Gå til innhold

spam og op'er på irc

Ranger emnet


henningl

Anbefalte innlegg

takk for at noen ser at jeg faktisk prøver å ta noe drittfolk når jeg først ser dem. men er som sagt meget sjelden der på dagtid.. og har ikke no bots og skit som jeg styrer med.. tar bare de jeg ser spammer osv..

 

hadde sikkert vært en ide med op som var aktiv på dagtid også..

jeg var mye aktiv på dagtid når jeg ikke jobba. men har ikke mulighet nå..

 

*hf-r: som faktisk ser og kickbanner drittsekker innimellom*

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en ti års tid tilbake starta jeg og et par andre en kanal på Efnet.

Det er vel akkurat nå pluss minus 250-350 brukere på der til enhver tid.

Vi har script som sjekker etter spammere og tar disse automatisk, og lang erfaring med det.

 

Så hvis det skulle være aktuelt så hjelper jeg gjerne til.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okays ! nå har vi diskutert på irc her..

 

og det er vist veldig vanskelig og gjøre noe med dette..?? NEI?

ekke værre enn å sette opp en bot som gir Voice på etter at man skriver inn en linje. med brukernavn og passord.

 

Alle opene i kanalen setter en liten notis i signaturen sin om at de er oper der. så kan eventuelle nye sende vedkommende en pm. og spørre om å få bruker navn og passord. krever litt job til å starte med men burde funke bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

voice er jo igrunn ingen poeng i å dele ut? ihvertfall ikke til 2/3 av kanalen ;)

 

Har nå fått ordnet noen som har op på dagtid.. nå gjenstår bare å få folk til å droppe å op'e seg på join hele tiden ;) tror jeg gir opp den tanken.. :D

 

vel det hadde hindra channel spam !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Må bare få utløp for litt fustrasjon her.. for nå er jeg drittlei av spam på irc-kanalen.. Hver eneste dag, uten unntak er det en eller annen jævel som ligger å sender msg'er til folk med spam. Så hvorfor kick-banner vi ham ikke? Jo, fordi ingen av dem som bruker kanalen er op'er!

 

Kanalen er eid og styrt av et kobbel nerder som ingen kjenner, vet hvem er, som aldri sier noe, og mest irriterende av alt: aldri gjør jobben sin!

 

HF-r, Loppa, og Code-Man er de eneste kjente som har op, men disse er jo bare tilstede på kveldstid. Og da helst bare en av dem.

 

Min mening: spark ut dem som er op bare pga at dem er kompis med han som driver bot-net'et. Dem bidrar ikke til en dritt på kanalen så skjønner ikke hva dem gjør der. Og gi oss en op som er tilstede på dagtid også.

 

Jeg har selv drevet bot'er og vært op på kanaler, og jeg har selv helt problemfritt, på eget iniativ, gitt fra meg statusen når jeg ikke fikk tid til å følge med på kanalen lenger.. Her er det jo helt klart folk tilstede som samler på op for statusens skyld.. er det mulig å bli mer low-life egentlig? :D

 

Sorry at dette ble krasst.. men faen heller.. nok er nok. og nå er det ikke ofte jeg buser skikkelig ut med slikt.

 

hmm.. Jeg er da tilstede stort sett hele døgnet.. Det varrierer litt da jeg går skift ja, Men jeg OP`er meg ikke til vanlig.. Men er det noe noen klager på, så er jeg der å kicker og ban`er om nødvendig.. :) Men jeg er nok enig i at denne kannalen har blitt såpass stor at det er på tide med litt flere OP`s ;)

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. nå gjenstår bare å få folk til å droppe å op'e seg på join hele tiden tror jeg gir opp den tanken..

 

Nå er jeg "litt" forvirra her. Først så vil du ha flere op'er? Men at ingen skal op'e seg når de kommer innpå? Eller er det bot du mangler?

Nå ser jeg honey at du har fikset dette og det er inni gamprævva bra, for så krangling har jeg ikke opplevd siden rdl/ascona's storhetstid...

Det er faen meg ikke rart det er krig i verden når man krangler så mye om ett jævla forum og en irc kanal!!!

 

Jeg foreslår at man setter kickban på de som konstant på dø og liv skal la andre få vite hva de hører på winampen jeg da, det er den mest "brukte" spam metode på kanalen.. og skal man begynne å kickbanne en spam så åker alle...da blir det hardt å være wwwkaknet f.eks

 

Men men pis and låv

:D

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

og skal man begynne å kickbanne en spam så åker alle...da blir det hardt å være wwwkaknet f.eks

 

nå må du skille mellom spam og faktisk bilrelaterte artikler som mange av oss på kanalen leser regelmessig. wwwkaknet gjør en flott jobb for oss bilinntreserte! å kalle det spam er en fornermelse mot han og alle oss som setter pris på det han gjør!

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at denne diskusjoene kommer litt ut å kjører nå...

 

En av grunnene til at vi ønsket flere levende OPer på dagtid var pga slike "idioter" som denne (se under), vi ønsker ikke at skal kunne leve lenge på IRCen.

