Gå til innhold

kamaksel. / ventiler

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

skal sette inne en annen kam aksel i bilen min nå. en b230a motor.

Da blir det vell enten en K kam eller h kam. noen som vet hvilken som er best.

er det noe å hente på det på en org a motor er 2,5 tommers eksos da.

også når jeg første har en topp liggene som jeg skal sette på her jeg lust til å sette inn større ventiler. innsug 46. utblås 40. åssen er det å få plass til de i en 530 topp??

hvist jeg kjøre k kam å de ventilene på org gasser vill da motoren bli håpløs å kjør? inne till jeg har skaffa meg noe som gir litt mere bensin. (dobblegassere kansje)

ps.

H / k kam ønskes kjøp.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sette inne en annen kam aksel i bilen min nå. en b230a motor.

Da blir det vell enten en K kam eller h kam. noen som vet hvilken som er best.

er det noe å hente på det på en org a motor er 2,5 tommers eksos da.

H-Kam

også når jeg første har en topp liggene som jeg skal sette på her jeg lust til å sette inn større ventiler. innsug 46. utblås 40. åssen er det å få plass til de i en 530 topp??

Ingen vits med større ventiler på en org. a motor. da er det bedre å plane 1-2mm.

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redd du tar feil der ja. Sitter sikkert en A kam eller en annen halvdaff kam i 530 toppen.

Stemmer det...sitter ikke k kam i mange av de toppene. Er enn grunn til at en k kam koster litt mens a kammen får du slengt etter deg;)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-kams finse vel for d meste i b230e motorer med 405 topp, har flere slike jeg :)

sette inn 40/46 ventiler sier du? har du mye penger? tror du d er gjort i en fei, jeg jobber me dette til daglig, så du må vell ut me alt mellom 5000-7000kr for en slik jobb, må dreies nye seter, porte opp kanalen tilsvarnde for at fløden i toppen skal holde vedlike.. mye mer men gidder ikke skrive alt PM om fler spm... MEN hva er påenget, du har en SUGE motor på 2.3l, om du har større ventiler får du ikke inn MYE mere luft/bensin uansett, for 2.3 liter suger bare d den har, de som trimmer å bytter til 40/46 ventilar har 2.7 å 2.8 liter, altså en "suggis" men bytte til k-kam kan du, får å få litt bedre løft, å få inn litt extra luft/bensin å plan toppen din 1mm lr no, skal du ta mer, bør du bytte til reg reim med 1 mindre tann :) å bytte til extraktor greenrør! kansje du kan klare 150hk om du er heldig! så nei trimme sugge motorer er bortkasta tid å penger for de som ikke kan, kjøp deg en sliten b23et/230et for en billig penge å overhal den.. har du 180hk me d samme :) men ditt valg!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faan jeg glemte kam:

K-kam : 11,95mm løft og 15° BTDC

H-kam : 12,0mm løft og 21° BTDC

Jeg bruker k-kam i min turbo motor, ville og brukt den i en suggis, er ikke store forskjellen, men best bunn drag på k-kam å større fart på h-kam, men h-kam er ikke like lett å få tak på som en k-kam!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

En portet og planet topp sammen med orginal gasseren kan du bare glemme, det kommer ikke til å fungere, muligens at den t.o.m går dårligere enn tidligere.

Men sleng på ett B230K innsug, en toports Weber 36/36 og K eller H kammen sammen med ett 2,5" eksosanlegg, det kommer til å gi ca 10-15Hk i økning.

Skal du trimme utover dette må du ha to dobble gassere (ikke å anbefale med dagens bensinpriser)eller ettermarkeds sprut og separate spjellhus, grenrør, osv, osv.

Jeg trimmet en Sugemotor på dette viset:

Std. B23 blokk

Portet og planet 405 topp med større rustfrie ventiler

KG 7 kam

Justerbart kamdrev

2x45mm Dellorto DHLA gassere

Grenrør og 2,5" eksos

Dette ga fine 198Hk og 253Nm i motoren.

Lykke til.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider