Exerqtor Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Hva er best av en Th 400 og en TH 700 kasse?? Noen steder hører jeg at 400'n tåler mer enn 700'n også sier noen andre det motsatte dagen etter? Kan noen gi meg noe klarhet i dette en gang for alle? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Det her hadde vi da en tråd på; 700-kassa tåler omtrent som en TH350/4L60(E), omlag 350 lbft ("fotpund") mens TH400 & etterfølgern 4L80(E) tåler vesentlig mere, dvs, bigblock-dreiemoment i tung bil :usa: (-men Caddilac 472/500cui blir for sterke selv for disse..) Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Det her hadde vi da en tråd på; 700-kassa tåler omtrent som en TH350/4L60(E), omlag 350 lbft ("fotpund") mens TH400 & etterfølgern 4L80(E) tåler vesentlig mere, dvs, bigblock-dreiemoment i tung bil :usa: (-men Caddilac 472/500cui blir for sterke selv for disse..) Eh...... er jo bare å la noen som "kan" det..... putte inn godsaker i 400/4l80, så tåler de jo langt over 1200 gamp begge to.... Koster penger???? Jada, i store mengder.......... :mat Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Med riktig prepping tåler 700'ene masse juling.Rune Ystebø har feks 4L60 i sin 1000 hk Lingenfelder Corvette.Inngående aksling er vel en svakhet på disse kassene orginalt hvis jeg husker rett.Skal du ha mer enn ca 400 hk bør den byttes på 700 kassene. Klarer du deg med 3 gir er 400 solid og litt rimeligere. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perss Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 SycloneRobban har også kjört med 700 kasse i mange år og der finns jo kraft.... Bostic's 2 tonn Impala har nå fått 4L80E istedet for den originale 4L60E som får "litt" problemer når höy vekt skal kombineres med mye krefter. Siter '96 Chevy Impala SS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Hva er best av en Th 400 og en TH 700 kasse?? Noen steder hører jeg at 400'n tåler mer enn 700'n også sier noen andre det motsatte dagen etter? Kan noen gi meg noe klarhet i dette en gang for alle? Ta en kikk på denne siden, disse er anbefalt på mange forum i statene, disse guta kan sakene sine, stage 4 kasse 650 hester. :pray :pray :pray :pray http://www.bowtieoverdrives.com/catalog/catalog.php?Action=GETSUBCAT&CATID=B Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Billig og soild uten tvil TH400 men den stæler mye hp i forhold til TH350 De nyere TH700 er ikke noe og satse på de holder sammen med mye hp men slurer ut clutchene inni kassa så ved har bruk som noen av oss har holder de ca to sommere så må de overhales for masse kr... De nye 4L60 (Sitter i blaa Camro) erstater TH700 og 4L80 (sitter i Suburban/Tahoe etc) erstater 400 alle 4L** har overdrive. og lock up. OBS! de nyere kassene har ingen ting felles med de gammle kassene ei heller betegnelse så skill de når dere snakker med girkasse overhale/bygge gutta ellers blir det fort forvirring. Det finnes også en 4L90 som er lastebil kasse og den nyeste underveis heter noe sånt som 6L90 eller noe og har 6 gir denne har ikke kommi ut i produksjon enda. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Billig og soild uten tvil TH400 men den stæler mye hp i forhold til TH350Era Å det er du sikker på? Er ikke bare den større converteren som er på 400 kassa som stjeler effekten? Ofte lurt på det der... Kan vell kanskje også være at flere lameler stjeler mer effekt, ikke vet jeg... Å hvordan vill det i såfall utarte seg når man forsterker de svake kassene? Ender man opp med en kasse som i praksis er like tung å drive som en 400 kasse? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Er endel mere skrot inni den 400 kassa som vil ha litt mere for å gå rundt.... babyhmm? