Gå til innhold

knaur14

Bruker
  • Innholdsteller

    197
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om knaur14

  • Bursdag 07/07/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil!
  • Fylke
    MR

Contact Methods

  • MSN
    knutegut_2@hotmail.com
  • Bosted
    Ørsta

knaur14's Achievements

  1. med en høgger/delebil hørest ikke dette urimelig ut
  2. senkesett/fjørkapp og og større hjul med lavere og bredere dekk. da kommer mercene seg absolutt. er jo som å kjøre båt originalt.
  3. tror kansje jeg også bør fjerne hjulbuelistene mine...mye finere uten
  4. spray den sylinderen som beveger viskeren opp og ned med wd-40 eller lignende.
  5. den sitter på girkassen, det er den den store kontakten er koblet på, på førersiden mener jeg? denne kan en "tjuvkoble" med og kortslutte 2 av pluggene. vet jo ikke hvilken girkasse du har men er ihvertfall slik på de vanlige 4trinns kassene.
  6. Knaur14: Skru ut 1 runde bak på pumpa og 2 på aldaskruen;) Da er den ikke så altfor dyr i bruk og den går merkbart mye bedre;) Kan jo ta litt til og fra, men da blir det litt dyrere å kjøre og termisk varmgang kan også forekomme slik som det skjedde på gamle min, monterer du intercooler etterhvert, så er det HIMMEL og JORD på disse bilene pga det jævli x-flow systemet til Mercedes som spyr inn gloheit eksos i innsuget uten noe kjøleeffekt! Men du kan dra ut opptil 190hk med originalpumpa og riktig justering. Over det begynner det å koste og da kan man like greit kjøpe en herjebil av typen cosworth, bmw eller volvo turbo. hehe hadde ikke tenkt å sikte meg opp mot 200hk merket nei, men 10-20 ekstra å litt ekstra turbosus hadde gjort seg, i tilegg til en svart stripe med røyk :D men et lite spørsmål, det er veldig mange vakuumslanger i sving her, regner med at noen går fra vakuumpumpen og videre til sent.lås osv. på selve aldaen går 2 slanger, en oppå å en på siden, går 2 eller 3 til en vakumklokke som er festet til pumpen(regner med det er det samme hvilke av disse jeg bruker)? går også noen til en stor blå vakuumpumpe oppe på venstre innerskjerm, lurer på hva denne er til? :P
  7. hehe kjekt at du liker bilen, men den er nok ikke til salgs helt enda, har just kjøpt den selv. er meget fornøyd med bilen, meget godt utstyrt der alt fungerer bortsett fra cruise kontroll(tror jeg trenger ny hendel). hadde tenkt mer på en struping kontra slangeklemmer. var ikke klar over at det gikk en slange til aldaen, dette hjalp mye!(så slipper jeg å skru av innsuget for å bore inn en nippel hehe). men hvor mye bør jeg stille på den på aldaen med kjøring på ca. 1.5 i trykk?
  8. likte godt den gråblå 123en ja! disse passer utrolig godt med borbet a felger. har selv en gammel 123, en 85mod 300tdt, lurer fælt på hvordan man skal gå frem for å justere dieselpumpen? å hvor du har satt inn nippel til uttak for turbotrykksmåler? hadde tenkt å bygge 2.5-3 toms eksos, har du lyddempere på eksosen din? lurer også på om du bare har laga til struping på wastegate slangen for trykkjustering. blei vist mange spørsmål dette :P her er bilen
  9. fe ikkje godkjent sidelengs sofa nei, angåande vindusheise, ta av dørtrekka å rens å smør opp heismekanismen.
  10. nei orange/kawagrønn ser igrunnen billig ut, go for GT fargene;) Har foresten en slik grill liggende vist du er intresert=)
  11. veldi fort gjort. enklaste er å skru av den luft kanalen(?) som går fra grill til støvfilteret. da kommer du lett til stamme-skinnen på dynamoen. slakk av maks å ta reima av alle reimhjul. så lirker du den over vifta. å få den på er samme framgangsmåte, eneste som kan vær kukete er å få stramma den skikkelig, da er røret fra en aircondition komponent i veien litt men det går med litt tålmod=) den skal forresten innom, vannpumpe,veivreimhjul,dynamo å vakuumpumpe
  12. va nedre bærekule ja. men kula såg steike fin ut! braut på den me et spett å ingen slark nåken vei. merkli
  13. hei,har nettop kjøpt en van idag..1992 modell chevy van med 6.2d. Termostaten ligger rett over 40 grader, ikke bevegelse i måleren når jeg slår av tenninga. god varme i varmeapparatet både framme å bak. lurer på om måleren er styrt av tenninga, det er jo ikke dieselmåleren. mye arbeid å skifte termostat? skal langt på torsdag med den så er vel ikke så lurt å kjøre vist den skal holde seg så kald, forrige eiger sa den var sånn hele tiden han hadde den(3-4mnd). å en ting til, må skifte høyre bærekule, er den mye arbeid å bytte? hørte jeg måtte av med bærearmen å presse den inn osv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår