SVK Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 hvordan er det å sette cosworth dyser på f sprutet?? mener jeg har lest at noen her inne har gjort det.. bygger en b21et med f sprut, lo2.4 ledningsnett... ft\fk bokser.. eller tenkte egentlig jeg skulle prøve å bare sett inn chipen i den orginale f boksen... se om det fungerer... så muligens cosworth dyser da, hvis d funker.. satser på en underkant av 300..:-) Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 er bare og sette dem der det.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Bruker Volvo også lav-ohm dyser? Trodde de nyere i hvertfall bruker høy-ohm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 jeg har nå i hvertfall lav ohm på b230et innsprutet mitt Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Volvo bruker lav ohm på turbomotorer vel.. Men er nok ikke bare å sette på cosworth dyser (grønne el?) Må ha chips som er mappa for større dyser og en større LMM. Lmm kan du bare kappe opp og montere elnikken i ett større rør. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 er vel ikke bare å sette dem der vel?? trukke d er så enkelt.. hadde egetlig tenkt til å kjøpe no v70r dyser eller no.. men har en kamerat som ha cosworth dyser så d blir litt billigere... men når jeg skal ha ft\fk chip å dyser så må jeg jo legge inn formotstand på dysene.. er litt usfikker jeg ass... slipper jeg det blir det jo billiger å forhåpentlig vis like bra å mye enklere... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 er vel ikke bare å sette dem der vel?? trukke d er så enkelt.. hadde egetlig tenkt til å kjøpe no v70r dyser eller no.. men har en kamerat som ha cosworth dyser så d blir litt billigere... men når jeg skal ha ft\fk chip å dyser så må jeg jo legge inn formotstand på dysene.. er litt usfikker jeg ass... slipper jeg det blir det jo billiger å forhåpentlig vis like bra å mye enklere... er så enkelt å sette de dit ja,men skal du ha en fint fungerende motor de saken en annen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 var liksom d som var planen ja... skal jo brukes mest mulig.. så er keen på at det går da... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Skal du ha en kjørbar motor, så er det bare å glemme å sette dit cosworth dysene (om de ikke fløder det samme som FK/FT dysene da, men det tror jeg neppe)hvis du ikke vil spandere masse penger på en spesial mapping av sprutet etterpå, bruk heller orginale FK/FT dysene, og sett på en progressiv bensintrykk regulator, funker mye mye bedre rekker også til bortimot 300Hk... Men pass på å sette på forkoblingsmotstanden på ledningsnettet om du bruker det ifra en sugemotor, også monter den riktig, har vært borti masse luringer som har kobla feil, og svidd av innsprøytningshjernen..... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 takker GMV da blir det nok v70r dyser.... så satser jeg på at det holder noen runder på rudskoben.. kommer sikkert noe flere innlegg når jeg begynner med ledningsnett å det greiene der..:-S men burde vel gå som alt annet det oxo.. Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 takker GMV da blir det nok v70r dyser.... så satser jeg på at det holder noen runder på rudskoben.. kommer sikkert noe flere innlegg når jeg begynner med ledningsnett å det greiene der..:-S men burde vel gå som alt annet det oxo.. Hmm, men du får akkurat det samme problemet med V70R dysene da disse fløder 465ml/min v/3,8bar og FT/FK dysene 337ml/min ved 3bar... Så det beste hvis du skal ha V70R dysene er å: -Justere bensintrykket til 3,8bar ved enten å få tak i en justerbar trykkregulator, eller klemme sammen den du har bitte lite grann (kan være snakk om 10-deler) -Øke arealet på luftmassemåleren med samme % økning som størrelsen på dysene, som i dette tilfellet er 37,98% økning. Den orginale luftmassemåleren har 65mm innvendig dia, så du må demontere den, og sette elektronikken i en rør på 76mm (3") innv. dia. for at motoren ikke skal gå fett. Vet ikke om dette fungerer 100%, men det er absolutt den beste løsningen om du skal bruke V70R dyser og org. sprut. NB! V70R dysene er høyohmige, og trenger IKKE forkoblingsmotstand som FK/FT dysene gjør... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 bygger faktisk helt samme motor som du... og har nesten samme mål... åsse fungerer det å presse dissa orginale dysene... kjøre stor trykk... holder dem... bensin mengde altså??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 bygger faktisk helt samme motor som du... og har nesten samme mål... åsse fungerer det å presse dissa orginale dysene... kjøre stor trykk... holder dem... bensin mengde altså??? Ja, tror de skal holde til ca 300Hk med høyere trykk, men der er MAX MAX Hk. NB! Jeg bygger ikke slik motor, der er det 16V turbo og datasprut osv osv.... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 vis du ska ha datasprut, så kan du jo justera åpningstiden på dysene, sånn att d har isje någe å sei kor store du har (nesten) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 samma som inka da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.