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Å det er du sikker på? Er ikke bare den større converteren som er på 400 kassa som stjeler effekten? Ofte lurt på det der... Kan vell kanskje også være at flere lameler stjeler mer effekt, ikke vet jeg... Å hvordan vill det i såfall utarte seg når man forsterker de svake kassene? Ender man opp med en kasse som i praksis er like tung å drive som en 400 kasse? Jupp er nok redd for at det er sant dyno målinger viser forskjeller uten tvil. TH400 har mere roterende masse flere clutcher osv men for og takle mere moment/effekt må den også jobbe på et høyere trykk alt dette fører til at den krever/stæler mere av effekt på vei til bakhjula. Det er så ille at TH350 rapper ca 35hk og Th400 ca 45hk her finnes endel variasjoner pga forskjellige utgaver osv. Å ja prepper man kassa øker man ofte trykket og legger til flere clutcher da bruker de enda mere MEN man må ikke øke trykket man kan stramme opp eller som jeg testa fjerne de fjærene bak stempelet som tar opp mot trykket når clutchen koples inn å da skal jeg love deg det smeller i gir å ja kassa rasa etter ei stund så det bør være fjærer der men harde :) Men ei skikkelig preppa TH350 kasse kan tåle mye deng min gammle står i BB454 din Impala med 454 og det får a kjørt deg men henger fint sammen enda. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ...Er ikke bare den større converteren som er på 400 kassa som stjeler effekten?... hvorfor er det da samme bestillingsnummer på converter til th350 og th400? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 hvorfor er det da samme bestillingsnummer på converter til th350 og th400? Spør de som har peiling på automat kasser, jeg har det nemlig ikke :P Kanskje jeg tar feil, men har hørt at det er større converter på 400 kassa. Hvordan stiler det seg foresten når man begynner å snakke 600-700hk, utjevner da forskjellen mellom 350 og 400 kassen seg i forhold til effektap? Orginale 350 kasser er i hvertal ikke mye brukanes, bør være lett bil eller liten effekt. Er min erfaring med 1950kg tung bil :/ Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 det er th700 som har anna converter... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Hm..... når du har 6-700 hk...... har du ikke lengre en 350 kasse...... Det vil i så fall være av prinsipp, hvis en da sliter rundt med en 350 kasse.... Skal en bygge en som varer av en 350 så inneholder den så dyre deler at en like greit kunne kjøpt noe skikkelig.....F.eks 4L80.... Men mange ville ha valgt th 400, kjører man på stripa/streetrace og har en normalvekta bil på ca 1400 eller mindre vil det være naturlig å velgen en skikkelig preppa 2 gira PG....... Om en 350 tar litt mindre hester? jo sannsynligvis, men skal du kjøre for den raskeste tiden, så tipper jeg at en tjener mere på fintjuning av motor og hjuloppheng enn å slite psykisk med om kassa holder eller ikke... 350/400 har også forskjellige utvekslinger på 1 giret som også i noen Stock klasser kan være en fordel om noen har valgt enne framfor den andre! Kjørte i 5 år med min godt preppa th 350, funka som bare f.... men var nøye med at oljen og kassa var varm før den fikk juling, denne sto 2 år i det som nå er BB454 sin 1920 kg impala og 3 år i nå Luzifers Pontiac.... Men når den slutta å funke var alt inni den bare SKROT! Convertere: 350 og 400 er samme, så de går omhverandre..... Det er bare å finne ut hva slags stallspeed man vil ha, men ingen convertere funker akkurat som oppgitt, fordi,bilen, vekta, understellet gjør at de har forskjellig karrakter.... PG har sin egen converter.... Men som oftest, så bytter de inngående aksel i kassa med spleins som gjør at kassa tar imot 350/400 convertere. Om 700 har egen?, jo de har vel det siden de som oftest har Lock-up men går det ikke fort nok???? Prøv dette...... :naaaws Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Convertere: 350 og 400 er samme, så de går omhverandre..... Det er bare å finne ut hva slags stallspeed man vil ha, men ingen convertere funker akkurat som oppgitt, fordi,bilen, vekta, understellet gjør at de har forskjellig karrakter.... Tror det har noe med dreimoment å gjøre også. Transamen gikk i alefall opp fra 1500 stallspeed på 400 motor til 2000 omdreininger med 455. Men kan vell også være at convertern begynte å bli dritlei av griskejøringen min :wonder Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg