Gå til innhold

zeeker

Bruker
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om zeeker

  • Bursdag 06/10/1984

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Motor (eks 1.6)
    B19

Contact Methods

  • Website URL
    http://mini.ravnan.net
  • Bosted
    Hedmark

zeeker's Achievements

  1. Jeg solgte dessverre motoren (B20'n) min for 3 uker siden med diverse snæks. Tenkte jeg skulle si ifra, men glemte det Det er nok bare å søke rundt på forumet & finn & på http://www.blocket.se Det dukker plutselig opp noe :)
  2. Detta blir gromt :) Hilsen fra meg som har den hvite 242'n i dala (Med B20 & gassere)
  3. Hei å hå Har du prøvd å kjøre uten termostat? Hvis den fortsatt koker er jeg nesten sikker på at det er radiatoren din som er "tett" men ikke helt tett, bare nok til at vannet kan passere veldig veldig sakte. Jeg hadde det samme problemet på min 242 for et par år siden, og jeg gjorde akkurat som deg. Bytta vannpumpe, termostat, spylte gjennom vann i radiatoren (det kom godt med vann ut av den) og gikk til det skrittet hvor jeg byttet topp-pakning. Dette hjalp ikke. Det eneste jeg ikke byttet var radiatoren. Jeg fant en gammel en bak huset og byttet. Problem solved Håper du finner ut av det :)
  4. Hei Therese Jeg fant det på profilen has Geir K. på FB :) også fikk brutter'n se.. Men du må nok selge opæl'n og kjøpe volvo :) hehe Hilsen Ravna'n
  5. De er mine faktisk :) Bare bror min som så annonsen din og ville selge de. Og siden han har skrevet 1500,- så blir det 1500,- da :) hehe Jeg mangler 2 av de senterkoppene som du ser på bildet Jeg bor i Brumunddal (1 mil nord for Hamar) Edit: legge til litt mere info
  6. Grattis med ny lakk :) Hva slags hvitfarge har du valgt?
  7. Jeg og Skody kommer garantert oppover i vinter hvis dere får disp. Og for nærmiljøet her omkring så kan vi vel ta på oss litt av skylda for at folk vil oppover,, vi skryter av banen så fort det lar seg gjøre :) hehe Lykke til med søknad om disp :)
  8. Jeg vet ikke om plasseringen min er helt optimal, men jeg er fornøyd :) Grunnen til at jeg har valgt å sette det der er "faren" ved å bulke bakskjermen/brønnen er til stedet. Det jeg har brukt er 3x30mm flatstål å bøyd til ei ramme som fester batteriet både sidelengs og oppover. Denne er boltet fast i veggen til mot kupên med 3 M8 bolter Bildet er ikke no bra, og forklarer dårlig, men hvis det er av interesse så kan je knipse noen nye i mårra.
  9. Det er ikke pent å legge de ut, men dæven å jeg måtte flire litt for meg selv da jeg så hva som skjedde.. og resultatet sier seg vel selv
  10. Det var en lokal helt som kjører bilcross. Han har rulle hjemme på gård'n så han kan se hva slags utslag diverse dyser og instillinger gjør. Asbjørn Hermansen heter han. Det er ikke som TK-Økonimitrimming, men helt greit etter mine øyne (og ører). Bilene hans går som faen og det er det viktigste. ikke hva som står på kvitteringa :) Skal høre med Pedersen jeg
  11. Hva slags effekt har det å ha lange trakter kontra korte? Bare lurer siden jeg må ha kortere trakter. Jeg har funnet ut om trakter nå og hvor dette kan kjøpes :) BF og google er din venn. Her er 2 av sidene; http://www.klracing.se/?subpage=kategori&kategori=65 http://www.misab.se/trattar.htm
  12. Hoppsann Nå går bilen sånn nogenlunde :) Har vært å justert den og benka. Det ble ikke så mye gamp, men det skal nok bli artig å kjøre læll. Først så kjøpte jeg meg ei Holley's Red pumpe uten at dette gidde de store resultatene men kjente at motoren dro litt mer, så det hjalp nok på. Ny stift, kondensator, roter og lokk ble handlet inn for å ha alt nytt. Problemet mitt var at traktene er alt for lange slik at det kødder til luftstrømmen inn til gasserene. Med disse traktene på så drev motoren og buldret rundt 2500/3000. Uten trakter så kan man dra motoren godt oppi 6000. 128 HK ble resultatet. Så problemet mitt nå er at jeg ikke vet hvor jeg skal finne korte trakter. Jeg har sett på Pedersens-racing, kollevold og KG men finner ingenting. (kan hende jeg er blind) Det var gøy å få være med å se på de skrudde litt og så hvordan dyser og slike ting satt. Som sagt har jeg aldri drevet med gassere før og hadde en lærerik dag :) Jeg mener å huske at de sa at det satt 145 / 180 dyser i gassera. ikke at det sier meg noe, men men. Så nå skal bilen pusses ned og lakkeres før motoren evt skal få noen flere gamp. Må takke for alle svar som har kommet så langt :)
  13. Okey. Da ser det ut til at jeg skal på handletur :) Dette prosjektet tar bare lengre og lengre tid gitt, men det visste jeg vel innerste inne likevel
  14. Kan bensintrykket ha noe med at motoren ikke går skikkelig på turtall? Nå skal de sies at gassera mine ikke er justert (bare av meg) men den burde jo klare å dra opp litt turtall selv om det ikke er optimalt justert. Eller tar jeg skammelig feil?
  15. men holder det med å sette i ei bensinpumpe i tanken? eller må jeg har ei høytrykkspumpe? (da altså begge deler)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår