Gå til innhold

spam og op'er på irc

Ranger emnet


henningl

Anbefalte innlegg

Må bare få utløp for litt fustrasjon her.. for nå er jeg drittlei av spam på irc-kanalen.. Hver eneste dag, uten unntak er det en eller annen jævel som ligger å sender msg'er til folk med spam. Så hvorfor kick-banner vi ham ikke? Jo, fordi ingen av dem som bruker kanalen er op'er!

 

Kanalen er eid og styrt av et kobbel nerder som ingen kjenner, vet hvem er, som aldri sier noe, og mest irriterende av alt: aldri gjør jobben sin!

 

HF-r, Loppa, og Code-Man er de eneste kjente som har op, men disse er jo bare tilstede på kveldstid. Og da helst bare en av dem.

 

Min mening: spark ut dem som er op bare pga at dem er kompis med han som driver bot-net'et. Dem bidrar ikke til en dritt på kanalen så skjønner ikke hva dem gjør der. Og gi oss en op som er tilstede på dagtid også.

 

Jeg har selv drevet bot'er og vært op på kanaler, og jeg har selv helt problemfritt, på eget iniativ, gitt fra meg statusen når jeg ikke fikk tid til å følge med på kanalen lenger.. Her er det jo helt klart folk tilstede som samler på op for statusens skyld.. er det mulig å bli mer low-life egentlig? :D

 

Sorry at dette ble krasst.. men faen heller.. nok er nok. og nå er det ikke ofte jeg buser skikkelig ut med slikt.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by henningl

Må bare få utløp for litt fustrasjon her.. for nå er jeg drittlei av spam på irc-kanalen.. Hver eneste dag, uten unntak er det en eller annen jævel som ligger å sender msg'er til folk med spam. Så hvorfor kick-banner vi ham ikke? Jo, fordi ingen av dem som bruker kanalen er op'er!

 

Kanalen er eid og styrt av et kobbel nerder som ingen kjenner, vet hvem er, som aldri sier noe, og mest irriterende av alt: aldri gjør jobben sin!

 

HF-r, Loppa, og Code-Man er de eneste kjente som har op, men disse er jo bare tilstede på kveldstid. Og da helst bare en av dem.

 

Min mening: spark ut dem som er op bare pga at dem er kompis med han som driver bot-net'et. Dem bidrar ikke til en dritt på kanalen så skjønner ikke hva dem gjør der. Og gi oss en op som er tilstede på dagtid også.

 

Jeg har selv drevet bot'er og vært op på kanaler, og jeg har selv helt problemfritt, på eget iniativ, gitt fra meg statusen når jeg ikke fikk tid til å følge med på kanalen lenger.. Her er det jo helt klart folk tilstede som samler på op for statusens skyld.. er det mulig å bli mer low-life egentlig? :D

 

Sorry at dette ble krasst.. men faen heller.. nok er nok. og nå er det ikke ofte jeg buser skikkelig ut med slikt.

 

Bifaller!

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

 

Få noen flere op'er blant folk som ofte er tilstede på kanalen. Det finnes mange kandidater som både er der mye og som er seriøse nok til å få den "tilliten".. De tre op'ene som er der iblant er greie nok, men det blir for få, siden kanalen står uten en tilstedeværende operatør store deler av døgnet..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig ja, burde være noen aktive op'er hele døgnet.

Hadde ikke skadet å få noen bedre bot'er inn der heller.

 

Jeg er en av OP'ene, men er ikke ofte der på dagtid.

Men når jeg er der så har jeg aldri hørt noe om noen folk som budre blitt bannet uten at det er gjort.

Klag når dere ser meg eller en av de andre, hvem spammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på EFnet

 

 

 

 

Men jeg må seriøst si at jeg ikke har fått NOE spam msg'er siste 2 mnd. Jeg er en del online, så hvis det er et stort problem så synes jeg det er merkelig at det ikke har skjedd meg.

Sikker på at det ikke kommer fra andre kanaler dere evnt er på?

 

(Og nei, det er ikke jeg som spammer:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hadde ikke skadet å få noen bedre bot'er inn der heller.

 

Definitivt ikke.

De bot-ene er ufattelig dumme.

 

Ellers er jeg enig med henningl i at det nok burde være noen flere op-er, og etter hva jeg ser så er han (henningl) en person som er mye på kanalen på dagtid.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en person har drevet å spammet i 10 timer er det liksom ikke så nøye lenger så jeg glemmer det til kvelden... men feks tidligere i uken fikk en spammer være på kanalen i et helt døgn før han ble bannet, og et par dager senere fjerner hore-bot'ene ban'en og så er det på'an igjen med spansk reklame for ett eller annet tull.

 

De eneste jeg har sett som bruker op'en sin på kanalen er HF-r, CRX-babe, og kanskje Code-Man.. alle sammen kveldsaktive og bare HF-r følger spesielt med. hva de andre op'ene skal med op overgår meg..

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår