VCE Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hvilken manuell anbefales bak en 350 (ikke bop) som skal sitte i bil på ca 1500 kg? og på hvilken side sitter clutch-armen? og hvilken veg må man bevege armen for å fri ut? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 utn tvil: tremec t56 eller tremec tko600 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 http://tremec.carshopinc.com/index.php/manufacturers_id/373522 gearkasse til dem bila som har masse dreimoment. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Kommer ann på hva han skal bruke bilen til og hvor mye hester han har, så vi skulle hatt litt mer info her. Foresten noen som vet hva man må gi for en T56 kasse her til lands? Har en liggenes, bare lurte på hva folk tar for dem i Norge. Mvh: Umek Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 bruksbil, ca 300hp, 500nm de girkassene dere nevner, hva koster de? er det tilgjengelige her på berget, hvordan er det å få tak i svinghjul? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Jeg betalte 17000 kr for T56 kassa mi hos Techline på Harestua. Da fikk jeg med gearstang, clutch hus, komplett (brukt) clutch, hoved- og slavesylinder for den litt spesielle, hydrauliske "pull type" clutchen, og svinghjul for Chevrolet small block nyere enn 87 modell. Vær obs på at mye av dette ikke er med når kasser selges på Ebay og hos huggerne for 1200-1500$. Ferdige kit som inneholder det jeg kjøpte, men med alt av nye deler ligger på ca 3100$ såvidt jeg husker. Vær også obs på at det er mange forskjellige modeller av T56 kassene. De sitter jo både i nyere Ford, Chevrolet og Chrysler (Viper). I tillegg er Chevrolet kassene forskjellige for før og etter 1996 modellene (LT1 og LS1 baserte). NB! De forskjellige utgavene av kassa er visstnok IKKE enkel å bygge om til å passe noe annet enn det den er laget for! ALT jeg har set av info på nettet om T56 kasser frarådes det å prøve å bygge om fra LS1 til LT1, fra Ford til Chevrolet osv! Disse kassene er svært solide, det er sikkert. Men samtidig sitter de i biler som kanskje kjøres hardt og endel på bane. Derfor er det nok litt sjansespill å kjøpe noe slikt brukt. Finnes det forresten noen i Norge med kompetanse til å overhale T56 kasser? Just in case... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 for å spesifisere litt mer, motoren er en vanlig støpejerns 350 av typen før -86... er manuellkasse så dyrt, tror jeg at jeg går for automat. jeg gidder ikke å betale 17k for girkasse til en bil til 30k Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Billigste blir jo en god gammel Munchie eller Borg Warner T-10 fra feks Corvette.Har sett en del på autodb til ca 5000 kr i god stand.Men da får du jo kun 1:1 og det blir jo litt uøkonomisk i en bruksbil.Munchie kassene er faktisk veldig fine å geare når de er i orden.(Tommy Rustad skrøt av kassen når han kjørte den 67 Vetten).Den T-10'en jeg hadde i en Trans Am var mindre samarbeidsvillig. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 for å spesifisere litt mer, motoren er en vanlig støpejerns 350 av typen før -86... er manuellkasse så dyrt, tror jeg at jeg går for automat. jeg gidder ikke å betale 17k for girkasse til en bil til 30k Manuelle kasser på amcars er og blir litt uvanlig og mest for spesielt interesserte. Mange entusiaster vil ikke engang vurdere å kjøpe en amcar med manuell kasse. Dermed får man ikke engang igjen penger for ekstra kostnaden når bilen en gang skal selges videre. Kassa mi skal i en '34 Ford hot rod. Min personlige mening er at en hot rod "skal" ha manuell kasse. Derfor strakk jeg meg såpass langt rent prismessig. På en bil hvor veigrep er høyt prioritert, representerer dessuten T56 kassa litt vektbesparelse og bedre vektfordeling mellom front og bakende. Den T56 kassa jeg har kjøpt ville forøvrig passet også til en pre '86 motor, men da måtte man kjøpt et spesielt svinghjul som kan kombinere de to. Det koster fra 2-300$ og oppover. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 nå er det riktignok ingen amcar jeg skal dytte motoren nedi, men jeg har sett litt rundt på nettet etter kasse - uten hell. har sendt mail til flere av us-høggerene, håper på svar. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Anbefaler at du ringer også. Mange av de gidder ikke å svare på mail. Tenk deg i deres situasjon: Masse kunder, butikken går så det suser og så kommer det en mail nesten fra Russland! Nope. Ring de så skjønner de at du kanskje vil noe mer. Dessuten er det også en fin måte å finne ut hvor seriøse de egentlig er. Høres fyren i andre enden helt idiot ut, og ikke vet km stand eller type donor bil som gearkassa kommer fra, så ønsker du ikke å kjøpe av han. Jeg handlet brukt motor fra disse: http://www.robertsonautosalvage.com/ Jeg hadde kontakt med en ved navn Bruce. Regner med du har søkt etter gearkasser via denne siden: http://www.car-part.com/ Hvis ikke anbefaler jeg deg å prøve den. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NEW Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Har noen tenkt på Richmond gear sine 5-og 6 trinns kasser? Disse er like lange som en Muncie, de har th400 utg, og 25-26 spline på clutch siden, passer med std. clutch hus, enkelt,.,. NEW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 jeg tenkte mer på us høggere her på berget... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Da ville jeg heller tatt kontakt med Techline på Harestua. Han har flere ganger tatt inn T56 kasser med alt "tilbehør" som jeg nevnte. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Det er nå du må bestemme deg for hvor mye Volvo´n skal koste deg VCE. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.