Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen. 2005-2007

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Jeg kan skrive under på at dette er en mer "teknisk" bane en den på Sigdal.

På denne bana skal du ikke gjøre store feilen for å havne godt utti i enkelte svinger (Noe vi og andre fikk prøvd ut til fulle i dag)

 

Han som er banemester på Sigdal sa på slutten av dagen sistgang vi var der: Det er vel på tide å gi seg nå gutter? Det ser ut som at dere begynner å bli varme i trøya :) (skjønner ikke helt hva han mente da, hehe) Og dette var noe som gikk gjennom hode mitt da jeg sto i snøfonna på siste runden i dag.

 

 

Dette må gjentas :)

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da hadde jeg fått spicet opp de bildene jeg tok som var verd noe fra mitt lille besøk, og de ligger her: http://bilder.driftfun.com/Torassjoen-2006-01-28-tgr

 

Når det gjelder selve banen så er den sannsynligvis en veldig god plass å lære seg teknikk, fordi det skal så lite til før man sitter i fonna. Så hvis man skal dit, så må man ha 3 ting. 1) Bil. 2) Skillz. 3) Spade, trekktau og bil #2 for når man går tom for punkt 2.

 

Det jeg la merke til var 2 svinger, den svingen som var rett utenfor depoet, og neste sving. Svingen som var utenfor depoet var lang og rimelig digg å kjøre, fordi den var enkel å ta i en eneste lang sladd. Neste sving var litt mer vanskelig, pga den ble stadig krappere og krappere, så man måtte egentlig vite hvor man var på vei for å kunne ta svingen skikkelig. Resten av banen fikk jeg ikke testet skikkelig fordi jeg var for feig (jeg ville helst ha bilen med meg hjem igjen i ett stykke :P), men bestod av høyre-venstre-høyre-krapp venstre hvor man kan få rimelig greie kontraer hvis man satser på riktig måte.

 

Størrelsen var ikke SÅ forskjellig fra Lisjøen, følte jeg, men det at banen virker såpass mye mer teknisk gav meg et inntrykk av at folk ikke kommer til å kjøre så gris som de gjør på Lisjøen. Jeg satset iallefall mye hardere etter 2-3 runder på lisjøen enn jeg gjorde på tøråssjøen. Men for all del, veldig gøyal bane.

 

Edit: Banen er også en del smalere enn Lisjøen i svingene, derav den lave terskelen for å vaske bilen i snø, helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Kenneth! Du skal ha for seriøs satsing! Var en glede å dytte deg løs etter å ha sett på kjørestilen din :D Menne.. er forskjermene dine laget av plast? Bokstavelig talt.

 

Kanke du fise ned på Malisjøen neafor Flisa og sjekke forholdene der? :)

Kart fra Flisa til Malisjøen (link)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er ei isbane på Finnskogen et sted. Noen som vet noe om det? Er det noen steder det går an å kjøre på ukedager? Trenger et sted å kjøre i uka også, ellers så ryker lappen snart..! Angst...

Det hadde jo vært en uting, biler som du har må jo brukes, ellers begynner vel folk bare å tro at det bare finnes slitne sierraer, volvoer og audier :P

 

(Og det blir det jo ikke så veldig spennende bilder av :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stikke innom Malisjøen en dag. Har aldri vært der. Hadde vært genialt om det går an å kjøre i uka. Men uansett så blir det Tøråssjøen til helga igjen. Det er ei rimelig morsom bane. Synd at den ikke er litt breiere gitt, hadde gått an å satse litt mer da. Håper kantene ikke blir noe hardere til neste helg, da kommer det til å sprute plastikk! Er jo ikke sikkert det er så dumt, får kanskje somla meg til å kjøpe en ny front da...

'00 Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1079432&postcount=147 - yosh it.

http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1080479&postcount=151 - oddis, prat om malisjøen..

Har vært på Lisjøen med plastrakett før jeg. Først med pug205gti. Da knærta jeg en spreder. Så rev jeg av et feste på frontfangern på Skodaen min. Er ikke alltid man lærer av sine feil :( Harde brøytekanter er noe dritt så fremt det ikke er snakk om nærmere en meter som tar imot hele bilen. Men da kan det hende du ikke ser over kanten? :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg ikke har fått sjekket ang. Malisjøen enda...

Eneste jeg vet for sikkert, er at det har vært kjøring der i privat regi...og har derfor ikke kostet noe, eller vært noen regler der.

Er mindre bane enn på Tøråssjøen.

 

kjøring til helga??? Nei, blir nok rally tenker jeg!!!!

WEEE!!!

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår