s90r Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Men med 500+, så blir den turboen litt liten tror jeg. Skulle nok hatt en 60-1 eller en 62-1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Texascom: Ikke noe bilder for tiden.. :) s90r: Den turboen er custom fra Krb, ikke rein t04e.. Skal holde lett til 500hk.. Men den skal jeg bare bruke til og kjøre inn motoren med, det er Turbonetics T-serie som den skal gå med.. :popcorn Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Skal du ha så mange hk må du vel tenke på å forsterke blokket litt? Svenskene har værtfall problemer med at sylinderveggene osv. sprekker ved over 500hk.. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Kult prosjekt! Jeg lurer på en ting: hvor får man kjøpt underspylingskit og hvor mye koster det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 yoyofish: En grunn til blokken er helt ny ;) SATYR: Tack! Hør med SPM, jeg tok bare med en handfull ut av madrassen min når jeg var å hentet grom delene hos han. tipper på 500kr for kittet.. Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 yoyofish:En grunn til blokken er helt ny ;) SATYR: Tack! Hør med SPM, jeg tok bare med en handfull ut av madrassen min når jeg var å hentet grom delene hos han. tipper på 500kr for kittet.. Mvh: E-K Racing Hjelper vil ikke at blokket er nytt hvis det uansett ikke tåler et sylindertrykk/belastning som er høyere enn ett visst nivå? ;) Jeg har ikke noe videre peiling på det her, men de fleste sier at over 500hk begynner det å bli problemer, spesielt med b23 blokkene ettersom disse har dårligere støping enn b230 blokkene. Men du skal altså ikke betongfylle, modifisere kjølinga, eller på noen annet måte forsterke blokket? Uansett, det jeg mente å si var, jævlig fett prosjekt! Kommer nok til å gå noe sinnsykt når du er ferdig! ;) Hva er grunnen til at du gikk bort fra femsylindra egentlig? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Ahh, min type prosjekt! kiddie Dette skal jeg følge med på! Høres utrolig rått ut! Stå på videre E-K Racing ! :usa: Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 VDZ: Takk! skal nok stå på! Blir nok bra til slutt, får håpe vi alle kan se det på rudskogen til sommeren :thumb *Se form meg sinna sladd bak i røyk-skyen til Poffs :roll: * yoyofish: Forstår deg jeg, men med ny blokk er man 100% at den ikke har blitt "sprø" eller har sprekker i seg. Driver å snakker med en syk-fyr om noe nye greier for og få den til og tåler mere.. Hvis ikke det blir noe av fyller vi opp med betongfylling :D 500hk klarer den fint, men videre da vil blokken begynne å gi etter.. Har vell ikke gått vekk fra 5:r, men ville bare leke meg med en 4:r først.. Så neste vinter selger jeg nok denne å kjøper 5:a birthday Takk! :) Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 TIL ALLE DERE SOM SKAL DRA UT MYE EFFEKT AV MOTORENE, SJEKK HER! http://www.cryo.no -Dette er det en bekjent av meg som driver med og det virker. Er testet på div race biler med bra resultater. Kan sjekke priser hvis dette er interesant. Kan være lurt når en allikevel legger mye penger i feks. en motor. NASA bruker dette på viktige deler til romfartøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Er ikke alltid en ny motor er best å bruke. BMW bygde F1 motorer av motorer som hadde gått minimum 100 tusen. Dette for å være sikre på at motoren ikke hadde støpefeil. Men da snakker vi om 1,5 liters motorer som det ble dratt ut 600 - 700 hk, og rundt 1200 på kvalifisering:D Tror ikke jeg ville gått for alu. motoren til Volvo hvis du snakker skikkelig trimming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 s90r: Stemmer, en på jobben bygger sånn motor :D Han sier de hadde 1500-1600hk på kvalifisering.. Da de åpnet motoren hadde hullet i rådene blitt 1-1,5mm større :D Han rister bare på hode når jeg kjøpte helt ny blokk.. Men som sagt så suger jo bmw, så jeg bruker ny volvo blokk.. hehe.. Har finnet ut en løsning på volvos 5:a alu. motoren, skal holde stabilt 800hk.. Man legger skiver rundt inni mootren/sylinder veggene.. som en ramme/kjøle-ribber :thumb (Svenske som har kjørt med 784hk i hele sommer uten problemer) Mvh: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Synd at Volvo lager så "dårlige" motorer. Man finner ikke så mange Volvoer med 600+ hk som kan kjøre idiot en hel helg:( Se på motorene som sitter i BMW, Toyota, Nissan osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Dette blir eit gromt prosjekt.. Ja har vært med og hjulpet en kar med en lignende bunndel med 8v en t04 ar84 p trim med en 60-1 kompresor 720cc dyser laddet 1.7bar og dysene gikk på 100%..+ og motor magret litt.. Da vart sylinder veggene ovale og masse trykk i bunnpanna..he he..masse styr. Har ikke peiling på hk men gik fææælt.. Lykke til Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Er ikke alltid en ny motor er best å bruke. BMW bygde F1 motorer av motorer som hadde gått minimum 100 tusen. Dette for å være sikre på at motoren ikke hadde støpefeil. Men da snakker vi om 1,5 liters motorer som det ble dratt ut 600 - 700 hk, og rundt 1200 på kvalifisering:DTror ikke jeg ville gått for alu. motoren til Volvo hvis du snakker skikkelig trimming. De F1 motorene holdt vel bare et løp? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Åhhhh Dette med de F1 motorene fra den tiden de var fritt fram. Eg er så gammel at eg husker den tiden som det skulle vært i går.. Det var fan å meg det man kaller turbomotor med stor T.. På kvalifiseringene så kjørte BMW med over "5 bar ladetrykk" http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.