 

*snipp* (fra http://www.henningl.no/bilforumet stat sider)

 

lbzewfxzo hadde i løpet av en periode 51 nick:

 

lbzewfxzo, utzynoqjf, nprxsgmbm, sqgkpepjz, vepscnsre, iicwzuevj, tydqlejux, xuduzqwzx, fveyebkqi, fdfmdenyh, erfjaxifl, fjcjlzfds, waikgwheo, tpphjhhml, gkqnyxzni, vvbetzrgz, iczlmrleg, cjtwwgqji, pvrwjifgt, dsfyotmrz, cbjmxjgfm, unpxzbcpp, gqafqzlxz, ilkxpnfwo, sshbmyjet, fkaszyhfv, pxhehublg, abgnxhxaa, usfnnjrnv, cnuawbkev, nczkzmvhb, kgkgxoxjl, loajzhepr, tigeldaec, wrnbysdav, euiynrrdx, kbainzgcz, illbmrelm, exzyzvvxy, avjubkpto, vjqixlgsz, hyrkdtfuu, ymigtyzif, flufyglfe, ljuqxnaha, lrjqhgggt, oowbbtpww, ljrmtqdcg, jwwylfmqe, jrrouxzoi, xzkbgfhgk

 

Denne "idioten" fikk lov å leve forlenge på kanalen pga manglende "levende" OPer.. Vi trenger kun en bruker som kan bli OP for å fjerne slike, ikke flere dumme bot'er som ikke forstår et menneskets være måte.

 

Men det har iallefall blitt en del flere OPer siden denne tråde ble startet. Det er bra, ,men det gjenstår å se om noen av de er å finne på dagtid i ukedagene.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Det ser ut til at denne diskusjoene kommer litt ut å kjører nå...

 

En av grunnene til at vi ønsket flere levende OPer på dagtid var pga slike "idioter" som denne (se under), vi ønsker ikke at skal kunne leve lenge på IRCen.

 

*snipp* (fra http://www.henningl.no/bilforumet stat sider)

 

lbzewfxzo hadde i løpet av en periode 51 nick:

 

lbzewfxzo, utzynoqjf, nprxsgmbm, sqgkpepjz, vepscnsre, iicwzuevj, tydqlejux, xuduzqwzx, fveyebkqi, fdfmdenyh, erfjaxifl, fjcjlzfds, waikgwheo, tpphjhhml, gkqnyxzni, vvbetzrgz, iczlmrleg, cjtwwgqji, pvrwjifgt, dsfyotmrz, cbjmxjgfm, unpxzbcpp, gqafqzlxz, ilkxpnfwo, sshbmyjet, fkaszyhfv, pxhehublg, abgnxhxaa, usfnnjrnv, cnuawbkev, nczkzmvhb, kgkgxoxjl, loajzhepr, tigeldaec, wrnbysdav, euiynrrdx, kbainzgcz, illbmrelm, exzyzvvxy, avjubkpto, vjqixlgsz, hyrkdtfuu, ymigtyzif, flufyglfe, ljuqxnaha, lrjqhgggt, oowbbtpww, ljrmtqdcg, jwwylfmqe, jrrouxzoi, xzkbgfhgk

 

Denne "idioten" fikk lov å leve forlenge på kanalen pga manglende "levende" OPer.. Vi trenger kun en bruker som kan bli OP for å fjerne slike, ikke flere dumme bot'er som ikke forstår et menneskets være måte.

 

Men det har iallefall blitt en del flere OPer siden denne tråde ble startet. Det er bra, ,men det gjenstår å se om noen av de er å finne på dagtid i ukedagene.

 

Unskyld meg, men han der har jeg bannet flere ganger.. Å få fjernet han permanet er vanskelig om han ikek har fast ip, så lengne han konstant skifter nick osv...

 

Men sier som har altid sagt, bare si i fra om dere vil ha noen sparket.. Jeg er jo på kannalen rimelig ofte..

Subaru Impreza Drivers Club Norway

 

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han karen må settes i banlist'en på bot'en for bot'ene fjerner jo bare ban'en litt senere så er det på'an igjen.. som jeg har sagt tidligere..

 

 

Babe: det jeg har bedt om er flere som kan gi seg op på dagtid, jeg har ikke bedt om flere op'er over det hele. ;) 18 med op-status nå.. synes det er rimelig heftig jeg ;)

 

Jeg bare hintet om at det er en uting å auto-op'e seg selv når man joiner kanalen. bare bot'ene bør være op konstant, alle andre ved behov... men jeg skal ikke henge meg mer opp i dette, jeg har forstått at den krøllen betyr mye for en del :)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere som sitter og klager tenke på at vanlige folk som jobber ikke har tid til å sitte på en fuckings chat server da.

 

Har selv vært ircop for et annet net og vet hva slags helvete det er. om en ikke stiller opp 24/7.

 

Tenk dere litt om., må dere være der på dagtid da? har dere ikke bedre ting å gjøre? fks,bilmodifisering,JOBB????,SKOLE???

 

Det er da vel ingen vits i å være på kanalen når ingen er der? eller når det ikke skjer noe er det det da?

 

Jeg skjønner ihvertfall ikke vitsen,

men jeg er enig i at +s er et veldig godt alternativ og blir det for mye prat direkte på kanalen så er det nok nødvendig med en +m for en milertidig stund slik at stamgjestene får +v og har muligheten til å snakke, for da kanskje de lar være så spamme..

 

Vet ikke så mye om dette skjer direkte i kanalen,da jeg verken har merka spam på msg eller i kanalen, men ble litt provosert :)

 

Bare ikke forlang alt av folk. husk det at 99.7% faktisk har et liv utenom irc. Selv om de engang i laaang fortid har hatt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår