Gå til innhold

Sote ruter eller la være..

Ranger emnet


v240

Hvordan skal rutene være?  

66 stemmer

  1. 1. Hvordan skal rutene være?

    • Sotet med mørk film helt bak
      23
    • Sote med lys film helt bak
      27
    • la rutene få være i fred
      17


Anbefalte innlegg

Skal det sotes, så skal alle sotes (unntatt frontruta) med den lyseste filmen. Helst hos en bilglass-forretning, med skikkelig film sånn at det blir fint...

Hvis ikke lar man de være... Mener nå jeg da...

samma her :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du begynner med Lys også går mørkere bakover???

 

FYSJ FYSJ!

 

skal det først være litt "stil" over bilen, så unngår man forskjellige styrker solfilm, og kjører en lik type film på alle rutene...

Men for all del, ikke sot bare bakrutene, da kan du heller la være å sote dem,da det er penere...

 

Har en solfilm type jeg kan anbefale deg...

Jeg la på 35% sunguard solfilm fra solfilmspesialisten selv, og ble meget fornøyd med resultatet... ingen riper etter 6 mnd med mye opp og ned med rutene, greit innsyn og ser nogen lunde greit ut...

 

Et lite bildet fra siden med solfilmen på...

Bilde05.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte å sote i går.. sotet med 4 % lys gjennomgang. er ferdig med ene siden, men lurer på om jeg skal gå for hele siden litt lysere enn bare de to rutene jeg har nå..

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta noen bilder senere av den ene siden som er sotet så får vi bedømme om det blir for mørkt. for meg personlig liker jeg begge deler like godt.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal da ikke kunne se inn i bilen min vertfall når den er fedig sota bak, men er jo lite vits ta mørk soting forran pga 2 eller 4k i bot??

Uansett syns det er best med mørk bak jeg og en ekstra fordel da er jo at ingen kjeltringer kan se inn på eventuelt stereo eller hva du måtte ha i baksetet/hattehylle.

 

Men den styggeste sotinga jeg har sett var en 244 med helt mørk soting bare på dørene forran

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på framdørene skal man kunne se gjennom bilen med begge framrutene oppe (=stengt) om man står 2m fra bilen. da skal man kunne se hvor mange fingre en person holder oppe 2m unna bilen på andre sia.

 

 

PS: dette ble (blir?) praktisert på hedmarken, men i hvilken lyssetting det er vet jeg ikke, og om de har skjerpa det, vet jeg heller ikke.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ca 80% innsyn i framrutene og ca 20% på bakruten, trekanruten lakka jeg, og så hadde jeg en rullegardin i bakruta.. synes det ble i mørkeste laget inni bilen...

 

kunne heller tenkt meg ca 80% innsyn på hele siden samt i bakruten... men har ikke lengre bil på veien:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår