anlegget på et senere tidspunkt.

 

nå er ikke golf 2 den vanskeligste bilen å legge kabler i da.. hehe..

legge kabler til stereo er jo gjort på langt under en time :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Labbetuss

hvis forsterkern er 600w i peak, og du har 12 volt.

så må du en kabel som klarer å føre 50Ampere, det skulle vel gå med en 10mm2, men jeg personlig ville lagt opp minimum 16....

skader ikke å ver på den sikre siden, og det er ikke så stor forskjell på 10 og 16 i fysisk size,

dessuten kan det ver vannsklig å få god kontakt med en liten kabel i en sikringsholder, so tar opp til 25mm2 eller kanskje tilåmed 50mm2

 

dette er bare min mening da, sikkert noen som er uenig....

 

50mm2?? er det atomkraftverk som skal drive lyden? hehe.. jeg har en 33mm2 hovedstrømskabel bak til mine. 1x760w rms + 4x45w rms, de går inn i en power/fuseblock..

holder lenge det, kunne trengt en 1,5f kondis og større dynamo.. men jeg får vondt nok i ørene jeg..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår